Informacje.
Do floty PLL LOT dołącza sześć samolotów typu Boeing 737-8 MAX, które będą obsługiwać rejsy krótkiego i średniego zasięgu. Wszystkie samoloty przewoźnik odbierze już w październiku. Jeden z nich trafi do LOT-u z fabryki w Seattle.
LOT jest w procesie wyboru nowej floty w segmencie regionalnym i wąskokadłubowym. Do czasu wyłonienia dostawcy planujemy pozyskanie maszyn, stanowiących rozwiązanie pomostowe – do floty PLL LOT dołączyły już pierwsze Embraery 175 i 190, a w najbliższym czasie dołączą do nich Boeingi 737-8 MAX. Cieszę się że te niezawodne i ekonomiczne samoloty uzupełnią naszą flotę wąskokadłubową – powiedział Maciej Wilk, Prezes Zarządu ds. Operacyjnych PLL LOT.
>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!
Jesteśmy zaszczyceni i cieszymy się z rozszerzenia naszej długiej współpracy z LOT-em poprzez leasing sześciu nowoczesnych samolotów odrzutowych 737-8. Razem z samolotami będącymi obecnie w leasingu, portfolio ALC powiększyło się do 12 samolotów we flocie LOT. ALC odegrał ważną rolę w niedawnym programie modernizacji floty Polskich Linii Lotniczych LOT od końca 2017 roku, a sześć dodatkowych samolotów będzie z pewnością wspierać strategię rozwoju przewoźnika – powiedział Steven F. Udvar-Házy, Prezes Wykonawczy Air Lease Corporation.
Nowe samoloty zostały pozyskane przez LOT po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego od amerykańskiej firmy Air Lease Corporation, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów Boeing 737-8 i jednego Dreamlinera dla PLL LOT. Po dostawie szóstego egzemplarza flota Boeing 737-8 MAX będzie liczyć 11 samolotów.
>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!
Polski przewoźnik planuje eksploatować Boeingi 737-8 na najbardziej popularnych połączeniach krótko- i średniodystansowych. Pierwszy z sześciu zamówionych samolotów będzie operował od połowy października z Warszawy na głównych trasach europejskich w siatce LOT-u.
Boeing 737-8 MAX to najbardziej ekonomiczny samolot świata w swojej klasie. Odrzutowiec jest wyposażony w dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B, które dają mu maksymalny zasięg do 5750 km. Średnie zużycie paliwa jest niższe o ok. 15 proc. niż B737-800 NG. Silniki nowej generacji zastosowane w Boeingu 737-8 MAX umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest cichszy, bardziej wydajny i przyjazny środowisku.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”
Samoloty mają na pokładzie 189 foteli, każdy z nich wyposażony jest w wejścia USB. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior, opartej o rozwiązania zastosowane w Dreamlinerach. W kabinie znajdują się nowe, ergonomiczne schowki i oświetlenie LED, umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła. Producent zastosował bardziej komfortowe dla pasażerów rozmieszczenie świateł, głośników i przycisków.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika