Dorzuciliście się do tych statystyk?
Tegoroczne wakacje były intensywnym okresem dla PKP Intercity. Wprowadzone zostały szerokie zmiany ofertowe i udogodnienia dla podróżnych, które zaowocowały kolejnymi rekordami frekwencji. Od początku czerwca do końca sierpnia 2022 roku z usług przewoźnika skorzystało 18,5 mln podróżnych. To o ponad 6 mln więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego.
Wprowadzenie dynamicznego systemu sprzedaży w kategoriach ekonomicznych z początkiem maja, spowodowało znaczny wzrost zainteresowania usługami przewozowymi PKP Intercity. Funkcjonowanie oferty Promo przy systematycznych inwestycjach w nowoczesny tabor, przyczyniło się do większego zainteresowania podróżami w dni powszednie oraz zwiększenia średniej frekwencji w pociągach. Efekty wprowadzonej oferty były widoczne już w maju, który należał do pierwszego miesiąca w tym roku z rekordowymi wynikami przewozowymi, kiedy to ponad 5,26 miliona osób podróżowało z PKP Intercity.
Następne miesiące to kontynuacja trendu wzrostowej frekwencji w pociągach: w czerwcu z PKP Intercity podróżowało niemal 5,5 mln podróżnych, z kolei w lipcu – blisko 6,5 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób – ponad 6,5 mln. Tym samym sierpień 2022 r. stał się miesiącem z największą frekwencją w historii PKP Intercity.
Tegoroczne 18,5 mln pasażerów to o 49% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to podróże z PKP Intercity wybrało blisko 12,4 mln osób. To także znaczący wzrost (30%) w stosunku do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemicznymi ograniczeniami. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,1 mln pasażerów.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”
Od początku roku do końca sierpnia pociągami PKP Intercity podróżowało już ponad 38,6 mln osób. To niemal 17 mln więcej (78%) niż w tym samym czasie w ubiegłym roku ? wówczas po 8 miesiącach było ponad 21,6 mln pasażerów. To także 18% lepszy wynik niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 roku, kiedy to po sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się 32,7 mln podróżnych.
Rekordowe zainteresowanie wystąpiło w okolicach długich weekendów. Najpierw przewoźnik pobił dzienny rekord 19 czerwca, kiedy przewiózł 247 tys. pasażerów. Jednak już 12 sierpnia PKP Intercity pochwaliło się jeszcze wyższym wynikiem. Tego dnia jego składami pojechało 251 tys. osób.
>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!
Jak co roku największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy nad polskie morze – najpopularniejsze były podróże między Warszawą a Trójmiastem.
Duża popularność nowej oferty
Z początkiem lipca PKP Intercity wprowadziło nową ofertę – Taniej z Bliskimi. Oferta skierowana do rodzin i małych grup dostępna jest w kategoriach IC oraz TLK – dzięki niej już nawet 2 osoby podróżujące wspólnie mogą zakupić bilety o 30% taniej. Z promocji mogą skorzystać również pasażerowie uprawnieni do ulg ustawowych – łącząc ofertę z ulgą.
Taniej z Bliskimi okazało się konkurencyjną i atrakcyjną ofertą. Jej pierwsze dwa miesiące funkcjonowania – lipiec i sierpień – przyniosły 702 tysiące sprzedanych biletów. Dzięki nim blisko 1,8 mln podróżnych cieszyło się tańszymi podróżami.
Zakup biletów na połączenia kolejowe staje się coraz prostszy – na przełomie maja i czerwca bilety PKP Intercity pojawiły się w aplikacji mPay oraz e-podróżnik.pl. To efekt współpracy podjętej w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej. Oferta PKP Intercity dostępna w zewnętrznych platformach jest częścią strategii Spółki, która za cel stawia sobie uproszczenie i usprawnienie procesu obsługi pasażerów poprzez wprowadzenie rozwiązań cyfrowych.
Dwa razy więcej dodatkowych wagonów niż przed pandemią
Wakacyjny rozkład jazdy pozwolił na dojazdy do najpopularniejszych kurortów i turystycznych destynacji. Codziennie na tory wyruszało średnio 436 pociągów – to o 11 połączeń więcej niż w ostatnim roku przed pandemią. PKP Intercity uruchomiło połączenia sezonowe, pozwalające na dojazdy do ulubionych ośrodków turystycznych Polaków.
Podróżni mogli wybierać spośród 414 miast i miejscowości, w których zatrzymywały się pociągi przewoźnika.
>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!
Przez całe wakacje analitycy PKP Intercity monitorowali frekwencję i zainteresowanie danymi przejazdami. Pozwoliło to na wzmacnianie składów nadprogramowymi wagonami na najpopularniejszych trasach – tam gdzie tylko było to możliwe.
Aby zapewnić możliwie jak najwięcej dodatkowych miejsc 2794 pociągi zostały wzmocnione 4542 wagonami. To około dwa razy więcej niż podczas wakacji w 2019 roku, kiedy to do 1370 składów dodano 2283 dodatkowe wagony. W okresie długich weekendów – czerwcowego i sierpniowego, kiedy zainteresowanie przejazdami sięgało zenitu – przewoźnik uruchamiał również dodatkowe pociągi.
Od września więcej pociągów ze Strefami Ciszy
PKP Intercity wprowadza kolejne udogodnienia dla podróżnych. Od 4 września 2022, w ramach pilotażu, funkcjonują Strefy Ciszy w pociągach kategorii IC, które obsługiwane są elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. W popularnych PesaDARTACH i Flirtach wydzielone zostały strefy dla tych, którzy preferują podróżować w ciszy, dzięki czemu mogą podczas trasy pracować, uczyć się lub czytać. Niepożądane są tutaj m.in. rozmowy przez telefon, głośne słuchanie muzyki czy używanie dzwonków i dźwięków w urządzeniach elektronicznych.
Strefy ciszy sprawdzają się od kilku lat w pociągach Pendolino, ciesząc się niesłabnącym zainteresowaniem – od kwietnia 2016 roku skorzystało z nich ponad 3 miliony pasażerów. Wprowadzenie Stref Ciszy w wybranych pociągach kategorii IC to wyjście naprzeciw oczekiwaniom podróżnych. Udogodnienie zostało zaproponowane w ramach uruchomionego w tym roku formularza. Za jego pomocą PKP Intercity chce poznać pomysły i spostrzeżenia miłośników kolei, ale każdy kto interesuje się koleją może zgłosić swoją inicjatywę.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika