Powered by GetYourGuide



Home loty Rosja nacjonalizuje samoloty – chodzi o kilkaset maszyn!
Rosja nacjonalizuje samoloty – chodzi o kilkaset maszyn!

Rosja nacjonalizuje samoloty – chodzi o kilkaset maszyn!

Informacje

Jest to pokłosie nowej rosyjskiej ustawy o “wsparciu lotnictwa cywilnego” – weszła ona dzisiaj w życie.

Zezwala ona rosyjskim liniom lotniczym na rejestrację w Rosji samolotów dzierżawionych z zagranicy. Jest to przeszkoda dla film leasi leasingowych i pożyczkodawców, którzy chcą odzyskać ponad 500 samolotów.

Rosyjskie linie lotnicze mają prawie 780 wydzierżawionych samolotów, w tym 515 z zagranicy.

Zachodnie sankcje nałożone po rosyjskiej inwazji na Ukrainę dają firmom leasingowym czas do 28 marca 2022 na przejęcie samolotów, teraz może to być niemożliwe.

Nowe prawo, będące częścią rosyjskich środków zwalczania zachodnich sankcji, mówi, że ma na celu “zapewnienie nieprzerwanego funkcjonowania działań w dziedzinie lotnictwa cywilnego” oraz zatrzymanie w Rosji zagranicznych samolotów.

Ustawa została wprowadzona po tym, jak władze lotnicze na Bermudach i Irlandii (gdzie zarejestrowane są praktycznie wszystkie leasingowane za granicą odrzutowce operujące w Rosji) poinformowały, że zawieszają certyfikaty dla tych samolotów.

Z pewnością narazi to linie lotnicze na konflikty z właścicielami dzierżawionych samolotów, a także będzie to sprzeczne z międzynarodowymi przepisami zakazującymi podwójnej rejestracji samolotów (mogą one być rejestrowane w jednym kraju na raz).

Firmy leasingowe wypowiadają umowy najmu i proszą o zwrot samolotów. Eksperci słusznie oceniają jednak, iż szansa na “dobrowolny” zwrot są bardzo małe. A prawne potyczki pomiędzy przewoźnikami a firmami leasingowym mogą się ciągnąć latami.






Powered by GetYourGuide


mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *