Do przeczytania
FlixBus świętuje 6-tą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, zielony lider mobilności przygotował kilka ciekawych faktów na swój temat. Wśród nich m.in. najczęściej wybierane przez pasażerów kierunki, najdłuższe trasy i ambitne plany na przyszłość.
Flix to globalny lider travel-tech
Co to znaczy? FlixBus zbudował technologię i na niej oparł swój model biznesowy. Od samego początku w 2013 roku, firma przyjęła innowacyjne podejście do branży przewozów autobusowych, rozpoczynając operacje bez własnej floty pojazdów. Działalność spółki opiera się na współpracy z przewoźnikami – FlixBus udostępnia im platformę technologiczną, która rewolucjonizuje sposób podróżowania po świecie.
Firma łączy swoich partnerów autobusowych z pasażerami, planuje sieci połączeń, monitoruje zadowolenie klientów i modernizuje flotę. Dane i algorytmy pomagają dostosować trasy i harmonogramy jazdy do preferencji pasażerów. Poprzez technologię FlixBus ułatwia podróżowanie również pasażerom – oferuje możliwość śledzenia autobusu, zakup cyfrowych biletów i spersonalizowane aktualizacje podróży. Platforma online pozwala łatwo planować trasy, porównywać ceny biletów i rezerwować je z dużym wyprzedzeniem.
>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!
Siatka połączeń wzrosła od 2018 roku o prawie 130%
FlixBus pojawił się w Polsce w 2017 roku i od tamtej pory systematycznie rozwija sieć połączeń. Oferta w szczytowym momencie 2018 roku liczyła 57 linii, którymi można było dotrzeć do prawie 100 miejscowości. W sezonie letnim 2023 roku, pasażerowie mogli skorzystać, aż ze 131 linii, łączących 456 miast w Polsce i za granicą. Nowe kierunki objęły m.in. Szwajcarię, Luksemburg, Norwegię oraz Finlandię. Co ciekawe, podróż do nordyków obejmuje także przeprawę promem.
W tym roku otworzyliśmy połączenia do 7 nowych krajów. Obecnie z Polski można bezpośrednio dojechać, aż do 22 państw i jest to dla nas rekordowa liczba. Stale analizujemy potrzeby naszych pasażerów – zwiększamy częstotliwości kursów i dodajemy połączenia również w mniejszych miejscowościach, ponieważ zależy nam na tym, aby podróże były dostępne dla każdego. – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa na rynku w Polsce, Ukrainie i krajach Bałtyckich.
Niemcy, Czechy i Austria to najpopularniejsze kierunki wśród podróżujących
Rynek transportu zbiorowego nadal wychodzi z popandemicznego dołka, a pasażerowie podróżują coraz więcej i częściej. Rekordowa liczba połączeń oraz przystępne ceny sprawiają, że więcej osób decyduje się na podróżowanie zielonymi autobusami. FlixBus w Polsce odnotował wzrost liczby pasażerów o ponad 42% w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku.
Najpopularniejszymi zagranicznymi kierunkami wśród pasażerów z Polski są Niemcy, Czechy oraz Austria. Miastem o największej liczbie pasażerów w Polsce w tym roku była Warszawa, największy hub FlixBusa w kraju udostępniający na ten moment 271 połączeń. Bezpośrednio ze stolicy kraju pasażerowie mogą wybrać się m.in. do Finlandii, Rumunii czy Norwegii.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”
Najdłuższa linia z Polski ma aż 2286 kilometrów
Najdłuższa krajowa trasa FlixBusa z Gdańska do Ustrzyk Górnych, mierzy aż 1121 kilometrów i obejmuje 24 przystanki, a jej przejazd zajmuje 19 godzin i 20 minut. Najdłuższa linia zagraniczna, dostępna bezpośrednio z Polski, to podróż z Lublina do Marsylii. Ma aż 2286 km, łączy 20 przystanków w 5 krajach, a jej przejazd trwa 32 godziny i 50 minut.
FlixBus szkoli kierowców z bezpiecznej jazdy
FlixBus co roku od 2018 roku przeprowadza program szkoleniowy – Akademię Kierowcy. To wydarzenie, które ma na celu zwiększanie kompetencji oraz kwalifikacji kierowców autobusów, w zakresie zarówno doskonalenia techniki jazdy, zwiększania poziomu bezpieczeństwa wśród kierowców, pasażerów i innych użytkowników ruchu drogowego, jak i jakości obsługi klientów. Tegoroczny program objął m.in. slalom jedynkowy, czy zmianę toru jazdy oraz hamowanie na zakręcie.
>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!
Od kwietnia 2019 roku FlixBus w ramach Akademii, przeszkolił już ponad 300 kierowców z Polski oraz Ukrainy. Dodatkowo, firma wewnętrznie prowadzi obowiązkowe, certyfikowane szkolenia dla nowych kierowców z zakresu standardu FlixBusa, obsługi pasażera oraz wewnętrznych systemów.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika