Home loty Linie Air France otworzyły nowy salon lotniskowy
Linie Air France otworzyły nowy salon lotniskowy

Linie Air France otworzyły nowy salon lotniskowy

Informacje!

Na paryskim lotnisku (CDG) otwarto najnowszy business lounge – ekskluzywną poczekalnię dla pasażerów Air France, podróżujących na lotach krótko- i średniodystansowych w ramach Schengen, w tym z Polski.

Nowy salon, który zlokalizowano w terminalu 2F, zajmuje dwupoziomową powierzchnię 3 tysięcy metrów kwadratowych i może jednocześnie gościć 570 osób.

W otoczeniu designu

Najnowszy salon Air France został zaprojektowany przez agencję Jouin Manku, założoną przez kanadyjskiego architekta Sanjita Manku oraz francuskiego projektanta Patricka Jouina. Ich wspólnym dziełem jest większość mebli oraz aranżacja przestrzeni nawiązująca do idei lewitacji.

Zgodnie z tradycją, Air France po raz kolejny nawiązał współpracę z najbardziej cenionymi projektantami swoich czasów, aby podkreślić prestiż marki i zapewnić swoim klientom produkt na najwyższym poziomie, w otoczeniu piękna i elegancji. Dotychczas dla Air France projektowały takie sławy światowej architektury jak Charlotte Perriand, Andrée Putman, a ostatnio Noé Duchaufour-Lawrance i Mathieu Lehanneur.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Najnowszy salon Air France stanowi oazę ciszy i spokoju w samym sercu paryskiego lotniska. Dwupoziomowe wnętrze o zaokrąglonych kształtach i relaksującej atmosferze jest otwartą, jasną przestrzenią, którą urządzono z wykorzystaniem trwałych materiałów. Dominuje lastryko, kamień lawowy, drewno i skóra.

Solidne i funkcjonalne meble zaprojektowano z myślą o optymalnym komforcie. W projekcie wykorzystano kolorystykę marki Air France – różne odcienie niebieskiego, biel i odrobinę czerwieni – a także symbole Air France – akcent oraz wizerunek uskrzydlonego konika morskiego, który nawiązuje do długoletniej historii firmy.

Szampan z widokiem na pas startowy

Po wejściu do poczekalni goście są osobiście witani przez personel Air France. Poza tradycyjną recepcją, w holu znajdują się samoobsługowe kioski, w których pasażerowie mogą samodzielnie zeskanować kartę pokładową i bez oczekiwania wejść do salonu.

Obok wydzielono miejsce na przechowalnię bagażu i gablotę z akcesoriami podróżnymi sklepu Air France Shopping. Przechodząc z recepcji do wnętrza salonu, goście mijają gigantyczną rzeźbę, która oddziela oba pomieszczenia. To awangardowe dzieło sztuki, inspirowane skrzydłami samolotu, ma symbolizować lot i technologię.

Centralnym elementem dolnej części salonu jest imponujący widok pasa startowego, który można obserwować przez gigantyczne, panoramiczne okno. Poza spektaklem w postaci startujących samolotów, goście mogą cieszyć się naturalnym światłem w ciągu dnia, a o świcie i o zmroku iluminacja pasa startowego stanowi dodatkowo nastrojowe oświetlenie poczekalni.

Salon oferuje również wydzieloną, prywatną strefę dla klientów Flying Blue Ultimate, która jest dostępna bezpośrednio z recepcji i oferuje w pełni spersonalizowaną obsługę.

Francuskie bistro

Niezależnie od pory dnia i wielkości apetytu na gości salonu czekają oryginalne specjały kuchni francuskiej, a oferta gastronomiczna jest dostosowana do pory, w której podróżujemy. Na obu piętrach poczekalni znajdują się kioski, które serwują szybkie przekąski dostępne przez cały czas, takie jak mini kanapki, sałatki i gorące quiche.

>> KORONAWIRUS I PODRÓŻE – SPRAWDŹ INNE NASZE WPISY

Ponadto, o poranku działa dedykowane stanowisko z naleśnikami, a w porze lunchu, szef kuchni przygotowuje na bieżąco dania na ciepło. Goście mają też do dyspozycji stanowiska z napojami, a ofertę francuskiego bistro dopełniają sery i desery. Urozmaicona karta win i szampanów, została opracowana przez Paolo Basso, sommeliera roku 2013 roku Ciekawym uzupełnieniem oferty napojów jest specjalna strefa detoksu, w której w relaksującej atmosferze można zasiąść z filiżanką herbaty ziołowej.



Cała oferta gastronomiczna salonu została opracowana z myślą o środowisku. Kiedy tylko to możliwe, do przygotowania posiłków wykorzystuje się produkty regionalne i sezonowe. Ponadto, aby ograniczyć stosowanie jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych, w wielu miejscach salonu są dostępne fontanny wodne z wodą pitną. Zwraca się również szczególną uwagę na selektywne sortowanie i recykling.

Czas na relaks

Na górnym piętrze poczekalni, na gości czekają komfortowo urządzone strefy relaksu. To idealne miejsce dla podróżnych, którzy mają więcej wolnego czasu. Są tu duże, wygodne leżanki, rozkładane fotele oraz dyskretne oświetlenie, cisza i spokój – czyli wszystko, co potrzeba, aby “naładować baterie” przed kolejną podróżą.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WAKACJE? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

W górnej części salonu znajduje się też strefa zabiegowa Clarins, która oferuje gościom nowy koncept Traveller Spa. Obejmuje on ekspresowe zabiegi upiększające lub rozświetlające oraz 20-minutowe maseczki na zamówienie. Natomiast w ramach strefy wellness działa 10 kabin prysznicowych i przebieralnia.

Na terenie całej poczekalni dostępne jest bezpłatne Wi-Fi oraz gniazdka elektryczne. Ze względu na ograniczenia związane z pandemią oferta dostępnej w salonie prasy jest ograniczona. Air France zachęca swoich podróżnych do pobrania przed podróżą aplikacji Air France Play, która oferuje szeroki wybór międzynarodowych gazet i magazynów w wersji elektronicznej.

W salonie obowiązują środki sanitarne i ochrony zdrowia w czasie pandemii. Goście są zobowiązani do używanie masek ochronnych i dezynfekcji rąk. Naczynia i sztućce w strefach gastronomicznych są regularnie wymieniane.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Nowy salon jest zlokalizowany w terminalu 2F paryskiego lotniska Charles de Gaulle, pomiędzy dwoma strefami wyjść do samolotów i zaprasza gości codziennie w godzinach od 5.30 do 22.00.

Wstęp jest bezpłatny dla pasażerów klasy biznes i członków programu lojalnościowego Flying Blue – posiadaczy kart Elite Plus. Pasażerowie klasy ekonomicznej Air France mogą skorzystać z poczekalni w ramach dostępnych miejsc, za opłatą 35 euro.

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika






mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *