Home Newsy PKP Intercity stawia na prosty język
PKP Intercity stawia na prosty język

PKP Intercity stawia na prosty język

W końcu?!

PKP Intercity, jako pierwszy w Polsce przewoźnik kolejowy, dołącza do grona organizacji, które w jasny oraz prosty sposób komunikują się ze swoimi klientami. Dokumenty kierowane do pasażerów piszemy zgodnie z zasadami prostego języka. Od 27 października dokumenty te dostępne są na stronie internetowej, natomiast 2 listopada 2022 ich postanowienia weszły w życie.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Dzięki zastosowaniu zasad prostego języka cztery dokumenty otrzymały certyfikat “Językowego znaku jakości” Fundacji Języka Polskiego. W ostatnim czasie pracownicy PKP Intercity pracowali nad zmianą dokumentów kierowanych do pasażerów, takich jak regulaminy, taryfy czy warunki stosowania ofert specjalnych.

Cel był jasny ? miały stać się czytelniejsze i łatwiejsze w odbiorze. Zmianę zasad komunikacji w tych dokumentach wspierała Fundacja Języka Polskiego, która m.in. przeprowadziła szkolenia i warsztaty rozwijające umiejętności pracowników w zakresie stosowania prostego języka. W ten sposób PKP Intercity dołączyło do grona podmiotów, które realizują dobre praktyki prostej komunikacji kierowanej do klientów.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Nowe dokumenty mają wiele cech, które ułatwiają ich czytanie i zrozumienie. Nie znajdziemy w nich kolejowego żargonu, który zastąpiliśmy słownictwem przystępnym i zrozumiałym dla każdego. Numeracja przepisów jest ciągła (w całym dokumencie) i uproszczona.



Tam, gdzie to możliwe, stosujemy zdania pojedyncze zamiast wielokrotnie złożonych, a każde zdanie odpowiada za jeden przepis. Odnalezienie interesujących nas zapisów w dokumencie ułatwi interaktywny spis treści i wyciąg najważniejszych informacji, znajdujący się na pierwszej stronie.

Obok przepisów znajdziemy wyjaśnienia, dopowiedzenia i przykłady ułatwiające zrozumienie. W punktach regulaminu zawarliśmy też odnośniki do stron internetowych, które mogą być przydatne. Wybrane treści ujęte są w tabelach o przyjaznej konstrukcji, co również ułatwia ich zrozumienie. Na czytelność tekstu wpływa też estetyka dokumentów, dlatego stosujemy stonowaną kolorystykę, wyraźny podział na sekcje i adekwatnie dobraną interlinię.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Chcemy, żeby podróżowanie pociągami było coraz łatwiejsze. Wpływa na to nowoczesny tabor, przejrzyste i atrakcyjne oferty, kolejne możliwości zakupu biletów, a od teraz także prosty język, którego będziemy używać. Zależy nam na tym, żeby wszystkie dokumenty, które mogą być przydatne dla pasażerów, były w pełni zrozumiałe. Stąd nasza współpraca z Fundacją Języka Polskiego zaowocowała “Językowym znakiem jakości?”, przyznanym naszym pierwszym dokumentom napisanym prostym językiem – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Prosty język będzie stosowany we wszystkich dokumentach PKP Intercity, z którymi kontakt mają pasażerowie. Od teraz odnalezienie przysługujących ulg czy zasad promocji będzie szybsze i łatwiejsze.

Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika




mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *