
Turystyka w tym roku oberwała bardzo mocno!
W tym roku Tatry odwiedzi o 40 proc. mniej turystów niż w 2019; to tragiczny rok dla turystyki – oceniÅ‚a prezes TatrzaÅ„skiej Izby Gospodarczej. Zakopane szacuje, że tylko z tytuÅ‚u opÅ‚aty miejscowej do kasy miasta wpÅ‚ynie blisko 1 mln zÅ‚ mniej.
“Turystyka jest jednÄ… z tych dziedzin gospodarki, która najbardziej ucierpiaÅ‚a przez pandemiÄ™. W sposób szczególny zostali dotkniÄ™ci przedsiÄ™biorcy, którzy w sposób poÅ›redni i bezpoÅ›redni żyjÄ… z turystyki. Na przykÅ‚adzie firm hotelarskich możemy powiedzieć, że spadek obÅ‚ożenia w tym roku w stosunku do poprzedniego wyniósÅ‚ ponad 40 proc.” – oceniÅ‚a prezes TatrzaÅ„skiej Izby Gospodarczej Agata Wojtowicz.
>> KWARANTANNA PO POWROCIE DO KRAJU – INFORMACJE!
DodaÅ‚a, że po wiosennych obostrzeniach nikt nie przewidywaÅ‚, że branża zostanie ponownie zamrożona jesieniÄ…. Otwarte latem hotele i pensjonaty daÅ‚y branży “kroplówkÄ™” na przetrwanie, bo w lipcu odnotowano po Tatrami od 35 do 37 proc. spadku frekwencji turystycznej w stosunku do poprzedniego roku.
JesieÅ„, wraz z ogÅ‚oszeniem kolejnych obostrzeÅ„, byÅ‚a dla hotelarzy dramatyczna – oceniÅ‚a.
“JesieÅ„ dotychczas dla dużych obiektów hotelowych to przede wszystkim klient konferencyjny, szkoleniowy, ale to wszystko upadÅ‚o. WÅ‚aÅ›ciwie w tym roku możemy mówić o wyzerowaniu tego rynku. Jeżeli chodzi o klientów indywidualnych, to byÅ‚a niewielka ilość, która daÅ‚a możliwość obniżenia strat hotelom. Obecnie od jesieni miesiÄ…c w miesiÄ…c hotele notujÄ… straty” – powiedziaÅ‚a PAP prezes TIG. ZwróciÅ‚a uwagÄ™, że wiele firm dziaÅ‚a pod Giewontem w branży okoÅ‚oturystycznej – np. pralnie, które obsÅ‚ugujÄ… głównie obiekty hotelarskie, branża reklamowa, które trudniÅ‚a siÄ™ głównie informacjÄ…, promocjÄ…, marketingiem dotyczÄ…cym oferty turystycznej.
Źródło informacji: PAP autor: Szymon Bafia szb/ pad/