Home informacja Modlin ciągle nieczynny dla Ryanair i Wizz Air. Nadzór podtrzymał decyzję o zamknięciu części pasa startowego.
Modlin ciągle nieczynny dla Ryanair i Wizz Air. Nadzór podtrzymał decyzję o zamknięciu części pasa startowego.

Modlin ciągle nieczynny dla Ryanair i Wizz Air. Nadzór podtrzymał decyzję o zamknięciu części pasa startowego.

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego potrzymał swoją decyzję z 22 grudnia dotyczącą zamknięcia betonowego fragmentu pasa startowego na lotnisku w Modlinie.
WINB uznał, iż dokonane tymczasowe naprawy nie zapewnią należytego bezpieczeństwa pasażerom startujących samolotów.
Oznacza to w skrócie tyle, iż prawdopodobnie samoloty Wizz Air i Ryanair raczej nieprędko tutaj wrócą i znowu zagoszczą na pasie startowym lotniska w Modlinie…

Na facebookowej tablicy (KLIK) Lotniska w Modlinie pojawił się komunikat:

Według MWINB naprawy wykonane przez ERBUD S.A. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

Po analizie wyników ekspertyz, które zostały zamówione przez Zarząd Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, Nadzór Budowlany utrzymał decyzję wydaną 22 grudnia br. o wyłączeniu z użytkowania obu progów drogi startowej. Oznacza to, że według inspektorów nadzoru budowlanego naprawy drogi startowej przeprowadzone przez generalnego wykonawcę firmę ERBUD S.A. są niewystarczające.


W związku z powyższym zobowiązaliśmy ERBUD S.A. do przedstawienia szczegółowych planów gruntownej naprawy, wraz z metodologią i harmonogramem. Zarząd zapowiada, że przedstawione przez generalnego wykonawcę plany będą szczegółowo analizowane przez wysokiej klasy specjalistów technologii budowy lotnisk oraz będą konsultowane z MWINB. “Jak widać wybrany w przetargu inwestor zastępczy nie sprawdził się, dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej wzmocnić nasz wewnętrzny nadzór nad wykonawcą. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z dodatkowymi specjalistami, którzy pracowali przy budowie wielu lotnisk w naszym kraju. Ponadto, aby mieć pewność co do przyjętych technologii, chcemy też skonsultować plany ERBUD S.A. z wojewódzkim inspektorem nadzoru budowlanego.” – podkreśla Piotr Okienczyc, Prezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.

Wczoraj ERBUD S.A. zadeklarował, że na wykonanie nowej nawierzchni potrzebuje 10 dni sprzyjających warunków atmosferycznych (dodatnie temperatury). Naprawa zostanie wykonana w ramach zobowiązań gwarancyjnych generalnego wykonawcy.

Zarząd posiada opinie prawne, które potwierdzają zasadność roszczeń wobec generalnego wykonawcy ERBUD S.A. oraz inwestora zastępczego Bud-Invent. “Mamy ekspertyzy prawne, które potwierdzają zasadność naszych roszczeń wobec obu firm zaangażowanych w realizację pasa startowego. Będziemy domagać się zarówno pokrycia szkód, jak również korzyści utraconych” – podkreśla Marcin Danił, Wiceprezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.






mleko

Komentarz(5)

  1. Ci organizatorzy w Warszawie sa beznadziejni i na niczym sie nie znaja, nawet we Lwowie maja lepsze nowoczesne lotnisko co wybudowali na euro2012 niz w Modlinie, ruch we Lwowie jest jak narazie maly, a lotnisko duze, hale tez, pas startowy nie peka, chociaz Ukraina to biedniejsz kraj. W Polsce sa jednak spolkowicze, kolesie co moze pwinni widziec swiat z drugiej strony krat jak piekna Julia na Ukrainie?

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *