Home loty Badanie: Polacy swoje wakacje najczęściej planują w pracy i w toalecie
Badanie: Polacy swoje wakacje najczęściej planują w pracy i w toalecie

Badanie: Polacy swoje wakacje najczęściej planują w pracy i w toalecie

Jak jest u Was? :)

Badanie* konsumenckie przeprowadzone przez agencję Stem Mark na zlecenie firmy podróżniczo – technologicznej Kiwi.com ujawniło interesujące dane na temat nawyków rezerwacyjnych polskich podróżników i ich planów na nadchodzący szczyt sezonu turystycznego. Wyniki pokazują, że Polacy najczęściej rezerwują swoje wakacje w pracy (30% respondentów) oraz w toalecie (27%).

W tym roku ponad 36% ankietowanych szykuje się na co najmniej jeden wyjazd w granicach Europy, a wielu planuje co najmniej 2-3 podróże! Co napędza ten entuzjazm? Relaks i odstresowanie to kluczowe motywacje, wskazane przez ponad 75% respondentów.

Wzorce podróży i czynniki motywujące Plany podróży

Badania* Kiwi.com wskazują, że apetyt Polaków na odpoczynek i wakacyjne aktywności nie maleje. Ponad 36% z nas spędzi wakacje w granicach Europy. Co ciekawe, podział na podróżujących z rodziną (37%) oraz singli bez dzieci jest niemal równy. Tegoroczny sezon charakteryzuje się również zrównoważonym podziałem płci w planowaniu zagranicznych podróży – 36% kobiet i mężczyzn, podczas gdy w ubiegłym roku to kobiety wiodły prym, z wynikiem 42% w porównaniu do 36% mężczyzn.

Ponadto jedna trzecia respondentów planuje w tym roku odbyć 2-3 podróże po Europie, przy czym osoby podróżujące z rodziną wykazują większe zainteresowanie (31%) w porównaniu do singli bez dzieci (28%). Co ciekawe, również podróżujący z rodziną (36%) znacznie częściej planują 2-3 podróże zarówno w Europie, jak i poza nią, przewyższając w tym względzie singli bez dzieci (15%).

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Motywacje podróżnicze

Niezależnie od wieku, płci czy sytuacji rodzinnej, główną motywacją polskich podróżników – podobnie jak w ubiegłym roku – pozostaje potrzeba relaksu, odpoczynku i odstresowania (ponad 75%). W tym roku wzrosło zainteresowanie Polaków eksplorowaniem i odkrywaniem nowych miejsc – 57% wobec 52% w 2024 roku. Dodatkowo 12% respondentów planuje wykorzystać zagraniczne podróże w celach towarzyskich – by odwiedzić rodzinę i przyjaciół.

Czynniki decyzyjne

Jak wskazuje Kiwi.com, koszty zakwaterowania nadal stanowią główny czynnik wpływający na wybór kierunków podróży – są one istotne dla ponad 52% respondentów, podobnie jak w roku ubiegłym. Jednak w tym sezonie większe znaczenie zyskały ceny biletów lotniczych – 43% uważa je za kluczowe, w porównaniu do 29% w poprzednim roku.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Świadomość dotycząca bezpieczeństwa to kolejny czynnik, którego waga wzrosła wśród polskich podróżników – 42% respondentów wskazuje ją jako istotny, w porównaniu do 35% w zeszłym roku. Ten aspekt jest szczególnie istotny dla osób podróżujących z rodziną i dziećmi (48%). Aspekty takie, jak wydarzenia kulturalne, lokalna kuchnia oraz atrakcje turystyczne odgrywają znaczącą rolę w procesie podejmowania decyzji dla około 26% polskich podróżników.



Gdzie zazwyczaj planujemy nasze wakacje?

Badania* przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com pokazują, że jedna trzecia Polaków planuje swoje podróże będąc w pracy (30%), a 27% robi to w toalecie. W grupie osób planujących w miejscu pracy najbardziej aktywni okazują się samotni rodzice (ponad 44%), co prawdopodobnie wynika z ograniczonego czasu wolnego, zmuszającego ich do efektywnego wykorzystania każdej wolnej chwili. Planowanie w toalecie jest najbardziej powszechne wśród młodych dorosłych w wieku 18-25 lat (32%) oraz singli podróżujących bez dzieci (31%).

Świeżo zakończone wakacje to również popularny moment na planowanie kolejnych podróży – ponad 20% respondentów rezerwuje kolejną wycieczkę wkrótce po powrocie do domu. Co ciekawe, wakacyjna atmosfera bywa tak inspirująca, że 18% Polaków decyduje się zaplanować kolejną przygodę jeszcze podczas trwającego urlopu.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Pink Piggy Bank Near Growing Coin Stacks

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej







mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *