Home loty Już nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze kierunku podróży (badanie kiwi.com)
Już nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze kierunku podróży (badanie kiwi.com)

Już nie cena lotu jest dla Polaków kluczowym czynnikiem przy wyborze kierunku podróży (badanie kiwi.com)

Na co Wy zwracacie uwagę?

Czym Polacy kierują się głównie przy wyborze kierunku podróży?

Cena lotu jest nadal istotna, tym kieruje się aż 29% respondentów badania przeprowadzonego dla Kiwi.com przez agencję badawczą Stem Mark.*

Jednak to koszt i jakość zakwaterowania w miejscu docelowym uplasował się na pierwszym miejscu i został wskazany przez 43% ankietowanych. Tuż za nim bezpieczeństwo – 35% i lokalne atrakcje 30%. Jak Polacy podchodzą do podróżowania i co jest dla nich istotne?

Na te i wiele innych pytań odpowiadają wyniki najnowszych badań przeprowadzonych wśród Polaków na zlecenie Kiwi.com.

Pieniądze są ważne, ale podróże jeszcze ważniejsze!

Polacy lubią podróżować i nie chcą z tego rezygnować, nawet jeśli sytuacja gospodarcza temu nie sprzyja. To wnioski z jednego z badań przeprowadzonych dla Kiwi.com przez agencję Stem Mark w 2022 roku.**

Rosnąca wówczas inflacja nie wpłynęła na motywację do podróżowania, a jedynie zmieniła nawyki podróżnicze. Na przykład to, że zaczęliśmy wybierać tańsze kierunki i korzystać z travel hacków, umożliwiających zaoszczędzenie choćby na kupnie biletu.

Dzisiaj, jak wskazują najnowsze wyniki badań*, jesteśmy w innym miejscu. Już nie cena za lot jest kluczowym kryterium przy wyborze kierunku, na którą wskazało 29% respondentów, a koszt zakwaterowania i jego jakość – 43%.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Wielu z nas, 35%, kieruje się bezpieczeństwem, zwłaszcza rodzice podróżujący z dziećmi, a co trzeci zwraca uwagę na ofertę lokalnych atrakcji – 30%. Co ciekawe, niemal co piąty (17%) ceni miejsca mniej popularne turystycznie, choć i tu zdarzają się wyjątki – rodzice samotnie wychowujący podróżujący z pociechami – żaden z nich nie wybrał tej opcji.

Podróżowanie a inflacja

Nie oznacza to jednak, że inflacja i wysokie ceny nie mają wpływu na to, jak podróżujemy. Wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com wskazują, że 39% respondentów tegoroczne wyjazdy planowało ostrożniej, oszczędzając na ten cel i rezerwując je z wyprzedzeniem.

Niemal co piąty (17%) poszukiwał tylko niedrogich opcji, zarówno pod kątem lotu, jak i zakwaterowania, w tym więcej kobiet (21,5%) niż mężczyzn (12%), a 23% nie zmieniło nawyków podróżniczych, chcąc w pełni cieszyć się wakacjami.

Najgorętsze wakacyjne trendy

Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w TOP 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe.



W preferencjach polskich użytkowników widać także rosnący trend podróżowania o nazwie coolcationing, czyli wybieraniem nieco chłodniejszych kierunków, aby uniknąć letnich upałów, z Danią na czele.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Jeśli chodzi o Niemcy i ich 5. miejsce na liście top 20, głównym powodem mogą być Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 25 czerwca) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.

Kiwi.com wskazuje, że na liście top 15 destynacji znalazły się:

1. Hiszpania
2. Włochy
3. UK
4. Norwegia
5. Niemcy
6. Grecja
7. Francja
8. Holandia
9. USA
10. Dania
11. Portugalia
12. Chorwacja
13. Turcja
14. Szwecja
15. Albania
16. Cypr
17. Szwajcaria
18. Malta
19. Bułgaria
20. Tajlandia

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506) w dniach 13-18 maja 2024
** Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI) w 5 krajach: CZ: n=1012, SK: n=1008, HU: n=1014, PL: n=1010, RO: n=1010 w dniach 14. 10. – 24. 10. 2022

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika





mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *