Home Newsy Spontaniczne podróże koleją – ponad 80% biletów sprzedaje się w ostatnim tygodniu przed wyjazdem
Spontaniczne podróże koleją – ponad 80% biletów sprzedaje się w ostatnim tygodniu przed wyjazdem

Spontaniczne podróże koleją – ponad 80% biletów sprzedaje się w ostatnim tygodniu przed wyjazdem

Warto się zapoznać :)

Pandemia koronawirusa wpłynęła na branżę podróżniczą i zmieniła zachowania konsumenckie pasażerów, w tym osób podróżujących koleją. Z danych PKP Intercity wynika, że w 2020 i 2021 roku Polacy częściej kupowali bilety w ostatnim tygodniu przed odjazdem. Przy planowaniu świątecznych podróży warto pamiętać o tym, że dzięki wprowadzonym w tym roku zmianom, bilety w promocyjnych cenach na pociągi ekspresowe mogą być dostępne nawet w dniu podróży.

>> KORONAWIRUS I PODRÓŻE – SPRAWDŹ INNE NASZE WPISY

Podróżujący koleją Polacy częściej niż przed pandemią decydują się na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity, otwartych na nie jest blisko 60% Polaków.

Z danych spółki wynika, że w 2020 roku i w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zdecydowana większość biletów została zakupiona w ostatnim tygodniu przed wyjazdem, w tym najczęściej w dniu odjazdu danego pociągu.

W 2019 roku w ten sposób przewoźnik sprzedał o blisko 4 punkty procentowe biletów mniej. Za to wówczas pasażerowie częściej kupowali bilety na 21 lub więcej dni przed podróżą. W 2020 i 2021 roku bilety z co najmniej 21-dniowym wyprzedzeniem kupiło o 2,5 p.p. osób mniej niż w 2019 roku.

Dlatego chcąc dostosować swoją ofertę do zmieniających się zachowań konsumenckich, w czerwcu br. przewoźnik wprowadził dynamiczne zarządzanie cenami w pociągach ekspresowych. Nowa rozszerzona oferta Promo zastąpiła trzy dotychczasowe – Super Promo, Promo i Wcześniej.

Wprowadzenie dynamicznego systemu zarządzania cenami było odpowiedzią na bieżące zapotrzebowanie na podróże. Do tej pory często zachęcaliśmy pasażerów do wcześniejszego planowania podróży. Widzimy jednak, że w ostatnim czasie zmienił się znacząco sposób planowania wyjazdów. Nasi pasażerowie coraz częściej decydują się na podróż spontanicznie, nawet w środku tygodnia, zachęceni korzystnymi ofertami. Idziemy więc z duchem czasu i chcemy, aby nasza oferta była nowoczesna oraz dopasowana do zachowań konsumenckich, a to zapewnia dynamiczny system sprzedaży. Dążymy do tego, aby proponowane przez nas promocje były efektywne, czyli zachęcały pasażerów do wyboru połączenia, które zapewni im podróż w jak najlepszej cenie – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Warto dodać, że oferta obowiązuje także w klasie 1., zatem przejazd w lepszym komforcie również może być dostępny w bardzo atrakcyjnej cenie.

Nowa oferta a planowanie świątecznych podróży

O wprowadzonych zmianach warto pamiętać przy okazji zbliżającego się okresu świąteczno-noworocznego, gdy wielu z nas wybierze się w podróż, by spędzić ten czas w gronie rodziny i przyjaciół. Warto na bieżąco śledzić ceny na różnych etapach sprzedaży.

Promocyjne bilety na pociągi ekspresowe mogą być dostępne od razu po uruchomieniu sprzedaży, na kilkanaście dni przed podróżą, jak i na kilka dni przed odjazdem, a nawet w dniu odjazdu. Jedną z korzyści nowej oferty jest między innymi to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Szczególnie, kiedy w piątkowe i niedzielne popołudnia pociągi na najpopularniejszych trasach są zapełnione.


Na mniej popularne połączenia bilety w atrakcyjnych cenach są dostępne dłużej.

Widoczne korzyści dla pasażerów

Wiele z biletów na pociągi ekspresowe, które sprzedały się w pierwszych czterech miesiącach obowiązywania Promo, było objętych nową ofertą. Niemal połowę promocyjnych biletów pasażerowie kupili na 7 lub mniej dni przed podróżą.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Do tej pory, na mniej niż 7 dni od odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty Wcześniej. Pierwsze kilka miesięcy obowiązywania nowej, rozszerzonej oferty Promo pokazuje, że wielu podróżnych na niej korzysta, kupując tańsze bilety nawet w dniu podróży, w przeddzień lub na kilka dni przed – tłumaczy Tomasz Gontarz.

Oferta Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30% od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20%) i Promo 10 (tańsze o 10%). Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie jest już zależna od wyprzedzenia,z jakim pasażer kupi bilet. Przewoźnik zarządza liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu. Ceny biletów na pociągi ekspresowe na popularnych trasach między dużymi miastami zaczynają się już od 49 zł.

Już większość biletów kupowana jest przez kanały zdalne

Polacy bilety najchętniej kupują w kanałach zdalnych, które w bieżącym roku są odpowiedzialne za prawie 55% sprzedaży, co jest wzrostem o niecałe 8 punktów procentowych w stosunku do 2019 roku i niemal 4 p.p. w porównaniu do 2020 roku. Tym samym maleje procentowy udział kas, obsługujących obecnie mniej niż jedną trzecią transakcji. Jeszcze w 2019 roku w ten sposób kupowanych było 41% biletów.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika






mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *