Eurolot: nowe samoloty, nowe plany na przyszłość
Oficjalnie zostało potwierdzone, to o czym się mówiło nieoficjalnie. Eurolot zamówił 8 fabrycznie nowych samolotów Bombardier Q400. Pierwsza sztuka ma zostać dostarczona w maju jeszcze przed Euro 2012.
Dzięki nowym nabytkom przewoźnik będzie mógł rozbudować swoją siatkę połączeń (patrz rozwinięciu).
Informacyjny komunikat przewoźnika:
“Walne Zgromadzenie Eurolot SA zaakceptowało wniosek Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki dotyczący wyboru nowej floty. Eurolot chce jeszcze w pierwszej połowie 2012 roku rozpocząć sukcesywną wymianę swoich samolotów na kanadyjskie Bombardiery Q400 NextGen.
Pierwszy nowy samolot pojawi się na trasach obsługiwanych przez Eurolot SA już w maju tego roku. W sezonie letnim do Polski trafi łącznie 8 sztuk najnowszej generacji Bombardierów Q400 NextGen. Linia ma także opcję dodatkową na zakup kolejnych 12 samolotów tego typu.
Chcemy rozwijać naszą linię, chcemy rozwijać siatkę połączeń regionalnych i operować na tej siatce nowymi i nowoczesnymi samolotami – powiedział Mariusz Dąbrowski, Prezes Zarządu Eurolot SA. Wybrany samolot ma doskonałą elastyczność operacyjną, która jest absolutnie niezbędna na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Bombardier Q400 NextGen stwarza nam szansę rozwoju i daje możliwość znaczącej poprawy oferowania.
Polski przewoźnik będzie operował nowymi samolotami zarówno w ramach własnej siatki połączeń jak i na połączeniach wykonywanych dla PLL LOT, które są najważniejszym partnerem Eurolotu.
Jestem przekonany, że Pasażerowie szybko docenią ten wybór, podróże z nami staną się bardziej komfortowe- dodaje Mariusz Dąbrowski – Będziemy mogli latać szybciej i dalej niż teraz.
Samolot Q400 ma znakomite osiągi – dużą prędkość wznoszenia oraz wysoką prędkość przelotową (ok 670 km/h), co sprawia, że czas lotu na połączeniach regionalnych nie odbiega od czasu przelotu samolotem odrzutowym. Przy tym zużywa o ok 30- 40% mniej paliwa, ma też o tyle samo mniejszą niż odrzutowce emisję spalin (na trasach o podobnej długości).
Natężenie hałasu emitowane przez Q400 NextGen jest o ok 15 decybeli niższe niż wymagają tego rygorystyczne przepisy ICAO, dzięki czemu samolot jest bardzo przyjazny w operacjach na lotniska położone w rejonach miejskich. W tym roku planowane jest wprowadzenie do eksploatacji Q400 napędzanego biopaliwem.
Najnowszy pasażerski wariant Q400 NextGen (New Generation), który oficjalnie oferowany jest od 2008 roku, wyróżnia szczególnie nowa aranżacja kabiny i bardziej wygodne fotele. Samolot ma też większe schowki na bagaż podręczny i przyjazne dla oczu oświetlenie – w miejsce dotychczasowych klasycznych żarówek zastosowano diody LED, emitujące jaśniejsze światło. Kabina pasażerska została dodatkowo wyciszona i dostosowana do przewozu nawet 80 pasażerów. W zamówionej przez Eurolot wersji będzie 78 miejsc, co jeszcze bardziej podniesie komfort podróży.
Producent zmodyfikował ostatnio program obsługi, pozwalając na obniżenie kosztów eksploatacji, zredukowane zostało też zużycie paliwa. Żywotność samolotu określono na poziomie 67000 godzin lub 80000 cykli startów/lądowania a opcjonalnie, awionika samolotu dostosowana jest do wykonywania podejść w warunkach CAT IIIA.
Samoloty Q400 oraz Q400 NextGen wykorzystywane są przez ponad 40 użytkowników na całym świecie. Do chwili obecnej na ich pokładach podróż odbyło ponad 167 milionów pasażerów. Łącznie flota wszystkich Q400 spędziła w powietrzu ponad 3 mln godzin, wykonując ponad 3,3 mln startów i lądowań.”
Kilka wizualizacji samolotu oraz slajdy z planami na przyszłość:
Wrocław-Lwów brzmi zachęcająco.
szczerze to wolę EUROLOT / LOT wolę dopłacić 30-50 zł więcej i mieć pewność przelotu i jakiejś minimalnej stabilizacji ……………………poniedziałkowe ” zniknięcie strony jetair.pl ” i brak ” naprawy tej strony w ciągu 3 dni bo nadal nie działa jest zastanawiające bo klienci lotów marcowych OLTJETAIR np. do HAMBURGA,PRAGI zostali na małym lodzie , tak się zastanawiam nad OLTEXPRESS * tylko z 2 dużymi samolotami * ….. jak będzie operował po kraju ? …. skoro tak fatalnie kończy sezon zimowy bo chyba odniósł totalną klapę , skoro zakończył wszystkie destynacje zagraniczne realizowane zimą i jeszcze w tle nie działająca strona która w ten poniedziałek nagle znikła … nie ukrywam że szkoda ……. myślę że utopili mega kasy , przecież większość rejsów obsługiwali podnajętymi samolotami a taki czarter na już … jest bardzo bardzo drogi, nie życzę OLTEXSPRESS żle ale nie widzę ich zupełnie na rynku w perspektywie przyszłości … bo oni nie mają żadnej wizji , ale chyba mają sporo kasy …..
//KOMENTARZ MODERATORA:
Po co drugi raz wklejasz ten sam tekst, w dodatku znowu jest on nie związany z tematem ?
Inna sprawa, ze http://www.oltjetair.com/ (dawne jetair.pl) działa, tylko nie ma możliwości rezerwacji połączeń