Wizz Air odwoła kolejne loty? Linia szykuje się do przedłużenia okresu bez lotów
News
14 marca pisałem o pierwszy zawieszeniu lotów. Linia pokasowała wtedy loty mniej więcej do końca marca.
ZAWIESZENIE LOTÓW z 14 marca
Wizz Air ogłosił 14 marca 2020, że w wyniku restrykcji dotyczących lotów międzynarodowych ogłoszonej przez premiera Mateusza Morawieckiego obowiązujących od północy 15 marca 2020 roku, linia zawiesza wszystkie loty w polskiej siatce połączeń do odwołania.
W tej chwili zostały zawieszone loty mniej więcej do końca marca 2020 – w zależności od trasy.
>> KORONAWIRUS. SPRAWDŹ INNE WPISY
Co z Ryanair?
Tutaj jest trochę inaczej. Linie z grupy Ryanair mają pokasowane loty w zasadzie do końca kwietnia. Pisałem o tym już kilka dni temu:
>> PILNE! Ryanair odwołuje loty aż do końca kwietnia!
Co z PLL LOT?
O sytuacji w PLL LOT pisałem też niedawno.
>> PLL LOT przedłuża zawieszenie lotów. Teraz do 19 kwietnia 2020!
Przygotowania w Wizz Air do kolejnego kasowania!
Dzisiaj (w niedzielę 22 marca) w systemie węgierskiego przewoźnika trwają “przygotowania” do kolejnego kasowania.
Dużo tras w kwietniu (i pod koniec marca) zostało oznaczone w systemie jako “wyprzedane”. Wcześniej część w tych tras miała wysokie nienaturalne ceny. To jeden z pierwszych widocznych efektów w momencie, kiedy Wizz Air zamierza skasować dany lot.
Na podstawie analizy systemu można wysnuć wniosek iż Wizz Air skasuje loty do 7 kwietnia 2020 włącznie.
To tak ogólnie, część tras została pocięta jeszcze mocniej – nie będzie ich ani w kwietniu ani w maju tego roku. Co dalej – zobaczymy?
>> WAŻNE! UNIA EUROPEJSKA ZAMYKA SWOJE GRANICE!
Przykładowe zrzuty ekranu
Z innej beczki?
Na koniec – kiedy ostatnio widzieliście takie ceny lotów w terminach kwietniowo-majowych? Islandia od 78 PLN i dużo innych. Porto, Lizbona
Linia skasowała loty – co teraz?
Pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną. 120% pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne 24 miesiące na produkty i usługi Wizz Air.
>> CZYTAJ: Wizz Air zwróci 120% ceny biletu! To skutek odwołanych lotów
Pasażerowie mogą również wybrać zwrot pieniędzy – co zajmie więcej czasu – i będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę. W tym przypadku, klienci mogą ubiegać się o zwrot 100% pierwotnej wartości rezerwacji. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.