Powered by GetYourGuide



Home loty Czym Polacy kierują się przy wyborze kierunku podróży?
Czym Polacy kierują się przy wyborze kierunku podróży?

Czym Polacy kierują się przy wyborze kierunku podróży?

Warto się zapoznać.

Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com, wyszukiwarki tanich lotów i podróży oraz firmy traveltech, spytała Polaków oraz mieszkańców regionu Europy Środkowo – Wschodniej o to, czym kierują się przy wyborze kierunku wakacji.

Choć budżet stanowi jeden z kluczowych kryteriów i jest on szczególnie istotny dla kobiet (64%) to jak wskazują wyniki badań, tzw. research w sieci jest podstawą do podjęcia przez nas decyzji. Tuż za nim, oprócz aspektu finansowego, plasują się rekomendacje przyjaciół, znajomych i rodziny.

Jak sprawdziła Kiwi.com, najpopularniejsze seriale również nie pozostają bez wpływu!

Powered by GetYourGuide

Czym kierujemy się przy wyborze kierunku wakacji

Wyniki badań zleconych przez Kiwi.com pokazują, że budżet to dla Polaków (59,6%) jeden z kluczowych kryteriów, który wpływa na wybór kierunku podróży. Jest szczególnie istotny dla kobiet (64%) – mężczyźni, jak pokazują badania, przykładają do niego mniejszą wagę (55,3%).

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

W naszym najnowszym badaniu, przeprowadzonym na różnych rynkach, chcieliśmy się bliżej przyjrzeć źródłom inspiracji i kluczowym czynnikom motywującym podróżnych do wyboru miejsca, które wybierają na wakacje. W grupie krajów objętych badaniem oprócz Polski, znalazły się Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia.

Wyniki pokazały, że dla Polaków kluczowa jest kwestia budżetu, z kolei Czesi, Słowacy i Rumuni kierują się głównie researchem w internecie, jaki przeprowadzają. Węgrzy natomiast, kierują się przede wszystkim rekomendacjami najbliższych“. – mówi Eliška Řezníček Dočkalová, dyrektor ds. obsługi klienta w Kiwi.com.

Lubimy sprawdzać i szukać w sieci

Wyniki badań Kiwi.com wskazują, że Polacy lubią robić dogłębny research i szukać informacji w wielu źródłach, które następnie pomogą w podjęciu decyzji dot. wyboru kierunku wakacji. Research jest szczególnie popularny wśród pokolenia Z (63,4%). Co trzeci z nich czerpie inspiracje z instagrama, niemal co piąty z Facebooka, a nieco ponad 12% z Tik Toka. Okazuje się, że influencerzy nie pozostają bez wpływu – ich relacje z wakacyjnych destynacji są istotne dla niemal 14% przedstawicieli GEN Z.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Osoby w wieku 30+ są mniej podatne na social media czy influencerów. Kierują się przede wszystkim budżetem, researchem, a także rekomendacjami bliskich i rodziny. Choć jak wskazuje Kiwi.com, te ostatnie (rekomendacje bliskich i rodziny) są szczególnie istotne dla pokolenia Z (50,4%), a także osób w grupie wiekowej 45-59 lat (47,9%).

Lubimy podróżować tam, gdzie dzieje się akcja ulubionego serialu bądź filmu

Podróżowanie w miejsce znane z ulubionych seriali i filmów to jedna z kluczowych motywacji, która jest równie ważna, jak poznawanie lokalnej kultury czy ludzi. Drugi sezon Białego Lotosu, nasycony mitologią, pięknymi zdjęciami, krajobrazami rozgrywa się na Sycylii, a goście zatrzymują się w luksusowym White Lotus, który w rzeczywistości jest spektakularnym pałacem San Domenico, kurortem Four Season. To w połączeniu z fenomenalną obsadą sprawia, że Sycylia jak nigdy dotąd, w 2023 roku stała się magnetyczna, spektakularna i pożądana, jako miejsce na idealne wakacje.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!



Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech sprawdziła, że po premierze drugiego sezonu serialu w Polsce, która miała miejsce w październiku 2022, wzrosło zainteresowanie podróżami na Sycylię. Grudzień 2022 oraz styczeń b.r. to miesiące, kiedy Kiwi.com zarejestrowała najwięcej rezerwacji lotów na włoską wyspę. Było ich niemal 4 razy więcej niż w listopadzie 2022, miesiąca od którego liczba rezerwacji zaczęła rosnąć.

Wśród osób dokonujących rezerwacji 51% to kobiety, a 49% to mężczyźni. 43% użytkowników rezerwacji dokonało od 3 tygodni do 2 miesięcy przed planowaną podróżą, z kolei co piąty użytkownik zrobił to z wyprzedzeniem od 2-4 miesięcy. Na miejscu 37% podróżujących ma zamiar pozostać do 3 dni, 31% planuje pobyt trwający od 4-6 dni, a 30% spędzi tam długie wakacje, od 1-2 tygodni.

Kiwi.com wskazuje, że średnia cena biletu na Sycylię po dacie premiery Białego Lotosu, czyli po 30 października 2022 na podróż w 2023 roku utrzymywała się na poziomie 86 EURO.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej





mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *