Home informacja Hiszpański Spanair zbankrutował
Hiszpański Spanair zbankrutował

Hiszpański Spanair zbankrutował

W dniu 28 stycznia zbankrutowała hiszpańska linia lotnicza Spanair, oficjalny komunikat można znaleźć na stronie przewoźnika: KLIK
Przewoźnik zaleca: kontakt z bankiem i chargeback (w wypadku zakupu biletu kartą kredytową), kontakt z ubezpieczycielem (w wypadku wykupienia ubezpieczenia), kontakt z biurem podróży/pośrednikiem (jeśli bilet był zakupionych za ich pomocą).
Na szczęście Spanair informuje, iż loty code-share wykonywane przez innych przewoźników prawdopodobnie odbędą się z zgodnie z planem.

Podróżnym, którzy mieli lecieć w ciągu najbliższych kilku dni przewoźnika zaleca kupno biletu w innych liniach (w “specjalnej” oczywiście niezbyt ciekawej cenie).

Jak to bywa w taki sytuacjach, również Ryanair oferuje “specjalną” cenę (49 EUR taryfy) i loty dla klientów Spainair. Oczywiście ceny tych lotów są stosunkowo mało atrakcyjne (KLIK)

 

Pełna treść komunikatu ze strony przewoźnika:

“January 28th of 2012

If you have booked a flight with Spanair, you may find more information on our communication dated 27yh of January.

Opening hours:
– Barcelona: 04:45 h. – 14:30 h.
– Madrid: 05:00 h. – 18:45 h.
– Other offices in Spain will remain open considering individual safety and security conditions.

As far as possible, we advise you to avoid going to the airports and try to manage your claims via the appropiate telephone customer care centres. We will attend your request as fast as we can.”

oraz

“Spanair advises today, the 28th January 2012, that the airline has suspended operations. Due to these exceptional circumstances all our flights are canceled



– In case you have acquired a ticket with Spanair to fly in the next days or weeks, there are different alternatives:

a- If you have paid the ticket by credit card, please ask for information from your credit card issuer or bank about the different refund options.

b- If you have travel insurance, please contact your insurance provider to receive information about coverage.

c- If you have bought your ticket in a travel agency, please contact them.

d- If you have purchased a ticket with Spanair that is operated by another airline, in principle your flight will be unaffected. However for clarification we suggest you contact the operating airline.

e- Spanair, in cordination with the Generalitat, has reached an agreement with Vueling, Iberia & Air Europa. For all those passengers that bought tickets to fly in the next three days they will be have the option of a special fare (the price of the tickets will be different according to the destionation):

– Domestic & Balearic Islands: 60 EUR
– Canary Islands: 90 EUR
– International: 100 EUR
(*) Prices will not include taxes or duty fees

f- In all other cases to claim the refund of your ticket, please contact:

– Spanair sales offices
– AENA help desks located in airports in Spain
– Tourist information offices in Spain.
– Catalan consumer agency

– Spanair is permanently in contact with the Spanish aeronautical authorities and the airports where the airline operates its flights to deal with this situation.

– The Spanair contact center (Telephone number within Spain: 900 13 14 15 and from outside Spain: +34 971 916 047) and our Spanish sales offices in the airports will remain open to attend to customers.

– Spanair apologises to all our customer affected by this situation”




mleko

Komentarz(2)

  1. Kiedyś miałem przyjemność lecieć Spanair z Teneryfy. A właściwie musiałem bo bilet nie był najtańszy ale…. miałem wcześniej wykupiony w Ryanie tylko że Ryan sobie zrobił reschedule i jako że nie zdążyłbym na samolot z MAD do WAW no to musiałem sobie polecieć Spanair. W sumie szkoda że nie podołali.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *