Home loty Ryanair zamawia 300 nowych samolotów. Będzie mnóstwo nowych tras?!
Ryanair zamawia 300 nowych samolotów. Będzie mnóstwo nowych tras?!

Ryanair zamawia 300 nowych samolotów. Będzie mnóstwo nowych tras?!

Ale zamówienie!

Ryanair Holdings plc zamówił 9 maja 2023 r. 300 nowych samolotów Boeing 737-MAX-10 (150 potwierdzonych i 150 opcjonalnych), które zostaną dostarczone w latach 2027-2033. Po sfinalizowaniu i pod warunkiem potwierdzenia wszystkich opcjonalnych zamówień, wartość transakcji wyniesie 40 mld USD według obecnych cen katalogowych i jest największym w historii zamówieniem irlandzkiej spółki na towary wyprodukowane w USA. Ze względu na rozmiar i skalę transakcji, będzie ona podlegała zatwierdzeniu przez akcjonariuszy na WZA Ryanaira 14 września.

Nowe, paliwooszczędne samoloty Boeinga B737-MAX-10 mają 228 miejsc (21% więcej niż B737NG), a stopniowe dostawy w latach 2027-2033 umożliwią Ryanairowi stworzenie ponad 10 000 nowych, wysoko płatnych miejsc pracy dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów, wspierając stabilny wzrost ruchu lotniczego o 80% z 168 mln na koniec marca 2023 r. do 300 mln rocznie do marca 2034 r.

Ryanair oczekuje, że 50% z tych dostaw zastąpi starsze samoloty B737NG, co pozwoli Ryanairowi na kontynuowanie eksploatacji jednej z najmłodszych, najbardziej paliwooszczędnych i ekologicznych flot samolotów w Europie.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Oprócz bardzo znaczącego wzrostu przychodów, jaki zapewnia Ryanairowi to nowe zamówienie, dodatkowe miejsca (w połączeniu z większą efektywnością paliwową i emisyjną) dodatkowo zwiększą przewagę Ryanair w zakresie kosztów jednostkowych nad wszystkimi konkurencyjnymi liniami lotniczymi w UE.

Nowe zamówienie pozwoli Ryanairowi zapewnić trwały wzrost ruchu i turystyki przy niższych cenach we wszystkich krajach europejskich, w których Ryanair nadal przewodzi w odbudowie ruchu, turystyki i zatrudnienia po Covid.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”



Biorąc pod uwagę siłę bilansu Grupy Ryanair, jej wiodący w branży rating kredytowy oraz około dwuletnią przerwę pomiędzy ostatnią dostawą samolotów B-8200 “Gamechange” w roku finansowym 2015, a pierwszą dostawą MAX-10 w roku finansowym 2012, Grupa przewiduje, że inwestycja będzie w znacznym stopniu finansowana z wewnętrznych przepływów pieniężnych, chociaż Grupa pozostanie oportunistyczna w swojej strategii finansowania floty.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika





mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *