Jakie macie plany na wakacje?
Skyscanner, wiodąca marka w segmencie budżetowych podróży i znana wyszukiwarka tanich lotów, prezentuje swój najnowszy raport “Smarter Summer”, w którym przedstawia aktualne trendy podróżnicze. Zestawienie to prawdziwa skarbnica wiedzy, która pomoże maksymalnie wykorzystać lato – czerpiąc radość i energię z podróży, przy jednoczesnym oszczędzaniu pieniędzy!
Sprawdź, jakie kierunki będą popularne tego lata, jak podróżować autentycznie i dlaczego Polacy chcą cieszyć się wakacjami bardziej niż dotychczas.
Tak polscy podróżnicy będą wypoczywać w te wakacje.
Tegoroczne wakacje to coś więcej niż tylko wypoczynek – to czas na odkrywanie nowych miejsc i realizację podróżniczych marzeń. Dynamiczna sytuacja gospodarcza, rosnące koszty podróży czy wyzwania związane z nadmierną turystyką w popularnych lokalizacjach, wpływają na zmiany nawyków podróżniczych turystów. Aby lepiej zrozumieć te zmiany, Skyscanner przeprowadził badanie, które pokazuje, jak polscy turyści planują wykorzystać nadchodzący sezon wakacyjny.
Aż 95% ankietowanych deklaruje, że maksymalne wykorzystanie lata 2025 jest dla nich ważne. Polacy coraz częściej rozważają eksplorowanie mniej oczywistych destynacji, które nie znajdowały się dotychczas na ich mapie marzeń.
>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!
“Podróże nie ograniczają się już wyłącznie do topowych lokalizacji ? 56% respondentów stwierdza, że wybierze spokojniejsze miejsca, z uwagi na obawy związane z zbyt zatłoczonymi destynacjami. Polacy chcą zobaczyć jak najwięcej, podejmując przy tym świadome decyzje, które pozwolą na efektywne zarządzanie budżetem.” – mówi Ekspert marki Skyscanner.

“Ponad połowa polskich turystów (52%) dąży do tego, by podróżować więcej niż w poprzednich latach, a planowanie urlopów rozpoczynają z dużym wyprzedzeniem. Większość ankietowanych potwierdza także, że myślenie o nadchodzących przygodach sprawia, że codzienne obowiązki stają się przyjemniejsze, a życie zawodowe nabiera lekkości.” – dodaje.
Sezon 2025 zapowiada się jako czas pełen inspirujących przygód, świadomych wyborów i niezapomnianej zabawy!
Najlepsze kierunki na tegoroczny sezon wakacyjny.
Według raportu przeprowadzonego przez Skyscanner, aż 87% ankietowanych podróżników jest otwartych na wakacje w mniej popularnej destynacji, a zaledwie 2% nie rozważa tej alternatywy, preferując popularniejsze kierunki.
Ponadto, wyniki badania wykazały, że 60% podróżujących Polaków wybrałoby cichą i alternatywną lokalizację, 9% pozostanie przy tętniących życiem, popularnych miejscach podróżniczych, 30% ankietowanych chce odwiedzić oba typy lokalizacji, a tylko 1% nie ma pewności co do wyboru.
W odpowiedzi na te wyniki, Skyscanner przygotował zestawienie najtańszych alternatywnych destynacji na nadchodzący sezon wakacyjny wraz ze średnią ceną miejsca w samolocie! W myśl tegorocznego trendu coolcations, na szczycie listy znalazły się chłodniejsze kierunki oraz idealne destynacje na miejski wypad.
1. Sztokholm, Szwecja – 244 zł,
2. Bukareszt, Rumunia – 280 zł,
3. Praga, Czechy – 330 zł,
4. Wenecja, Włochy – 346 zł,
5. Bolonia, Włochy – 407 zł.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Zagraniczne podróże pozostają ważną częścią letnich planów, ale krajowe destynacje nadal cieszą się dużym zainteresowaniem.
“Podróże po Polsce nadal cieszą się dużą popularnością – aż 57% Polaków uwzględnia lokalne destynacje w swoich planach na te wakacje. Polscy podróżnicy szukają najlepszych opcji zakwaterowania i miejsc, które pozwolą zrealizować zróżnicowane potrzeby – od aktywnego spędzania czasu po pełen relaks.” – mówi Ekspert marki Skyscanner.
Skyscanner przygotował listę najchętniej wybieranych destynacji w Polsce na lato 2025:
1. Wrocław,
2. Kołobrzeg,
3. Poznań,
4. Ustronie Morskie,
5. Karpacz.
W te wakacje Polacy będą wybierać zatem mniej popularne destynacje, które pozwolą nie tylko uniknąć tłumów, ale także zaoszczędzić na zakwaterowaniu i przeznaczyć większą część budżetu na niezapomniane doświadczenia.
Budżetowe wakacje – jak zrobić to z głową?
Zgodnie z wynikami raportu Skyscanner, nie tylko wybór ekonomicznych destynacji i hoteli jest sposobem na oszczędzanie, ale także podróżowanie w mniej popularnym tygodniu bądź dniu w celu uzyskania lepszych cen biletów. Jak wynika z analiz marki, najkorzystniejszym dniem do zakupu biletów jest środa.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”
Polacy chcą podróżować częściej, jednocześnie zachowując rozsądek finansowy. Skyscanner pomaga szybko porównać oferty, dzięki czemu oszczędności można przeznaczyć na to, co najważniejsze – lokalne atrakcje, wyjątkowe smaki i niezapomniane wspomnienia. Dobrze się składa, ponieważ tydzień najtańszych biletów lotniczych dopiero przed nami – według naszych analiz rozpocznie się on 21 lipca. To doskonała okazja, aby skorzystać z aplikacji i świadomie zaplanować tegoroczne wakacje. – dodaje Ekspert marki Skyscanner.
Według raportu Skyscanner, 41% respondentów przyznaje, że korzysta z porównywarek cenowych. Wyszukiwarki te pomagają znaleźć najtańsze połączenia lotnicze, rezerwować hotele w konkurencyjnych cenach czy porównywać ceny samochodów w dowolnych lokalizacjach. Dzięki temu podróżni mogą maksymalnie wykorzystać swój czas i wakacyjny budżet, planując wyjazdy w sposób przemyślany i efektywny.
>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej
Wyniki ankiety OnePoll przeprowadzonej w terminie 2-10 kwietnia 2025 roku, wśród 1000 dorosłych respondentów, którzy podróżują w celach rekreacyjnych.
Średnie ceny miejsca ustalono na podstawie analizy danych Skyscanner dotyczących lotów od 1 stycznia do 31 marca 2025 r., dla lotów w klasie ekonomicznej w obie strony rozpoczynających się między 30 czerwca a 31 sierpnia 2025 r., koncentrując się na najpopularniejszych miejscach docelowych dla poszczególnych rynków.
Skyscanner przeanalizował dane dotyczące wyszukiwań hoteli od 1 stycznia do 31 marca 2025 roku, obejmujące podróże zagraniczne w okresie od 30 czerwca do 31 sierpnia 2025 roku. Analiza koncentrowała się na krajowych destynacjach, sklasyfikowanych na poziomie miast docelowych na podstawie liczby wyszukiwań.