Home loty Biało-czerwony Dreamliner 787-9 PLL LOT. Rocznicowe malowanie
Biało-czerwony Dreamliner 787-9 PLL LOT. Rocznicowe malowanie

Biało-czerwony Dreamliner 787-9 PLL LOT. Rocznicowe malowanie

W fabryce Boeinga w Everett 9 czerwca zakończyło się malowanie najnowszego z Dreamlinerów w wersji 787-9. Wyjątkowa biało-czerwona maszyna zarejestrowana jako SP-LSC upamiętnia 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Jeszcze w tym miesiącu samolot zabierze pierwszych pasażerów

Biało-czerwone malowanie pokrywa cały kadłub samolotu. Wygląd maszyny inspirowany jest powiewającą polską flagą poruszaną przez pęd startującego samolotu. Na przednich drzwiach znajduje się obrys granic Polski. Po jednej stronie kadłuba widnieje napis “Dumni z Niepodległości Polski”, a po drugiej “Proud of Poland’s Independence”. To pierwsze tego typu malowanie w historii Polskich Linii Lotniczych LOT.

2018 to szczególny rok dla Polski, ponieważ poświęcony jest obchodom 100-lecia odzyskania niepodległości. LOT jako narodowy przewoźnik w sposób naturalny pełni rolę ambasadora Polski na świecie. Promowanie kraju jest nieodłączną rolą LOT-u, który poprzez dynamiczny rozwój buduje pozytywny wizerunek Polski za granicą – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji LOT-u. – Jako narodowy przewoźnik zapraszamy do Polski gości z całego świata, oferując im niemal sto połączeń w ramach naszej siatki – dodaje.

Biało-czerwony Dreamliner o znakach rejestracyjnych SP-LSC jest trzecim z siedmiu zamówionych samolotów w większej wersji 787-9. Odrzutowiec zabiera na pokład 294 pasażerów (o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8). B787-9 ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od mniejszej wersji.

W “dziewiątce” na pokładzie do wyboru są fotele trzech klas:
> 24 w biznesie, które rozkładają się do płaskiego łóżka
> 21 w ekonomicznej premium
> 249 w ekonomicznej.



Wyjątkowy biało-czerwony egzemplarz Dreamlinera będzie latał na trasach dalekodystansowych LOT-u do Ameryki Północnej i Azji. Na tym samolocie – podobnie jak na wielu innych maszynach LOT-u – pojawi się także logo programu Niepodległa, które jest elementem obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości.

Większość masy Dreamlinera stanowią kompozyty, czyli tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. To materiał znacznie bardziej wytrzymały, za to lżejszy od aluminium, co przekłada się na poprawę parametrów. Z danych Boeinga wynika, że B787-9 w porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.

LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. Kiedy pod koniec czerwca pasażerów zabierze na pokład biało-czerwony SP-LSC w LOT będzie ich w sumie 11. Samoloty obsługują połączenia z Warszawy do Nowego Jorku (JFK i Newark), Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio, Pekinu i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Do końca 2019 r. LOT będzie posiadał we flocie 15 Dreamlinerów (osiem w wersji 787-8 i siedem 787-9) pozyskanych w ramach leasingów dwóch rodzajów: operacyjnego i finansowego. Oznacza to, że pod względem liczebności floty dalekodystansowej strategia LOT-u na lata 2016-2020 zostanie zrealizowana rok przed czasem.

Treść pochodzi z informacji prasowej przewoźnika







mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *