Lufthansa wprowadza opłatę za płatność kartą!
Wczoraj, 3 sierpnia, Grupa Lufthansa poinformowaÅ‚a o wprowadzeniu… opÅ‚aty za pÅ‚atność kartÄ…! Prowizja bÄ™dzie uzależniona od kraju wylotu oraz dÅ‚ugoÅ›ci trasy. Na poczÄ…tek opÅ‚ata zostaje wprowadzona w wypadku rozpoczÄ™cia podróży w Belgii, Niemczech, Szwajcarii (od 2 listopada) oraz Finlandii, Holandii i Wielkiej Brytanii (od 5 wrzeÅ›nia). Wysokość stawek znajdziecie w rozwiniÄ™ciu. Zawsze pozostaje nam alternatywna forma pÅ‚atnoÅ›ci, czyli PayPal.
Pozostaje tylko czekać, aż opÅ‚ata zostanie wprowadzona w innych krajach…
Opłata za płatność dotyczyć będzie biletów wystawionych przez Austrian Airlines, BMI, Brussels Airlines, Lufthansę oraz Swiss.
Lufthansa – wysokość opÅ‚aty za pÅ‚atność kartÄ…
- wylot z Niemiec
trasa krajowa – 5 EUR (ok. 20 PLN)
trasa europejska – 8 EUR (ok. 32 PLN)
trasa miÄ™dzykontynentalna – 18 EUR (ok. 72 PLN)
- wylot ze Szwajcarii
trasa krajowa – 6 CHF (niecaÅ‚e 22 PLN)
trasa europejska – 11 CHF (ok. 40 PLN)
trasa miÄ™dzykontynentalna – 22 CHF (ok. 80 PLN)
- wylot z Belgii, Finlandii, Holandii
staÅ‚a stawka niezależna od trasy – 7,50 EUR (ok. 30 PLN)
- wylot z Wielkiej Brytanii
staÅ‚a stawka niezależna od trasy – 4,50 GBP (niecaÅ‚e 21 PLN)
OpÅ‚ata bÄ™dzie również pobierana, gdy bÄ™dziesz chciaÅ‚ zapÅ‚acić kartÄ… u agenta Lufthansy – przy pÅ‚atnoÅ›ci za bilet w systemie GDS, nie w systemie transakcyjnym agenta. Zastanawia mnie, czy w takim razie bÄ™dzie siÄ™ opÅ‚acaÅ‚o prawie zawsze robić rezerwacje na stronie USA, gdyż tam taka opÅ‚ata jest chyba zabroniona. Jednak nie wszystkie taryfy bÄ™dÄ… dostÄ™pne z USA… Hm… Pokombinowali trochÄ™, hehe. Chociaż, ja to tak czÄ™sto latam LH, że mnie to akurat bÄ™dzie maÅ‚o dotyczyć.
a jest alternatywa dla płatności kartą?
np. PayPal
No przy trasach atlantyckich to oznacza podwyżkę biletu o około 80 zł. Taka ukryta podwyżka mam nadzieję, że dotyczyć będzie transakcji a nie jak w tnich liniach każdego pasażera. Ale i tak uważam że niestety koszty rosną i linie kombinują na czym by tu zarobić.
Primo: to nie jest kwestia kosztów transakcji, tylko rosnących kosztów paliwa, które w jakiś sposób trzeba przykryć. Secudno: są jeszcze takie OTAs, które nie pobierają w pewnych okolicznościach żadnych opłat i łączna kwota jest niższa nawet niż u samego przewoźnika.