Home Newsy Pierwsze nowe wagony i unowocześnione lokomotywy zasilają flotę PKP Intercity
Pierwsze nowe wagony i unowocześnione lokomotywy zasilają flotę PKP Intercity

Pierwsze nowe wagony i unowocześnione lokomotywy zasilają flotę PKP Intercity

Informacje.

PKP Intercity odebrało pierwsze 8 z puli 81 nowych wagonów wyprodukowanych przez poznańską Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Pozostałe pojazdy wzmocnią flotę narodowego przewoźnika do końca roku. Wartość całego kontraktu wynosi 697 mln zł, a jego realizacja jest częścią największego programu inwestycyjnego w historii Spółki. Flotę przewoźnika wzmocniły także pierwsze 2 zmodernizowane z udziałem Funduszy UE spalinowe lokomotywy uniwersalne nowej serii SU4220.

Premierowy wagon po raz pierwszy PKP Intercity pokazało w trakcie ubiegłorocznych targów TRAKO w Gdańsku, a już niedługo pasażerowie będą mogli wsiąść do nowo wyprodukowanych pojazdów. Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC), które będą kursować na poniższych trasach:

– Warszawa – Kraków – Zakopane,
– Kołobrzeg/Gdynia – Bielsko-Biała,
– Kołobrzeg/Hel – Gdynia – Warszawa,
– Warszawa – Wrocław – Warszawa,
– Warszawa – Szczecin – Warszawa,
– Warszawa – Berlin – Warszawa,
– Gdynia – Berlin – Gdynia,
– Kraków – Berlin – Kraków,
– Gdynia/Warszawa – Wiedeń – Warszawa/Gdynia,
– Wrocław – Gdynia.

>> KORONAWIRUS I PODRÓŻE – SPRAWDŹ INNE NASZE WPISY

Polska kolej z roku na roku rozwija się w coraz szybszym tempie, dzięki czemu Polacy chętniej korzystają z usług PKP Intercity. Nowoczesne wagony wyprodukowane w Fabryce Pojazdów Szynowych pozwolą narodowemu przewoźnikowi zaprezentować jeszcze lepszą ofertę dla podróżnych. Wspierając rodzimych producentów modernizujemy polską kolej czyniąc ją bardziej komfortową, bezpieczną i ekologiczną – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Komfortowe wagony dla różnych grup podróżnych

W nowych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Nowe wagony są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne i efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej. Będą również dostosowane do prędkości 200 km/h.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Odebranych 8 wagonów to pojazdy bezprzedziałowe 2. klasy.

Ponadto flotę PKP Intercity wzmocni jeszcze:
– 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
– 19 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
– 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
– 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
– 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami.



Pierwsze nowoczesne lokomotywy już w PKP Intercity

PKP Intercity odebrało również pierwsze 2 zmodernizowane spalinowe lokomotywy uniwersalne nowej serii SU4220. Powstały one w wyniku modernizacji klasycznych lokomotyw spalinowych serii SM42. Pojazdy zyskały dwa nowoczesne silniki spalinowe, spełniające normę emisji spalin na poziomie Stage V. Nowym rozwiązaniem, w które zostały wyposażone lokomotywy jest mikroprocesorowe sterowanie poprawiające właściwości trakcyjne pojazdów, a także pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa. Modernizacja zwiększyła bezpieczeństwo pracy lokomotywy, a także niezawodność.

Łącznie do przewoźnika trafi 13 takich pojazdów.

Nowe wagony i unowocześnione lokomotywy to nie tylko wyższy komfort podróżowania, ale także większe bezpieczeństwo oraz niezawodność. Dążymy do tego, aby coraz większą część naszego taboru stanowiły nowe i zmodernizowane pojazdy. W 2030 nasza flota już w całości będzie składać się takich pojazdów – zapowiada Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Wartość kontraktu napraw P5 z modernizacją wynosi 90,3 mln zł brutto. Modernizacja jest współfinasowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, projekty “Kolej na dobre połączenia ? unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz “Przyspieszamy komfortowo ? unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”.

PKP Intercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskał dofinasowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł.

Kontynuacja współpracy PKP Intercity z poznańską Fabryką Pojazdów Szynowych

Realizowane umowy to kolejne przykłady udanej współpracy PKP Intercity z H. Cegielski – Fabryką Pojazdów Szynowych. Producent z końcem 2019 r., na pięć miesięcy przed planowanym terminem, dostarczył przewoźnikowi ostatnie z 90 unowocześnionych wagonów typu 111A, które po modernizacji zyskały oznaczenie 174A. Wartość zamówienia wyniosła blisko 410 mln zł brutto.

W listopadzie 2020 r. flotę PKP Intercity wzmocniło 10 zmodernizowanych wagonów restauracyjnych, które powstały w wyniku naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją przedziałowych wagonów osobowych 145Ab. Umowa opiewała na 61,3 mln zł brutto.

Łącznie w ramach realizowanego programu inwestycyjnego PKP Intercity zawarło z wielkopolską spółką umowy warte ponad 1,25 mld zł brutto.

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika







mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *