Powered by GetYourGuide



Home loty Odwołany lot z powodu wybuchu wulkanu ? Zobacz jak odzyskać pieniądze od linii lotniczej

Odwołany lot z powodu wybuchu wulkanu ? Zobacz jak odzyskać pieniądze od linii lotniczej

Miałeś lecieć w ten weekend i masz odwołany lot? W Ryanair, Wizzair i LOT możesz uzyskać zwrot pieniędzy za bilet przez internet – za darmo. Oczywiście można też skontaktować się z infolinią przewoźnika. Zapraszam do czytania informacji w rozwinięciu newsa. Poniżej treść rozporządzenia UE dot. odszkodowań, praw i obowiązków pasażera i przewoźnika : KLIK

Aktualizacja 2010.08.05: Unia Europejska na swojej stronie umieściła poradnik dotyczący praw pasażera. Można go znaleźć pod adresem: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/pl/03-air.html

1) Zwrot pieniędzy w Ryanair.

Powered by GetYourGuide

Aby uzyskać zwrot pieniędzy za lot w Ryanair należy wejść na stronę: http://schchng.ryanair.com/refweb.asp Pierwszą rzeczą jaką robimy to zmieniamy język formularza na Polski za pomocą menu w prawym górnym rogu. Po zmianie uzupełniamy formularz wg wzoru:


Na kolejnym ekranie wybieramy/potwierdzamy które za które loty chcemy uzyskać zwrot:

I to tyle. Należy pamiętać, że “Zaakceptowana prośba o refundacje kosztów, zostanie zrealizowana przez Ryanair w ciągu 10 dni roboczych. Refund zostanie dokonany na formę płatności jaka została użyta podczas dokonywania rezerwacji. Środki pieniężne, zostaną przelane na Państwa konto przez bank w ciągu 5-7 dni roboczych. Po zakaceptowaniu formularza dokonanie zmian nie będzie możliwe.”
WAŻNE: Jeśli Twój lot powrotny nie został odwołany, nie możesz przebukować całej rezerwacji w internecie. Trzeba dokonać tego na infolinii – tutaj polecam stacjonarny numer irlandzki +353 818 30 30 30
koszt połączenia z VoipDiscount to raptem 0,01 EUR za minutę, w Skype powinno być tylko nieznacznie drożej.



AKTUALIZACJA: Ryanair radzi jak odzyskać zwrot pieniędzy: KLIK

2) Zwrot pieniędzy w Polskich Liniach Lotniczych LOT
Specjalnie na potrzeby klientów z okresu wybuchu wulkanu LOT przygotował specjalny adres emailowy [email protected]l , na który wysłać trzeba : dane osobowe, trasę, numer i datę rejsu, numer rezerwacji oraz numer telefonu komórkowego. Ze wszystkimi pasażerami LOT skontaktuje się w ciągu 5 dni roboczych. Natomiast jeśli bilet został zakupiony u pośrednika, to tylko u niego będzie możliwość zwrotu biletu. W ten weekend w callcenter LOTu będzie można jedynie zmienić rezerwację na inny termin, nie będzie możliwości uzyskania zwrotu pieniędzy za bilet.

3) Zwrot pieniędzy w Wizzair
Wchodzimy na stronę http://book.wizzair.com/useful_information/claims/ i wypełniamy formularz:

Następnie klikamy WYŚLIJ.
Natomiast jeśli chcemy przebukować lot na inny termin, możemy do uczynić na infolinii. Wszystkie numery znajdziemy TUTAJ. Polski numer to 022 351 9492 (koszt jak za połączenie na telefon stacjonarny)

4) Zwrot pieniędzy w Lufthansie
Aby zmienić termin lotu, bądź uzyskać zwrot pieniędzy należy skontaktować się z polskim oddziałem przewoźnika. Numer Polskiego eCallcenter Lufthansy to +48 22 3381300 lub 0 801 312312




Powered by GetYourGuide


mleko

Komentarz(133)

  1. Myśle, ze najlepiej o calej procedurze zwrotu kasy pwoiadomic media i tak zrobie, Niech zrobia im najgorsza reklame jaka sie tylko da ich niech bula ludziom az padna! jesli taki przewoznik ma byc na rynku to niech lepiej padnie! amen

  2. Nic to nie da. Jesli wypelniasz formularz wielokrotnie to pewnie tylko nadpisujesz go w ich systemie i zmienia ci sie kolejka. takze to taki mały samoboj bo idziesz na koniec kolejki.
    Ja jestem tylko ciekaw czy w momencie przelania kasy dostane jakies potwierdzenie meilem.
    Bo takiego czegos k* oczekiwałbym od powaznej instytucji, ale wiadomo to tylko ryan z małej litery :P wiecej z nimi nigdzie nie lece, over.

  3. Ja mialem od nich 2 maile od czasu wyslania formularza. Pierwszy po okolo 2 tyg od wystalnia potwierdzajacy ze otrzymali moje zgloszenie i ze w zwiazku z duza iloscia zgloszen proces potrwa do 30 dni. Drugi mail po okolo 3 tyg ze dostane zwrot w ciagu siedmiu dni na karte z ktorej dokonalem zaplaty. Tylko tak jak powiedzialem wczesniej zaplacilem za bilet 800zl a zwrot mam dostac w kwocie 105zl i nie mam pojecia dlaczego tylko tyle.

    Najdziwniejsze ze wczoraj dostalem kolejny email taki sam jak poprzedni tylko ze numer rezerwacji byl inny (nie moj) i inna kwota zwrotu. Wydaje mi sie ze email wyslali na zly adres i powinien byc skierowany do kogos innego. Niezly balagan tam musze miec swoja droga.

  4. kurcze czemu ja nie dostalam od nich zadnego miala, nawet tego w ktorym powiadamiaja o otrzymaniu zgloszenia:(
    no ja nadal stety/niestety bede z nimi latac, bo tylko on ma polaczenia ode mnie…

  5. Witam serdecznie-miałam lot na 16 kwietnia liniami wizar i powrotny na 26 kwietnia-ale odwołali lot z powodu wybuchu wulkanu – napisałam wiec formularz reklamacyjny i wysłałam w celu zwrotu kosztów – czekam juz miesiąc – czy ktos czekał tak długo?ile to moze jeszcze potrwac – na infolinii nic sie nie mozna dowiedziec tylko tyle ze sprawa jest rozpatrywana w dziale reklamacjii-ale zwrot kosztów jest dla mnie oczywisty -wiec w czym problem?????bede wdzieczna za info

  6. Nie jest to dla mnie zadne usprawiedliwienie, to co wyprawiaja to kompletne nieporozumienie, ale sami sobie robia reklamę :P!!!

  7. krakowianka ja mialam lot na 17 kwietnia, odwolany i zwrot z wizzaira dostalam, z ryanaira nie…

  8. Dostalem zwrot 550zl na karte. Dziwne bo w mailu pisali ze dostane 105 zl. Za bilet zaplacilem 800 zl i tyle powinienem dostac. Zatem 250 w plecy i tak oszusci wlasnie zarabiaja. Ale zawsze lepsze 550 niz 100 zl.

  9. Czy przed wpłąta dostales jakiegos meila, ze kasa zostala przelana? bo mnie ktos chyba wyjebał na kase podwojnie :PPPP

  10. spoko, czyli czekamy dalej. meila o tym, ze zgloszenie otrzymali dostalem 5 maja, maja 30 dni roboczych, :PPPPP

  11. Policzyli kwote w EURO, przelali w złótówkach. Ich częsty błąd, dzwon na irlandzki numer infolinii i opierdzielaj ich!

  12. principessina, dobra wiadomość być moze dla Ciebie, ja też czekałem tyle co Ty, nigdy żadnych maili od ryana nie dostawałem, ale wszedłem na stronę mojego banku i zaczołem przeglądać historię wpływów, i znalazłem :) po prostu zwrócili parę tygodni temu i nic jak zwykle nie informując, dlatego też Ci radzę sprawdź wplywy w swoim bannku

  13. Zibby prosilam meza aby sprawdzil swoje wplywy, bo akurat tez bilet placilismy jego karta, ale nici:( chyba spisze jednak na go na starty:/

  14. mam pytanie… czy ktos sie moze orientuje czy wizzair zwraca koszty podrozy osobom za to ze nie wstawily sie z przyczyn osobistych na odprawe?? tzn. czy zawraca pieniążki za lot, oczywiscie po potrąceniu podatków? bo nna stronie wizzaira jest tak własnie napisane… czy to prawda ?? czy ktos staral sie o zwrot kaski??

  15. zwraca pieniadze, niestety potrąca za to 270PLN oplaty “manipulacyjnej” wiec w 99,99% sie nie oplaca bo nic sie nie odzyska

  16. 2 stycznia moja mama z moja siostra mialy wyleciec z liverpoolu do wroclawia, ale niestety nie polecialy. I nadodatek nie tylko one,lacznie osob bylo23.Samolot odlecial ale bez 23 osob, domagaja sie teraz o zwrot kasy za bilety, bo niestety musialy sobie kupic nowe, a oczywiscie tamte przepadly. ryanair nieprzyznaje sie do winy,te osoby domagaja sie odszkodowania,ale niewiem co z tego wyjdzie. Dobrze by bylo zeby zwrocili chociaz koszty biletow. Bylo to naglosnione w polsat news,tvn 24. Ale coz z tego narazie czekamy. Moze ktos z was spotkal sie wtakiej samej sytuacji,albo domagal sie zwrotu pieniedzy za koszt biletu. jesli tak to piszcie chetnie przeczytam:)

  17. To bylo tak; ze najpierw te 23 osoby daly torby do luku nastepnie poszly sie odprawic zeby przejsc przez sprawdzenie torby i czekac na samolot tuz za bramka. Ale zostalo to niemozliwe poniewaz byly otawarte 2 bramki w liverpoolu i 3 loty byly w tym samym czasie. Jak te osoby powiedzialy 10 minut przed odlotem przepraszamy ale czy mozemy przejsc bo za 10 minut bedzie nasz samolot. To security powiedzialo im ze niemoga ich przepuscic poniewaz to niebedzie w pozadku do tych ludzi co tez czekaja. Nastepnie powiedziano im po paru minutach ze samolot odlecial. Mysleli ze torby polecialy do wroclawia, ale niestety nie security wskazali gdzie tych ludzi znajduja sie torby. Mysle ze gdyby to byla wina ludzi tych ktorzy niezdazyli to by te torby polecialy do polski. A POPROSTU TE TORBY CZEKALY NA WLASCICIELA. Wiec jest juz cos z tym nie tak poprostu za duzo ryanair biletow sprzedal, potem zobaczyli i dlatego niechcielii przepuscic ich bo niebylo mijesc w samolocie. Troche to skomplikowane ale prawdziwe. Czekalismy nastpenie na bossa ryanair to powiedzial ze wina lezy po stronie security, a on niemoze nic z tym zrobic. Tylko trzeba sobie od nowa bilet zamowic.

  18. No niestety, wychodzi raczej na to, iz nie zdazyli na samolot, bagaze zostały “wypakowane” poniewaz nie zdazyly przejsc security.
    Co to toreb – torba NIE MOŻE poleciec jesli nie leci pasazer – dlatego torby czekamy za tymi osobami.
    Niestety raczej zadne pisma tutaj nic nie pomoga i niestety raczej bym nie liczyl na zwrot kasy za bilety.
    Tak przynajmniej mi sie wydaje.

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *