Home informacja Podatek lotniczy w Niemczech, czyli koniec taniego latania przez Niemcy ?

Podatek lotniczy w Niemczech, czyli koniec taniego latania przez Niemcy ?

W trybie natychmiastowym, czyli od dnia 1 września 2010 roku rząd niemiecki wprowadził “podatek” lotniczy. Będzie to opłata za każdego pasażera wylatującego z niemieckiego lotniska. Ma on wynosić 8 EUR za pasażera dla lotów krajowych i w Unii Europejskiej (do 2500 km), 25 EUR na średnich trasach (ponad 2500 km) oraz aż 45 EUR na dalekich trasach, np. do Ameryki Południowej itp. Z opłaty zwolnieni są pasażerowi tranzytowi. Wprowadzenie tego podatku rząd niemiecki tłumaczy koniecznością podreparowania budżetu państwa – pytanie tylko czy to na pewno krok w dobrą stronę?



Czekamy na jakąś reakcję linii lotniczych. Czy i jak bardzo linie wezmą na siebie ciężar nowego zobowiązania? Czy przypadkiem nie powtórzy się sytuacja z Irlandii, gdzie wprowadzenie podatku spowodowało znaczne zmniejszenie liczby pasażerów?





mleko

Komentarz(16)

  1. Czekamy na przebazowanie Frankfurtu Hahn i Weeze’a na początek. Do tego LOT, CSA, Austrian, SAS i inne chetnie zgarna paxow tranzytowych. ;-)

  2. No to mogę się założyć że WRO straci nie długo NRN i HHN :/.W żadnym wypadku FR nie będzie się opłacało płacić ten podatek 25e za osobe.Za to zamiast NRN myśle że FR otworzy baze w EIN.Wtedy możemy liczyć na trase WRO-EIN i przy okazji FR utrze nosa W6 na tej trasie.

  3. Mhmm, faktycznie, o tranzycie doczytalem pozniej. Niemniej, zastanawiam sie jak to dziala. Czy gdyby ktos, kto lata dzis FRA – JFK przesiadl sie na FRA – WAW – JFK, zaplaci jak za lot w UE, czyli 8 EUR? Wtedy w tranzycie jest jeszcze szansa cos ugrac…

  4. Myśle że szanse na Eidhoven zamiast Weeze i Hahn no Niemiaszki przegieły z tym podatkiem. Dla mnie jako latajacego z Gdańska to kiepsko bo często przez Niemcy latałem a jak jest linia point to point to dwa razy mnie skroją raz z Niemiec np. do Maroka a potem z Niemiec do gdańska, no i ile będzie do Maroka bo jak 25 euro to już odwołają ten lot w 2 strony było koło 50 to nikt nie poleci będą zasuwać do BVA – maja teraz połaczenia do marrakechu.

  5. Bojkotujmy wyloty z Niemiec niech sami zauważą że tak się nie wzbogacą a boję się że ktoś w polsce wpadnie na ten sam mądry pomysł

  6. OBY NIKT W POLSCE NA TO NIE WPADŁ, BO LOTNICTWO SIĘ NIE ROZWINIE, A JEST W TAKIEJ FAZIE, ŻE POWINNO!

    To nam na korzyść wyjdzie. Pierwsza baza w Polsce, może Bydgoszcz :) Wybory samorządowe, nikt by nie odrzucił chyba takiej propozycji teraz :-)

  7. Nie jarajmy się bazami w PL, jakie mamy mobilne społeczeństwo a jakie Niemcy. Nie przesadzajmy że nasz sąsiad aż tak boleśnie odczuje te 8 euro opłaty.

  8. Tak baza we WRO będzie FR mieć jak miasto wywali na to z 10 mln jałomóżny dla FR i do tego wyłączność na nowy terminal -pewnie się zgodzą i będą głosić jaki to wielki sukces odniósł Wrocław.

  9. Widzisz coś przeciwko oddaniu na wyłączność starego terminalu? W Bremen tak jest, gorszy jest dla FRancy, a lepszy dla reszty.

  10. Młody: właśnie -oddaniu, a czemu to jak zawsze musimy coś oddawać i płaćić za to.
    Nowy terminal to bedzie pewnie dla FR bo kto tam lata nam z WRO: LOT LH i troche czarterów, a nie spodziewam się inwazji innych lini lotniczych do WRO po oddaniu nowego terminala. Jak stary bęzie na wyłąćzność FR to nowy będzie świecił pustkami.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *