Walka o zwrot kosztów i odszkodowanie od linii lotniczych Ryanair i Wizzair – relacja na żywo
Niestety na własnej skórze odczułem problemy związane z odwołaniem lotu, będąc dosyć daleko od domu (Maroko). Oczywiście nie obyło się bez kłopotów – dokładnie mogłem się przekonać jak linie lotnicze traktują (a w sumie NIE traktują) pasażerów. W tym artykule na bieżąco będę przedstawiał etapy walki z Ryanair i Wizzair o zwrot kosztów i odszkodowanie za odwołane loty.
Relację podzielę na 3 osobne tematy, które będą osobno aktualizowane, gdyż taki podział będzie najczytelniejszy.
Zapraszam do rozwinięcia artykułu, gdzie znajduje się szczegółowy opis i relacja.
Krótki zarys historii: w dniu 11 maja z powodu chmury wulkanicznego pyłu loty w regioniach Hiszpanii i Maroka zostały odwołane. Setki pasażerów utknęły w kraju paelli (KLIK) i Mohameda VI. My straciliśmy lot Tanger – Bergamo, dodatkowo nasz kolejny lot 11 maja z Bergamo do Wrocławia też został odwołany (nie z powodu chmury), co akurat było nam na rękę. Dwa dni później, już po dolocie do Bergamo, na lotnisku spotkała nas niemiła niespodzianka ze strony systemu Wizzair – nie działały płatności kartą (w tamtej chwili), znajomi którzy nie mieli biletu musieli go kupić za gotówkę. Niestety kilkadziesiąt minut później (prawdopodobnie już w trakcie lotu) wszystkie transakcje kartą zostały zrealizowane. Przez to moja karta kredytowa została niesłusznie obciążona kwota prawie 1500 PLN.
Wspomniany wcześniej podział wygląda następująco:
1) sprawa odwołanego loty Ryanair ( TNG-BGY w dniu 11 maja) i traktowanie pasażerów – kryptonim “Ryanair zwrot kosztów”
2) sprawa odwołanego lotu Wizzair (BGY-WRO, 11 maja) i kwestia odszkodowania – kryptonim “Wizzair odszkodowanie”
3) sprawa nieautoryzowanego obciążenia mojej karty – kryptonim “Karciany Wizzair”
Sprawa nr 1 – “Ryanair zwrot kosztów” (ostatnia aktualizacja 15.05.2010)
/Temat dotyczy zwrotu kosztów dwudniowego noclegu, wyżywienia w tym czasie oraz transportu z/na lotnisko. Problem polega na tym, iż w Maroku ciężko uzyskać paragon czy też fakturę za nocleg lub jedzenie, dodatkowo dochodzi kwestia traktowania pasażera przez linie – brak poinformowania o swoich prawach, brak możliwości wykonania dwóch przysługujących rozmów telefonicznych/faksów/maili/
2 czerwca 2010: Ryanair poinformował mnie mailowo, iż otrzymał moje pismo. Mają odpowiedzieć w ciągu 28 dni.
20 maja 2010: Wysyłam wypełniony wniosek do przewoźnika. Czekamy na odpowiedź.
Sprawa nr 2 – “Wizzair odszkodowanie” (ostatnia aktualizacja 15.05.2010)
/Tutaj zajmiemy się zryczałtowanym odszkodowaniem (250EUR na pasażera) zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego nr 261/2004 oraz zwrotem kosztów powrotu do Wrocławia (ostatecznie wylądowaliśmy w Poznaniu zamiast we Wrocławiu/
17 czerwca 2010: Otrzymałem odpowiedź od Wizzair: oczywiście odwołanie lotu tłumaczą problemami technicznymi… (taaa, na pewno…)
15 czerwca 2010: Wysyłam skargę do włoskiego ULC z prośba o odszkodowanie. Pozostaje czekać.
15 maja 2010 g. 10.00: Dosyłam mailowo numery kont do przelania pieniędzy.
14 maja 2010 g. 13.51 : Wysyłam reklamację dot. odszkodowania oraz zwrotu kosztów przejazdu koleją za pomocą formularza na stronie Wizzair. Dokładnie są to dwie reklamacje – jedna w moim imieniu, druga w imieniu Agnieszki.
Sprawa nr 3 – “Karciany Wizzair” (ostatnia aktualizacja 01.06.2010) – SPRAWA ZAKOŃCZONA !!
/Tutaj walczymy o zwrot pobranych pieniędzy z karty kredytowej na skutek błędu w systemie obsługi płatności kartami w Wizzair. Z informacji uzyskanych od Pani na lotnisku (która kontaktowała się z Wizzairem) wynikało, iż przewoźnik ma problem z systemem obsługi płatności kartami w chwili robienia rezerwacji, przez co transakcje nie są realizowane./
1 czerwca 2010 g. 08.17: Prezent na dzień dziecka! Wizzair oddał pieniądze na kartę. Dodatkowo, dzięki zmianie kursu euro w ostatnim czasie, na wszystkim zarobiłem 19 zł :) KONIEC SPRAWY!!
18 maja 2010 g 12.00: Składam w banku reklamację transakcji wraz z wnioskiem o skorzystanie z usługi chargeback. (więcej o chargeback: KLIK )
17 maja 2010 g.20.05: Blokada przeistacza się z obciążenie karty. Koniec tego. Dzwonię do Wizzair.
15 maja 2010 g.19.21: Po rozmowie na infolinii BZWBK dowiedziałem się, iż blokada na karcie została zrobiona prawdopodobnie o godzinie 17.56, jednak bank daje sobie dwugodzinny przedział, czyli blokada mogłabyć zrobiona między 15.56 a 19.56. Jednak ponieważ próba płatności kartą była podjęta o 17.18, to w grę wchodzi jedynie okres 17.18-19.56. Dodatkowo jeśli system Wizzaira obciążył kartę po 17.30 (czyli godzinie zrobienia rezerwacji płatnej gotówką) to płatność kartą NIE POWINNA zostać zrobiona, gdyż byłaby to podwójna rezerwacja. Krótko mówiąc – system Wizzaira to jedno wielkie nieporozumienie….
14 maja 2010 g. 21.30: Dosyłam mailowo skany dwóch rezerwacji – jednej z godziny 17.18 (13.05.2010) gdzie wyraźnie widać, iż płatność nie została pobrana(status “nieroztrzygnięte”) oraz drugiej z godziny 17.33 gdzie płatność została uregulowana gotówką.
14 maja 2010 g. 20.48: Reklamacja (za pośrednictwem formularza na stronie) dotycząca pobrania środków z karty kredytowej w terminie późniejszym niż moment kupowania biletów.
14 maja 2010 g. 20.30: W systemie Wizzair rezerwacja, do której zostały bezpodstawnie zablokowane pieniądze na karcie, jest widoczna jako “potwierdzona”, co oznacza, że przewoźnik będzie chciał ostatecznie pobrać pieniądze.
14 maja 2010 g. 12.00: Dzwoniąć na infolinię BZWBK, próbuję zablokować płatność (narazie w formie blokady na karcie). Pani na infolinii obiecuje sprawdzić rodzaj blokady – czy jest to tylko blokada czy też blokada w celu pobrania środków.
Go mleko, go!
Ciekawa jestem czy się uda wywalczyć prawa pasażera.
mleko, szkoda twojej energii na “walkę” o blokadę. walkę zacznij dopiero wówczas, jak pojawi się zaksięgowana transakcja. pewnie nigdy się nie pojawi, a blokada zejdzie sama.
Rezerwacja w systemie Wizzair wisi jako POTWIERDZONA, wiec pewnie beda chcieli sciagnac kase…
ptaszki ćwierkają, że ty po prostu dwa razy kupiłeś te bilety :P:P:P
no to niech wizzair zwraca kase, nie moja wina ze im w MOMENCIE kupowania nie dzialal system
Witaj
Nie tak drastycznie, ale spotkala mnie podobna ‘niespodzianka’ ze strony ryanair. Mialem 9 maja wylot z Turynu, lot zostal odwolany. Od 6 rano probowalem przebookowac bilet online, ale wyskakiwal error (‘dokonales juz odprawy online’). Gdy za ktoryms razem error nie wyskoczyl, zmienilem date, ale… nie zostala dokonana zadna zmiana.
Pojechalismy wiec ze znajomym na lotnicko, gdzie oczywiscie ZERO jakiejkolwiek pomocy, ani ze strony ryanair, ani pustych blondynek z obslugi pasazera. Na pytanie czy moge skorzystac z ICH telefonu, odpowiadaly ‘nie’ (na wlasny koszt dzwonil nie bede za 1,5 euro za minute), internet tylko z rozpieprzonych automatow na lotnisku.
Kiedy w koncu udalo sie znalezc wi-fi, loty na nastepny dzien byly juz niedostepne.
Musialem wracac autobusem Eurolines, 24 godziny, 100 euro, 2 razy tyle stracone przez nieobecnosc w miejscu pracy na drugi dzien.
Chce wyrwac od nich odszkodowanie co do grosza, wiesz jak sie za to zabrac?
Trzeba pisac pismo i zalaczyc uzyte bilety. W ciagu kilku dni bede mial gotowe swoje pismo i je tutaj dla przykladu umieszcze.
hej mleko mozesz wrzucic to pismo dla przykładu?
bądź wysłać na mejla?
Swietnie, wielkie dzieki, bede sledzil.
A masz jakies informacje na temat skutecznosci tego typu dzialan? Tzn czy ktos ze znajomych cos wywalczyl?
Mnie chmura pylu dotknela dosc bolesnie,11.05.10 odwolany lot,tego samego dnia ,zlamnie otwarte reki mojego dziecka,operacja,pobyt w szpitalu,nieobecnosc w pracy i w koncu 40 godzinny powrot do domu autobusem .Przezylam koszmar,i nie mam pojecia w jaki sposob odzyskac zwrot kosztow.prosze o jakiekolwie rady
@barbarita: tutaj masz formularz do zwrotu kosztow w Ryanair:
https://mlecznepodroze.pl/2010/05/18/ryanair-radzi-jak-odzyskac-pieniadze-za-odwolany-lot/
Czy ryanair oddał już komuś pieniądze za odwołane loty w kwietniu?
Czy orientuję się ktoś jak wygląda sprawa zwrotów kosztów w przypadku Easyjet gdy odwołują lot? Próbuję skontaktować się z nimi od 2 tygodni bez skutku, wysyłam formularze dotyczące zwrotu gotówki, wysyłam maile na BOK i nic. Jeżeli ktoś mógłby pomóc lub ma jakieś doświadczenie w podobnej sprawie proszę o kontakt: [email protected] lub gg 9114116
Drugi raz zamowiłam bilet z wawy do brx przez neta i nie dostałam szyfru i zadnej odp co [email protected]. dziekuje z gory
czesc czy ktos z was sie orientuje czy rayner wraca za bilety jesli trafilem do szpitala i nie mogelem leciec?
Hej, czy wie ktoś jak walczyć o zwrot kosztów w Ryanairze? Strona internetowa zapamiętała złe dane w sesji i poszedł przelew na zupełnie inną kwotę (2 x taka jak miała być) i na inny termin. Nie wiem co w takiej sytuacji robić, ale znajomi już mi powiedzieli, że kasy nie odzyskam, jeszcze może dopłacę!?
Odszkodowania stają się sporym problemem w momencie, gdy ubezpieczalnie niechętnie wypłacają nam należność i próbują uniknąć konieczności wywiązania się z umowy. Trudno z nimi walczyć bez pomocy wykwalifikowanych specjalistów, czyli kancelarii prawnych. Osobiście polecam kancelarię Teodorowski & Wojtaszak z Krakowa
You can view the latest weather updates by simply taking a look into your phone’s home screen,
where it automatically posts weather info, and without having to launch the application.
Virus Barrier X5 can be a popular virus scanner designed for Mac computers.
Body Language is nonverbal, usually unconscious, communication by making use of postures, gestures, and facial expressions.
no i co z tym odszkodowaniem??? bo jestem ciakawa. sama walczyłam z jedną tanią linią, która odwołała mój lot, ale ja MUSIAŁAM dotrzeć do Belfastu tamtego dnia i była straszna lipa… nie dostałam odszkodowania, bo powodem była zła pogoda (a więc coś niezależnego od linii, jak tu: http://www.eporady24.pl/odszkodowanie_za_odwolany_lot,pytania,4,60,7342.html) także moja strata była podwójna :/ a u Ciebie?