Kolejny krok wykonany!
W piątek Leo Express poinformował, iż uzyskał zgodę od Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, potrzebną do uruchomienia pociągów w relacji Kraków ? Katowice ? Praga. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł podjąć ostateczne przygotowania techniczno-formalne, aby czarno złote pociągi mogły wjechać na polskie tory.
LEO Express został w Polsce pierwszym w pełni prywatnym przewoźnikiem, który będzie wykonywał przewozy dalekobieżne po polskich torach. To kolejny istotny krok do uruchomienia regularnych przewozów pociągami LEO Express na trasie z Krakowa do Pragi. Jednocześnie to historyczny moment dla pasażerów.
“Pasażerowie uzyskają dzięki decyzji Prezesa UTK kolejne międzynarodowe połączenia kolejowe do Czech, a oferta na tej trasie ulegnie poszerzeniu ? to wszystko bez żadnych nakładów ze środków publicznych. Polacy dzięki temu dołączą do Szwedów, Brytyjczyków, Czechów, Niemców, Słowaków, Austriaków i Włochów, którzy już od pewnego czasu mogą korzystać z konkurencji na torach i z rozwoju pasażerskiego transportu kolejowego” – mówi prezes grupy LEO Express pan Peter Köhler
Przewoźnik przygotowuje się do wyjazdu na tory
LEO Express przeszedł do kolejnego etapu starań w celu rozpoczęcia przewozów po polskich torach. Aktualna decyzja o otwartym dostępie to drugi ważny dokument, po Certyfikacie przewożnika z kwietnia 2017, który już firmie udało się pozyskać. Żeby czarno-złote pociągi przewoźnika wyjechały na tory, niezbędne są ostatnie przygotowania techniczno-formalne. Firma prawdopodobnie już w przeciągu najbliższych tygodni ogłosi termin startu przewozów w Polsce.
Sieć połączeń kolejowo-autobusowych
Zamiarem LEO Express jest stworzenie dobrze skomunikowanej transgranicznej siatki połączeń w Europie Środkowej, która łączy kolej, autokary, a także transport spod drzwi do drzwi wykorzystujący małe busy. Autokary LEO Express już teraz łączą ponad 40 polskich miast, na przykład Kraków z Ustką, Warszawę z Kielcami i Krakowem, czy Katowice z Łodzią i Gdańskiem. Dodatkowo za pomocą sieci połączeń autobusowo-kolejowych firma już teraz zapewnia połączenia Polski z ponad 25 europejskimi miastami.
Przewoźnik widzi duże szanse zwłaszcza w rozwoju międzynarodowych połączeń kolejowych, w których tkwi ogromny potencjał. Zdecydowanie największy udział w międzynarodowym przewozie osób utrzymuje transport drogowy: samochodowy oraz autokarowy. Stworzenie otwartego rynku daje możliwości uruchomienia nowych połączeń i relacji w międzynarodowym transporcie kolejowym i pozyskanie dla kolei dodatkowych, zupełnie nowych pasażerów, a także wsparcie idei zrównoważonej i ekologicznej mobilności.