Home loty 10 lat serwisu Kiwi. Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Jak zmieniła się branża travel w ciągu ostatniej dekady?
10 lat serwisu Kiwi. Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Jak zmieniła się branża travel w ciągu ostatniej dekady?

10 lat serwisu Kiwi. Bilet lotniczy za 0,15 EUR? Jak zmieniła się branża travel w ciągu ostatniej dekady?

Ile kosztował Wasz najtańszy bilet?

Wyszukiwarka tanich podróży i firma z sektora traveltech, będzie obchodzić swoje 10-lecie. Kiwi.com to start-up, który udostępnił światu koncepcję Virtual Interlining – innowację w dokonywaniu rezerwacji i wyborze planu podróży w oparciu o najlepszą trasę w najlepszej cenie, pośród wszystkich linii lotniczych na świecie.

Najtańsza rezerwacja w historii firmy to lot z Budapesztu do Aten za 0,02 EUR, a w Polsce z Gdańska do Londynu, który kosztował zaledwie 0,15 EUR. Rekordzista podróżował z 36 bagażami. Kiwi.com połączyła miasta i lotniska, które wcześniej nie były połączone. Jak zmieniła się firma i branża travel w trakcie ostatniej dekady? O tym opowiada Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com.

“Połączyliśmy lotniska i miasta, które wcześniej nie były połączone” – dzięki temu, umożliwiliśmy naszym klientom zaoszczędzić znaczną część środków na dokonywanych rezerwacjach.

>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”

Umożliwiliśmy przemieszczanie się na własną rękę, korzystając z naszych unikatowych tras, których nikt nigdy wcześniej nie oferował.” – mówi Oliver Dlouhy, założyciel i dyrektor generalny Kiwi.com. Podróżowanie nadal może być proste. Po to Kiwi.com opracowała koncepcję Virtual Interlining.

Wyszukuje on miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi lub ograniczane przez to, czy najlepsza trasa zawiera zarówno tradycyjnych, jak i tanich przewoźników.

Ostatnia dekada – najciekawsze fakty

W trakcie minionej dekady:
– Ponad 50 mln sprzedanych miejsc
– 10 mln pasażerów podróżowało dzięki Virtually Interline,
– Ponad 1,2 miliona pasażerów przewinęło się przez najczęściej odwiedzane lotnisko Kiwi.com w Barcelonie,
– Rekordzista podróżował z 36 bagażami!,
– …a najtańszy bilet kosztował zaledwie 0,02 EUR
– W marcu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!

Trudne początki…

10 lat temu nie obowiązywały właściwie żadne zasady, byliśmy wolni duchem i działaliśmy kierując się intuicją. W praktyce wyglądało to tak, że rano mieliśmy pomysł, a do północy był on już w fazie realizacji. Szczęście nam sprzyjało. Jednak, kierując się instynktem można popełnić wiele błędów, a te nas nie ominęły, np. inwestycje w projekty, które nie powiodły się. Myślę, że gdybyśmy byli wówczas lepiej przygotowani, uchroniłoby to nas przed błędami, które popełniliśmy na samym początku. Dziś mija 10 lat odkąd działamy na skalę międzynarodową, bardzo profesjonalnie, nie pod wpływem impulsu. Dzisiaj Kiwi.com to stabilnie rozwijająca się firma, zatrudniająca ponad 1000 osób na całym świecie.” – mówi Oliver Dlouhy



Ostatnie 2 lata w branży travel

Ostatnie dwa lata były niezwykle wymagające dla całej branży turystycznej, a w historii Kiwi.com był to największy test na przetrwanie. W ciągu zaledwie kilku dni liczba rezerwacji spadła z kilku tysięcy do zaledwie kilku biletów dziennie. 97% lotów było uziemionych. Kiwi.com nie była przygotowana na tak duży spadek, podobnie zresztą jak linie lotnicze.

Dziesiątki tysięcy klientów, którzy “gdzieś utknęli”, a którzy musieli wrócić jakoś do domu, byli priorytetem. Kolejne tygodnie i miesiące nie były łatwe i i firma musiała zakładać i analizować różne scenariusze, aby być gotową do podejmowania ważnych decyzji, dotyczących pracowników, cash flow, finansowania, działań wspierających naszych klientów, czy często nie przejrzystych zasad refundacji, oferowanych przez linie lotnicze. Wszystko po to, by zapewnić ciągłość biznesu.

Kiwi.com dostosowała się do nowych okoliczności, a jej inwestor (General Atlantic) obdarzył wielkim zaufaniem. Dzięki temu udało się utrzymać zatrudnienie i zachować cały zespół. Z biznesowego punktu widzenia, chociaż Kiwi.com odnotowała prawie 50% spadek rezerwacji w latach 2019-2020, dziś obserwuje powrót do poziomów sprzed pandemii.

>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!

Czy jest popyt na podróżowanie?

Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii ( w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA).

W marcu 2022 Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 58 711 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.

Treść wpisu pochodzi z kwietniowej informacji prasowej serwisu





mleko

Komentarz(1)

  1. Szanowna Redakcjo, Kiwi.com to najgorsze doświadczenie podróżnicze w moim życiu. Płaci się za usługi, które nigdy nie zostaną zrealizowane. Zanim się opublikuje taki płatny zapewne materiał, to warto poczytać, co mówią na bieżąco klienci (na przykład na profilach firmy w mediach społecznościowych). Firma kradnie pieniądze klientów i nie dostarcza usług za które płacą. Kiedy klient jest uparty, może się dowiedzieć, że należy złożyć reklamację, a po rozpatrzeniu pieniądze być może zostaną zwrócone w ciągu 90 dni! Prawdopodobnie firma wkrótce zbankrutuje, bo najwyraźniej używa pieniędzy klientów do pokrywania bieżących kosztów funkcjonowania. Na lotniskach też przestrzegają przed kupowaniem biletów i usług dodatkowych w kiwi.com

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *