Home Newsy Historyczny wynik przewozowy w PKP Intercity – już ponad 60 mln pasażerów w 2023 roku
Historyczny wynik przewozowy w PKP Intercity – już ponad 60 mln pasażerów w 2023 roku

Historyczny wynik przewozowy w PKP Intercity – już ponad 60 mln pasażerów w 2023 roku

Rekord!

PKP Intercity od stycznia 2023 r. przewiozło 60 mln pasażerów. Mimo, że rok się jeszcze nie zakończył, to już teraz jest to najlepszy wynik przewozowy w ponad 20 letniej historii narodowego przewoźnika. Szacuje się, że do końca roku z usług PKP Intercity skorzysta dodatkowe 7 mln osób. Tym samym w całym roku spółka przewiezie 67 mln pasażerów.

PKP Intercity nie zwalnia tempa i kontynuuje serię rekordów przewozowych. Po świetnych wynikach w roku ubiegłym, kiedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało blisko 59 mln pasażerów, dziś spółka może pochwalić się liczbą 60 mln podróżnych w jednym roku. Szacuje się, że do końca grudnia usługi PKP Intercity wybierze jeszcze 7 mln pasażerów, a spółka zamknie rok z historycznym wynikiem 67 mln podróżnych.

Najwyższe miesięczne wyniki

Narodowy przewoźnik może uznać ten rok za udany. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy to z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, kiedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało aż 254 tys. pasażerów.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało 56,7 mln osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 mln, co stanowi znaczny, bo aż 7,9 mln wzrost (16 proc.) przewiezionych pasażerów w tym roku.



Rekord przewozowy w wakacje

Rekordowe okazały się również wakacje. Podobnie jak w poprzednich latach, lato wiąże się z wzmożonym ruchem pasażerskim. Nie inaczej było w przypadku PKP Intercity, które od czerwca do sierpnia przewiozło 20,3 mln pasażerów. Tegoroczny wynik to o 10% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku, kiedy to podróże z narodowym przewoźnikiem wybrało blisko 18,5 mln osób. To również znaczny wzrost (44%) względem okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemią. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 mln pasażerów.

Atrakcyjne ceny biletów

Tak wysokie wyniki są efektem zmian taborowych PKP Intercity, a także dostosowania oferty do oczekiwań podróżnych. Przykładem jest promocja “Taniej z bliskimi”, dzięki której wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób, aby wszyscy jej członkowie otrzymali 30% zniżki od bazowych cen biletów. Taniej z Bliskimi obowiązuje w pociągach kategorii TLK oraz IC w relacjach krajowych. Żeby skorzystać z promocji, bilety należy kupić najpóźniej 1 dzień przed wyjazdem.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Bilety w korzystnej cenie można nabyć również dzięki ofercie Promo, bazującej na dynamicznym systemie zarządzania ceną. Oznacza to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Co warto podkreślić, w ramach oferty Promo bilety w promocyjnych cenach są dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście czy kilka dni przed odjazdem.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika





mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *