Home loty Które narody podróżują najwięcej? Jest nowy raport Mastercard
Które narody podróżują najwięcej? Jest nowy raport Mastercard

Które narody podróżują najwięcej? Jest nowy raport Mastercard

Warto się zapoznać!

Turystyka się rozwija

Trwające stulecie już teraz uznaje się za czas dominacji Chin, a najnowsza edycja rankingu Mastercard jest tego kolejnym potwierdzeniem. W opublikowanym właśnie raporcie specjalnym Global Destination Cities Index: Origins badacze przyjrzeli się, z których krajów pochodzi największa liczba turystów wyjeżdżających za granicę. Chiny kontynentalne wskoczyły z 7. miejsca w 2009 r. na 2. pozycję obecnie. Większa liczba turystów wyjeżdża tylko z USA.

>> SPRAWDŹ WIĘCEJ NEWSÓW

Ranking Mastercard Global Destination Cities Index: Origins to zestawienie lokalizacji, z których w podróż zagraniczną udaje się najwięcej osób, oraz krajów lub regionów najczęściej będących ich celem. Jak wynika z danych Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), na całym świecie branża turystyczna wygenerowała w 2018 r. rekordowe obroty o wartości 8,8 bln USD (około 34 bln PLN, 15 razy więcej niż PKB Polski) i stanowiła miejsce pracy dla 319 mln ludzi (ponad 8 razy tyle, ile mieszka w Polsce).

Stany Zjednoczone wygrywają

W tym roku najwięcej podróżnych pochodziło z USA, a na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się: Chiny, Niemcy, Wielka Brytania i Francja. Wzrosła też częstotliwość podróży w całym regionie Azji i Pacyfiku: Korea Południowa i Tajwan, które przed dekadą nie zmieściły się w pierwszej dziesiątce, w tym roku uplasowały się odpowiednio na 6. i 10. miejscu.

Oto czołówka zestawienia krajów, z których pochodzi najwięcej turystów podróżujących za granicę:
1. Stany Zjednoczone >> loty z Polski
2. Chiny kontynentalne >> loty z Polski
3. Niemcy
4. Wielka Brytania >> loty z Polski
5. Francja
6. Korea Południowa
7. Japonia
8. Kanada
9. Rosja
10. Tajwan

Najczęściej odwiedzane kraje wg kraju pochodzenia podróżnych:


Najczęściej odwiedzane miasta wg kraju pochodzenia podróżnych:

Ranking jest pomocny

Dzięki naszemu rankingowi lokalni urzędnicy i przedsiębiorcy mogą sprawdzić, jak podróżni wydają pieniądze w miejscach docelowych swoich podróży, żeby skuteczniej planować i promować swoją ofertę turystyczną. Dobrze prosperująca turystyka może być katalizatorem wzrostu przynoszącym korzyści zarówno turystom odwiedzającym dane miejsce, jak i lokalnej społeczności. Mastercard ze swoją wiedzą i technologią pomaga miastom i regionom wykorzystywać wiążące się z tym szanse” – mówi Diana Robino, wiceprezes Mastercard ds. partnerstw w branży turystycznej.

O MasterCard

Mastercard jest kluczowym partnerem technologicznym dla branży turystycznej na całym świecie. Firma oferuje m.in. rozwiązania z zakresu analityki dużych zbiorów danych, cyfrowej tożsamości, płatności bezgotówkowych i ich bezpieczeństwa, zarządzania ruchem turystycznym czy doradztwa w zakresie infrastruktury. Innymi słowy, Mastercard pomaga swoim partnerom z branży turystycznej lepiej zrozumieć wzorce handlowe i zapewnić ich klientom bardziej zintegrowane doświadczenia.

Stawianie czoła wyzwaniom stojącym przed światową turystyką to zbyt duże zadanie dla jednej firmy branży czy administracji pojedynczego państwa. Połączenie zasobów z różnych dyscyplin i sektorów – w tym publicznego i prywatnego – umożliwia całościowe spojrzenie na poszczególne zagadnienia oraz tworzenie innowacji i bardziej zrównoważonych rozwiązań.

Mastercard GDCI: Origins jest publikacją tematyczną wchodzącą w skład raportów pod nazwą Global Destination Cities Index. W tym roku dotychczas opublikowano raport Mastercard GDCI: Play, na temat miast najczęściej wybieranych w celach wypoczynkowych i rozrywkowych. Kolejne raporty z tej serii zostaną opublikowane w najbliższych miesiącach.

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej





mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *