Wizz Air: chcesz zabrać standardowy bagaż podręczny? ZAPŁAĆ!
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie Wizz Air poinformował o zmianie polityki bagażowej.
Od 1 sierpnia – testowo na trasie z Katowic do Londynu Luton – przewoźnik… zmniejsza rozmiar bagażu podręcznego!
Wymiary darmowego bagażu podręcznego zmieniają się z dotychczasowych 55 x 40 x 20 cm na 42 x 32 x 25 cm!
Zmiany dotyczą wszystkich rezerwacji na trasie objętej próbą dokonanych od 9 lipca 2012 oraz podróży od 1 sierpnia 2012.
Pojawia się nowe pojęcie “małego bagażu podręcznego” o wadze do 10kg oraz wymianach do 42 x 32 x 25 cm!
“Jeżeli bagaż podręczny przekracza wymiary małego bagażu podręcznego, ale nie jest większy niż 55x40x20 cm, można wnieść go na pokład samolotu po uiszczeniu w Internecie nowej opłaty w wysokości 10 euro.”
Testy mają potrwać do końca sierpnia. A co potem? Prawdopodobnie zasada przejdzie na resztę tras węgierskiego przewoźnika…
Oficjalne oświadczenie Wizz Air:
Szanowni Pasażerowie!
Od 1 sierpnia 2012 r. Wizz Air na wybranych kierunkach wprowadzi próbnie
nowe zasady dotyczące dwóch typów bagażu podręcznego.Czym się różnią dwa typy bagażu wnoszone na pokład samolotu? ROZMIAREM!
1. Mały bagaż podręczny:
Bagaż podręczny o wymiarach nieprzekraczających 42x32x25 cm może
zostać wniesiony na pokład samolotu bezpłatnie. Warunki te spełnia
zazwyczaj szkolny plecak lub torba na laptop mieszcząca się pod
siedzeniem przed pasażerem. Waga małego bagażu podręcznego nie może
przekraczać 10 kg.2. Duży bagaż podręczny:
Jeżeli bagaż podręczny przekracza wymiary małego bagażu podręcznego,
ale nie jest większy niż 55x40x20 cm, można wnieść go na pokład
samolotu po uiszczeniu w Internecie nowej opłaty w wysokości 10 euro.
Opłatę można wnieść podczas dokonywania rezerwacji lotu. Duży bagaż
podręczny musi się z łatwością mieścić w schowku nad siedzeniami
pasażerów i jego wymiary nie mogą przekraczać 55x40x20 cm. Waga dużego
bagażu podręcznego nie może przekraczać 10 kg.
Dlaczego Wizz Air testuje nową zasadę dotyczącą bagażu podręcznego?
Wizz Air wprowadza próbnie tę nową zasadę dotyczącą bagażu
podręcznego, aby zachęcić pasażerów do wnoszenia mniejszego bagażu na
pokład samolotu. Z mniejszą liczbą dużych bagażów na pokładzie,
kabina będzie mniej zatłoczona i proces wejścia do samolotu będzie
łatwiejszy i szybszy z korzyścią dla wszystkich naszych pasażerów.Wizz Air uważa, że ta próba, na wybranych trasach, spowoduje
zmniejszenie trudności przy wejściu na pokład samolotu, jak również
poprawy punktualności i polepszy doświadczenia podróży. Test planowany
jest do końca sierpnia, ale jeśli rezultaty nie będą rozstrzygające,
może on zostać przedłużony. Jeśli natomiast próba okaże się
sukcesem to nowa zasada dotycząca bagażu podręcznego zostanie wdrożona w
całej siatce połączeń Wizz Air.Na których trasach będzie wprowadzona próbna zasada dotycząca bagażu
podręcznego?
Próbne zasady dotyczyć będą lotów z Katowic do Londynu Luton i na
trasie powrotnej. Jeśli Twój bilet jest na innej trasie, nie będzie on
objęty próbnymi zasadami.Kiedy zaczynają obowiązywać próbne zasady?
Testowane zasady obowiązywać będą w stosunku do wszystkich rezerwacji
na trasie objętej próbą dokonanych od 9 lipca 2012 r. oraz podróży od
1 sierpnia 2012 r. i późniejszych.Co powinni zrobić pasażerowie, którzy zarezerwowali lot na trasie
objętej próbą przed 9 lipca i zamierzają podróżować z dużym
bagażem podręcznym, ale nie dokonali odpowiedniej opłaty?
Nowe zasady obowiązują wyłącznie w stosunku do rezerwacji dokonanych od
9 lipca. Jeżeli rezerwacji dokonano przed 9 lipca, można zabrać na
pokład duży bagaż podręczny bez konieczności uiszczania nowej opłaty.
Pasażerowie zostaną jednak poddani nowej procedurze przy wsiadaniu na
pokład.Ile bagaży podręcznych można wnieść na pokład?
Pasażer może wybrać wielkość swego bagażu podręcznego, ale należy
pamiętać, że w Wizz Air obowiązuje ścisła zasada zezwalająca na
wniesienie na pokład samolotu wyłącznie jednej sztuki bagażu
przypadającej na jednego pasażera. Pasażerowie, którzy dokonali opłatę
za duży bagaż podręcznym skorzystają również z wcześniejszego
wejścia na pokład. Zgodnie z obowiązującymi obecnie zasadami,
pasażerowie mogą również dodatkowo wnieść na pokład towary zakupione
na lotnisku po przejściu kontroli bezpieczeństwa.Życzymy Państwu przyjemnej podróży,
Zespół WIZZ
I tak czas taniego latania po Europie powoli ale stanowczo odchodzi w przeszłość… dziękuję, dobranoc.
Nigdy nie lubiłam Wizz,a teraz już wiem za co;)
w samolotach wizzaira, szczególnie na kierunkach “robotniczych” zawsze jest problem z upchnięciem gdzieś bagażu, jak wejdzie się do samolotu jako jeden z ostatnich. Jednak moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby restrykcyjniejsze kontrolowanie kto jaki bagaż wnosi na pokład… ręce mi opadają jak czasami widzę co niektórzy ludzie wzięli za bagaż podręczny…
“Testy mają potrwać do końca sierpnia. A co potem? Prawdopodobnie zasada przejdzie na resztę tras węgierskiego przewoźnika?”
…chyba, że ludzie przesiądą się do ryanaira…jeśli także takiego “ciekawego” pomysłu dla swoich pasażerów nie wprowadzi…
Opcja szczegółowego kontrolowania bagażu byłaby znacznie lepszym rozwiązaniem niż odstraszaniem klienów przez ograniczanie wielkości bagażu podręcznego do wielkości dużej kosmetyczki…
“Opcja szczegółowego kontrolowania bagażu byłaby znacznie lepszym rozwiązaniem”
niby tak, ale pewnie wielu z nas dopadłaby wtedy opłata 270 zł :(
I to ma przyspieszyć czas boardingu?? Teraz zejdzie im czas na weryfikowanie każdego centymetra.
I bezczelnie wciskają tekst, że robią to dla pasażerów…
Generalnie, gdzieś muszą przerzuć brak wpływów za planowane wymuszenie braku opat za rezerwację.
Ciekawe co oznacza sukces w tym wypadku?
Zmniejszenie bagażu wnoszonego na pokład, czy też zwiększenie przychodów….?
Wizzair właśnie dość często sprawdza wymiary bagażu przed wejściem do samolotu. Ostatnio zdarzało mi się to praktycznie przy każdym locie. Przypominam też że Wizzair jako jedyna chyba tania linia ma limit na główny bagaż aż 32kg co jest naprawdę dużym plusem, gdy lata się na dłuższe wyjazdy lub w dwie i więcej osób.
“niby tak, ale pewnie wielu z nas dopadłaby wtedy opłata 270 zł :(”
jeżeli ktoś bierze dużą walizkę jako podręczny, to niech nie dziwi się że każą mu dopłacić. przez takie właśnie osoby teraz wprowadzili dodatkowe utrudnienia dla “normalnych” klientów.
Najbardziej śmieszy mnie tekst w temacie maila, jaki wysyła do swoich klientów Wizzair: “Nowe zasady dotyczące bagażu podręcznego dla WYGODY podróznych”
Dla podróżnych wygodna jest możliwość zabrania większej ilości rzeczy jako bagaż podręczny, a nie fakt że panie stewardessy będą miały łatwiesze zadanie przy zamykaniu pułek z bagażami. Dziwi mnie, że bądź co bądź znany przewoźnik, ośmiesza się wysyłając wiadomości o tak “tanio” sformułowanej treści…
@Dawid – tak dla wygody. Tak jak ktos juz wszesniej zauwazyl… na pewnych odcinkach ludzie przeginaja z bagazami, a te zajmuja za duzo miejsca w luku nad siedzeniami, co w przypadku 100% oblozenia lotu wsiadajacy jako ostatni maja czasami spory problem z upchaniem swoich podrecznych.
Nie popieram dzialan wegrow, bo mozna rozwiazac taka sprawe dokladniejszym kontrolowaniem wymiarow NORMALNEGO PODRECZNEGO, ale po co skoro plecak mozna skontrolowac na oko, a za wiekszy podreczny wpadnie kasa…
Tak wiec w pewnym sensie robia to dla wygody pasazerow, jednak oczywiscie wygoda finansow wizara jest tu na pierwszym planie jak najbardziej.
Bardzo słusznie. Pierwszy plus dla tej linii bo dotychczas miałem o nich fatalną opinię. Może skończy się przepychanie z jednego końca samolotu na drugi w poszukiwaniu miejsca w schowkach.
Ja bym wprowadził dużo prostszą regułę: co zmieścisz pod fotelem przed sobą to twoje, a jak masz więcej – płacisz. Wyjątki można zrobić dla infantów i niepełnosprawnych.
Jak dla mnie to wizzair teraz odpada – latam dosc czesto roznymi liniami i jesli bede mial wybor pomiedzy innymi a wizzair to odpowiedz bedzie dosc szybka, chyba, ze cena bedzie duzo nizsza.
Posunięcie w stylu Ryanaira, ale nie ma co się zbytnio ekscytować. Każdy może sobie porównać cenę biletów lotniczych Katowice-Londyn (dowolne lotnisko) w Wizz, z bagażem rejestrowanym i bez niego, w Locie przez Wawę i w Lufie przez Frankfurt i wybrać to co mu pasuje. Wizz, nawet z płatnym bagażem jest cały czas o wiele tańszy, zazwyczaj też tańszy od Ryana, więc luz. I zgadzam się z nimi w tym, że powodem (poza kasą) jest chęć skrócenia boardingu. W Wizzie i w Ryanie regularnie nie ma miejsca w schowkach na bagaż, ludzie biegają po całym samolocie szukając wolnego miejsca, stewki kłócą się z pasażerami, by już siadali itp. Zgaduję, że na tej trasie obsługa miała najwięcej tego typu problemów skutkujących opóźnieniami, każde 10-15 minut na odcinku kumuluje się w ciągu dnia, potem dochodzą kolejne opóźnienia, bo trzeba czekać na możliwość startu poza swoim slotem. Testy zapewne mają polegać na obserwacji przez cabin crew czy jest dużo mniej przypadków braku miejsc na bagaż podręczny i opóźnień stąd wynikających.
Wystarczy prosić pasażerów o włożenie bagażu pod fotel i sprawa byłaby załatwiona! Jak się chce latać za 8 zł w jedną stronę można przez kilka godzin pocierpieć. Posunięcie Wizzaira nie ma żadnego związku ze zwiększeniem komfortu podróżnych a jedynie ze zwiększeniem zasobności portfela szefów firmy.
MaciekM powinieneś pisać książki fantastyczne, takich głupot już dawno nie czytałem.Latam przynajmniej 4 razy w miesiącu i nigdy nie spotkałem się ze scenariuszem opisanym przez ciebie. Jeżeli każdy będzie miał wymiarowy bagaż i będzie pełen samolot to nigdy nie będzie odpowiedniej przestrzeni w schowkach bo jest ich za mało, ot cala filozofia.
Ciekawe czemu nikt nie zwrócił uwagi na ten bardzo niebezpieczny zapis:
Pasażerowie zostaną jednak poddani nowej procedurze przy wsiadaniu na
pokład.
Czy to znaczy, że teraz bardziej restrykcyjnie będzie mierzony bagaż? Biorąc pod uwagę to, że minimalna grubość zwiększono o 5 cm to jest możliwe. Martwi mnie to szczególnie że jutro lecę i nie wiem kiedy ta “nowa procedura” zacznie obowiązywać.
niefajnie – mam nadzieję, że to się nie sprawdzi ;/
tylko pytanie jak to będą weryfikować…bo test jest tak zrobiony, że można go sobie zinterpretować jak się chce…
czyli jeżeli wszyscy będą chcieli uniknąć płacenia 10 euro to biorą mniejszy bagaż i wizzair stwierdzi, że to super pomysł
a jak wszyscy będą płacili to wiadomo, że nie zrezygnują z opłaty…
Chciałabym kupić bilet na wrzesień i nie wiem, jak to będzie rozwiązane, jeśli testy staną się zasadą – czy jak teraz kupię, to obowiązuje mnie stary wymiar bagażu czy mogą zmienić ten wymiar i poinformować mnie 1 września już na lotnisku, że muszę wykupić rejestrowany?
Zawsze można spojrzeć na konkurencję, która nie śpi hehe Podobno z OLT będzie mozna latać od paździenirka na tych samych destynacjach co Wizz, ale Z WARSZAWY i bez jakiś chorych dopłat.
@kulik – OLT faktycznie zapowiada się nieźle od października.
Dużo osób jeździ z małą walizką i trzeba ich skasować. I dlatego Wizzair traktuje klientów jak głupków chrzaniąc o tym że te 10 Euro to dla wygody pasażerów zgarną.
Wystarczy na czas podstawiać samolot, nie spóźniać boardingu, gdy już samolot przyleciał, sprawdzać wymiary już w kolejce jak robią w BCN, a przede wszystkim SZANOWAĆ KLIENTÓW, bo bez nich wszelkie cuda nie mają sensu! Przypomina mi się sytuacja z większości polskich firm i sklepów. Najpierw szefostwo horrendalnie wygóruje ceny, a później opiernicza szeregowych pracowników, że coś nie chce im się sprzedawać. Przy licznych promocjach narodowych przewoźników z wolna wróżę początek końca tanim liniom.
do @Beata: tak właśnie może się stać (no chyba, że nie masz alternatywy). Najbardziej mi szkoda tych, co zaufali Wizzair Clubowi i teraz wszystko oddadzą w cenie bagażu podręcznego
mam pytanie. mam zarezerwowany lot do londynu, zaznaczyłam opcję ?małego bagażu podręcznego?, czy mogę jeszcze zmienić opcję na ?duży bagaż podręczny? online w cenie 10 euro?