Home loty Odwołany lot z powodu wybuchu wulkanu ? Zobacz jak odzyskać pieniądze od linii lotniczej

Odwołany lot z powodu wybuchu wulkanu ? Zobacz jak odzyskać pieniądze od linii lotniczej

Miałeś lecieć w ten weekend i masz odwołany lot? W Ryanair, Wizzair i LOT możesz uzyskać zwrot pieniędzy za bilet przez internet – za darmo. Oczywiście można też skontaktować się z infolinią przewoźnika. Zapraszam do czytania informacji w rozwinięciu newsa. Poniżej treść rozporządzenia UE dot. odszkodowań, praw i obowiązków pasażera i przewoźnika : KLIK

Aktualizacja 2010.08.05: Unia Europejska na swojej stronie umieściła poradnik dotyczący praw pasażera. Można go znaleźć pod adresem: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/pl/03-air.html

1) Zwrot pieniędzy w Ryanair.

Aby uzyskać zwrot pieniędzy za lot w Ryanair należy wejść na stronę: http://schchng.ryanair.com/refweb.asp Pierwszą rzeczą jaką robimy to zmieniamy język formularza na Polski za pomocą menu w prawym górnym rogu. Po zmianie uzupełniamy formularz wg wzoru:


Na kolejnym ekranie wybieramy/potwierdzamy które za które loty chcemy uzyskać zwrot:

I to tyle. Należy pamiętać, że “Zaakceptowana prośba o refundacje kosztów, zostanie zrealizowana przez Ryanair w ciągu 10 dni roboczych. Refund zostanie dokonany na formę płatności jaka została użyta podczas dokonywania rezerwacji. Środki pieniężne, zostaną przelane na Państwa konto przez bank w ciągu 5-7 dni roboczych. Po zakaceptowaniu formularza dokonanie zmian nie będzie możliwe.”
WAŻNE: Jeśli Twój lot powrotny nie został odwołany, nie możesz przebukować całej rezerwacji w internecie. Trzeba dokonać tego na infolinii – tutaj polecam stacjonarny numer irlandzki +353 818 30 30 30
koszt połączenia z VoipDiscount to raptem 0,01 EUR za minutę, w Skype powinno być tylko nieznacznie drożej.



AKTUALIZACJA: Ryanair radzi jak odzyskać zwrot pieniędzy: KLIK

2) Zwrot pieniędzy w Polskich Liniach Lotniczych LOT
Specjalnie na potrzeby klientów z okresu wybuchu wulkanu LOT przygotował specjalny adres emailowy [email protected]l , na który wysłać trzeba : dane osobowe, trasę, numer i datę rejsu, numer rezerwacji oraz numer telefonu komórkowego. Ze wszystkimi pasażerami LOT skontaktuje się w ciągu 5 dni roboczych. Natomiast jeśli bilet został zakupiony u pośrednika, to tylko u niego będzie możliwość zwrotu biletu. W ten weekend w callcenter LOTu będzie można jedynie zmienić rezerwację na inny termin, nie będzie możliwości uzyskania zwrotu pieniędzy za bilet.

3) Zwrot pieniędzy w Wizzair
Wchodzimy na stronę http://book.wizzair.com/useful_information/claims/ i wypełniamy formularz:

Następnie klikamy WYŚLIJ.
Natomiast jeśli chcemy przebukować lot na inny termin, możemy do uczynić na infolinii. Wszystkie numery znajdziemy TUTAJ. Polski numer to 022 351 9492 (koszt jak za połączenie na telefon stacjonarny)

4) Zwrot pieniędzy w Lufthansie
Aby zmienić termin lotu, bądź uzyskać zwrot pieniędzy należy skontaktować się z polskim oddziałem przewoźnika. Numer Polskiego eCallcenter Lufthansy to +48 22 3381300 lub 0 801 312312





mleko

Komentarz(133)

  1. a czy ktoś orientuje się czy jest szansa na zwrot za pobyt w hotelu (z powodu odwołanego lotu)?
    Jeżeli tak, to jak sie do tego zabrać?

  2. psia kosc, od ryanair’a nie dostalam zadnego powiadomienia, a lot mialam odwolany w sobote, a dzis juz sroda…o wizzair nie wspomne, nic mi nie napisali, wyslalam numer konta bankowego i boarding card i nic cisza…dodzwonic sie tam nie da rady…
    Agnieszka czy Ty sie kontaktowalas z wizzair w Polsce? ja mieszkam we Wloszech, no a tutaj to wiadomo, ze wszystko wolno rozpatruja hehe albo mam poprostu pecha!

    1. Jeśli chodzi o lotnisko Frankfurt Hahn (HHN) z ktorego lata Ryanair to wg informacji ze strony lotniska http://www.hahn-airport.de/ od czwartku rana loty mają się odbywac. Jednoczesnie piszą, iż rano moga wystapić opoznienia na security i drop-poincie od bagazu = trzeba się stawić wczesniej na lotnisku :)

  3. principessina ja poprostu na stronie wizzara zlozylam reklamacje, odpisali meila, ze przedstawiciel napisze do mnie na jaki adres mam wyslac dokumenty… Ale po okolo 2 godzinkach dostalam email ,ze pieniazki za odwolany i powrotny lot, zostaly wyslane na numer konta z ktorego zaplacone bylo za bilety :) Uzbroj sie w cierpliwosc… :) Napewno wszystko sie dobrze zakonczy :)

  4. czy orientuje sie ktos może, z której bramki z lotniska we Frankfurcie odbywa się zazwyczaj odprawa do Walencji? llotniska jeszcze bardzo zatłoczone czy juz jest nawet w miare ?

  5. Bartek zadnej kaski nie dostalam, nawet maila, ja mysle ze ta kasa przepadla, bo mija prawie tydzien i nic mi nie napisali, choc ja napisalam do nich juz z 5 maili plus wypelnilam 2x formularz!!! to malgorzata dostala zwrot…

  6. A czy ktoś wiedział że lufthansa pozwalała przebukować bezpłatnie bilety za rejsy nawet nie odwołane w dn.21-22.04?Biura sprzedaży np.esky nie informowały o tym ale mnie udało się wywalczyc przebukowanie nawet po zwrocie biletu(córka nie mogła leciec bo nie dotarła do kraju innymi liniami a lufthansą miała wracać za granicę.Dzięki temu nie straciłam ok.2400zł

  7. na stronie ryanaira jest rubryka na dane osobowe! moje pytanie czyje mam tam wpisac? swoje czy narzeczonej, bo ja jestem pierwszy jako pasazer, ale kasa za loty zaplacona z jej karty…

  8. ja wpisalam swoje dane, chociaz bylo placone karta meza…ani z ryanaira ani z wizaira nie dostalam zadnego info a minal juz tydzien…:(

  9. czy z ryanaira dostal ktos z Was zwrot za bilet? u mnie nadal nic, chociaz w regulaminie wizzair jest napisane, ze pieniedze zwaracja w ciagu 7 dni, u mnie mija juz 10 i nic…jestem strasznieee zla chlip chlip:(

  10. mleko jak myslisz co zrobic w moim przypadku?
    na stronie ryanaira jest rubryka na dane osobowe! moje pytanie czyje mam tam wpisac? swoje czy narzeczonej, bo ja jestem pierwszy jako pasazer, ale kasa za loty zaplacona z jej karty?

    obawiam sie, ze jak bedzie cos nie tak to nie beda chcieli oddac kasy…

  11. Pomocy, a zwłaszcza AGNIESZKO!!
    Napisałaś ze zwócili ci pieniądze z lotu powrotnego również, mam podobny problem, gyz loty w jedn a strone zostały odwołane , a powrotny miąłm zabukowany w pozniejszym termini e, gdy loty zostały wznowione. Jak moge ubiegac sie o zwrot pieniedzy za ten lot powrotny??
    Formularze juz wypełniałam i minał tydzien -bez efektów:(
    Czy jest jakis mail, telefon , cokolwiek jak mozna sie skontaktowac z Ryanair ‘ em????????????

  12. a bez tego zera w srodku ? +353818303030

    ewentualnie masz DUZO platny numer :

    0703 703007 – Linia polskojęzyczna – 4.88 PLN/min

    angielski: 0871 246 0000 – Linia anglojęzyczna – 0.10 ?/min
    irlandzki: 1550 92 70 30 – Linia anglojęzyczna – 0.95 ?/min

  13. tylko tak mysle, ze ta infolinia bedzie kosztowac wiecej niz bilet, bo z wizzair’a bilet koztowal 36 euro a z ryanair’a tez ok.40 euro, wiec w sumie 2 infolinie a sa dosc drogie polaczenia i dlugo sie czeka, ale jak nie dojda do nast srody to zawdzwonie…

  14. Dzisiaj przyszedl mi zwrot od wizzair’a, teraz czekam na ten od ryanair’a, uzbrajam sie w cierpliwosc, ja mysle ze oni to beda sukcesywnie zwaracali, ale tyle tysiecy lotow bylo odwolanych, ze napewno maja niezle zamieszanie:/

  15. odzyskal ktos juz pieniadze od Ryanair’a? moj lot byl odwolany 20 (mialam leciec 22) wiec wypelnilam forme i czekam…

  16. ja mialam leciec ryanem 21 kwietnia i tez odwolali, wypelnilam formularz i nic. dostalam maila o odwolanym locie, ale po wypelnieniu formularza po zwrot – nic. :| jak ktos dostanie zwrot z ryana niech pisze!

  17. Odtrzymał ktos juz pieniadze za bilet z LOTu?? Dostalem maila 23.04.10 ze bilet przyjety do zwrotu i wszystko, ale ile mozna czekac??

  18. Mi odwolano lot z 17 kwietnia. w ten sam dzien wypelnilam ten internetowy formularz i grzecznie czekalam. A tu dzis przyszedl kolejny mail z kolejnym formularzem do wypelnienia i informacja ze zwrot kosztow ma potrwac 30 dni :)

  19. Ja dostalem juz tego maila z informacja ze maja bardzo duzo zgloszen o refundacje i aby uzbroic sie w cierpliwosc i ze czas na potwierdzenie refundacji moze sie przedluzyc do 30 dni. Minely dwa dni od tego maila i dostalem dzis kolejnego potwierdzajacego pozytywne zgloszenie o zwrot kosztow. Mam dostac kase na konto w ciagu 7 dni. Zapewne maja duzo roboty dlatego te opoznienia w odpisywaniu na zgloszenia

  20. no wlasnie, dzis jest 14 maja, wiec czekam te 20 dni + 7 dni bankowe i kasy nie ma od Ryanaira< co za syfiarze?? pewnie przesla, ale swoja droga to zdecydowanie ostatnia moja proba oszczedzania i latania Ryan-syf-airem :)), no coz, trzeba bedzie ich pozwac do sadu w Irlandii to sie pozwie, chociazby o 0,40 pln tytulem odsetek, bo przeciez jest jakis termin na zwrot kasy, a potem odsetki :))

  21. Cieszę sie ze sie udało. Mnie obecnie czego o wiele cieższa i dłuższa walka: walka o odszkodoawnie 250EUR za odwołany lot, walka o zwrot kosztów pobytu 2 dni + dojazdy na lotnisko (maroko) oraz nieautoryzowane obciążenie mojej karty przez wizzair.

  22. ja dostalam maila ze zwroca pieniadze w ciagu 7 dni…niestety tylko za lot w jedna strone, za powrotny juz nie zwracaja bo nie byl odwolany…przyznam ze nie bardzo rozumiem ich dzialanie

  23. nie wiem ja nie dostalam ani zrowtu ani zadnego maila po wypelnieniu wniosku o zwrot pieniedzy, uzbroilam sie w cierpliwosc, jesli do konca miesiaca nie dojda, to zaczne zasypywac ich mailami…

  24. niestety, ale nie ma , gdzie tych meili wyslac, ja chcialbym dostac zwrot pieneidzy na inne konto, ale wogole mi nie odpowiadaja na moj fax. Nie wie ktos czy mozna zmienic nr konta na ktore maja zostac zwrocone pieniadze? uzywalem do kupna nie swojej karty.

  25. Czekalem miesiac na zwrot i wczoraj dostalem maila ze w ciagu 7 dni dostane zwrot na karte. Problem w tym ze za bilet zaplacilem 800zl a zwrot bedzie 105zl. O co chodzi? Gdzie sie podziala reszta moich pieniedzy? Jezeli jest full refund rozumiem ze powinienem otrzymac zwrot za caly bilet. Co za zlodzieje. Zastanawiam sie co teraz zrobic odpuscic czy probowac sie kontaktowac i zawalczyc o reszte?

  26. Ja tam juz na zwrot nie licze poszly 400 sie walic, banda złodziei i tyle na fax nie odpowiadaja na telefony szkoda mi kasy bo 5pln za minute, z reszta co to da?szkoda gadac. Do tego kase musialbym otrzymac na swoja karte a nie na karte z ktorej bilet zamawialem a to raczej tez jest nierealne. Stan daj na siebie namiar, jakies GG, moze ktos wie jak sie kontaktowac z tymi oszustami? tak zeby nie stracic jeszcze wiecej kasy? jakies biuro w PL jakis fax? PLS help!

  27. no ja wlasnie dlatego tez nie dzownie, bo strasznie duzo licza sobie za minute, a zaczym odbiora to pewnie z 40 euro mi nabije, a za bilet dalam 48, wiec chyba mi sie nie oplaca, czekam dalej cierpliwie…

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *