Podatek lotniczy w Niemczech, czyli koniec taniego latania przez Niemcy ?
W trybie natychmiastowym, czyli od dnia 1 września 2010 roku rząd niemiecki wprowadził “podatek” lotniczy. Będzie to opłata za każdego pasażera wylatującego z niemieckiego lotniska. Ma on wynosić 8 EUR za pasażera dla lotów krajowych i w Unii Europejskiej (do 2500 km), 25 EUR na średnich trasach (ponad 2500 km) oraz aż 45 EUR na dalekich trasach, np. do Ameryki Południowej itp. Z opłaty zwolnieni są pasażerowi tranzytowi. Wprowadzenie tego podatku rząd niemiecki tłumaczy koniecznością podreparowania budżetu państwa – pytanie tylko czy to na pewno krok w dobrą stronę?
Czekamy na jakąś reakcję linii lotniczych. Czy i jak bardzo linie wezmą na siebie ciężar nowego zobowiązania? Czy przypadkiem nie powtórzy się sytuacja z Irlandii, gdzie wprowadzenie podatku spowodowało znaczne zmniejszenie liczby pasażerów?
Może czas na bazę w Polsce ?:D
Czekamy na przebazowanie Frankfurtu Hahn i Weeze’a na początek. Do tego LOT, CSA, Austrian, SAS i inne chetnie zgarna paxow tranzytowych. ;-)
Nikt nie zgarnie paxów tranzytowych, bo na tranzyty podatek nie zostanie na szczęście wprowadzony. :)
No to mogę się założyć że WRO straci nie długo NRN i HHN :/.W żadnym wypadku FR nie będzie się opłacało płacić ten podatek 25e za osobe.Za to zamiast NRN myśle że FR otworzy baze w EIN.Wtedy możemy liczyć na trase WRO-EIN i przy okazji FR utrze nosa W6 na tej trasie.
Mhmm, faktycznie, o tranzycie doczytalem pozniej. Niemniej, zastanawiam sie jak to dziala. Czy gdyby ktos, kto lata dzis FRA – JFK przesiadl sie na FRA – WAW – JFK, zaplaci jak za lot w UE, czyli 8 EUR? Wtedy w tranzycie jest jeszcze szansa cos ugrac…
Myśle że szanse na Eidhoven zamiast Weeze i Hahn no Niemiaszki przegieły z tym podatkiem. Dla mnie jako latajacego z Gdańska to kiepsko bo często przez Niemcy latałem a jak jest linia point to point to dwa razy mnie skroją raz z Niemiec np. do Maroka a potem z Niemiec do gdańska, no i ile będzie do Maroka bo jak 25 euro to już odwołają ten lot w 2 strony było koło 50 to nikt nie poleci będą zasuwać do BVA – maja teraz połaczenia do marrakechu.
Bojkotujmy wyloty z Niemiec niech sami zauważą że tak się nie wzbogacą a boję się że ktoś w polsce wpadnie na ten sam mądry pomysł
Zeby nie było – 15.09 robie trase WRO – HHN – STN :)
OBY NIKT W POLSCE NA TO NIE WPADŁ, BO LOTNICTWO SIĘ NIE ROZWINIE, A JEST W TAKIEJ FAZIE, ŻE POWINNO!
To nam na korzyść wyjdzie. Pierwsza baza w Polsce, może Bydgoszcz :) Wybory samorządowe, nikt by nie odrzucił chyba takiej propozycji teraz :-)
Baza we WRO :) w przyszlym roku nowy terminal i bedzie git :)
Ja tam wolę bazę w KRK :) I tak wroclaw ma za dużo połączeń z FR ;P
I tak pierwsze WRO będzie, nie po drodze mi niestety, ale cóż :-) Pewnie w okolicach nowego terminalu.
Nie jarajmy się bazami w PL, jakie mamy mobilne społeczeństwo a jakie Niemcy. Nie przesadzajmy że nasz sąsiad aż tak boleśnie odczuje te 8 euro opłaty.
Tak baza we WRO będzie FR mieć jak miasto wywali na to z 10 mln jałomóżny dla FR i do tego wyłączność na nowy terminal -pewnie się zgodzą i będą głosić jaki to wielki sukces odniósł Wrocław.
Widzisz coś przeciwko oddaniu na wyłączność starego terminalu? W Bremen tak jest, gorszy jest dla FRancy, a lepszy dla reszty.
Młody: właśnie -oddaniu, a czemu to jak zawsze musimy coś oddawać i płaćić za to.
Nowy terminal to bedzie pewnie dla FR bo kto tam lata nam z WRO: LOT LH i troche czarterów, a nie spodziewam się inwazji innych lini lotniczych do WRO po oddaniu nowego terminala. Jak stary bęzie na wyłąćzność FR to nowy będzie świecił pustkami.