Informacje!
Za kilka dni KLM rozpoczyna swój zimowy rozkład lotów, który obowiązuje od 31 października 2021 do 26 marca 2022 r.
Dzięki złagodzonym restrykcjom wjazdowym do kolejnych krajów, przewoźnik może kontynuować reaktywację swojej siatki połączeń. W wyniku tego jesienno-zimowa oferta KLM będzie obejmować 162 kierunki, w tym 72 trasy międzykontynentalne i 90 destynacji w Europie, co stanowi niemal całkowity powrót do siatki sprzed pandemii (jeden kierunek mniej).
Więcej lotów do Stanów Zjednoczonych i na Karaiby, ożywienie ruchu do Ameryki Południowej
W rozpoczynającym się sezonie, całkowita pula miejsc na lotach KLM dalekiego zasięgu jest mniejsza o 25 procent w porównaniu z sezonem zimowym 2019, przed kryzysem wywołanym przez Covid-19.
>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!
Po 8 listopada 2021 od kiedy zaszczepieni podróżni z Europy będą mogli ponownie odwiedzać Stany Zjednoczone, KLM planuje zwiększyć oferowanie do różnych miast na terenie USA.
Liczba lotów do Atlanty niemal się podwoi do 12 połączeń w tygodniu, a na trasie Amsterdam – Nowy Jork (JFK) klienci KLM będą mieli do dyspozycji 11 lotów tygodniowo. W zimowej ofercie linii znajdą się też Las Vegas i Miami – z trzema rejsami w tygodniu do każdego z miast, a wznowione tego lata połączenie do Minneapolis, będzie kontynuowane zimą, 3 razy w tygodniu.
W wyniku wzrostu popytu na loty na Karaiby, KLM postanowił zwiększyć liczbę oferowanych miejsc na wyspy Curacao, Aruba i Bonaire, które stanowią część Królestwa Niderlandów. Liczba lotów do Curacao ma się podwoić, do 14 tygodniowo, natomiast połączenia na Arubę i Bonaire będzie obsługiwał Boeing 777-300ER, który jest obecnie największym samolotem we flocie przewoźnika. Ponadto, w świąteczno-noworocznym okresie wzmożonego zapotrzebowania, linia planuje dodać trzy dodatkowe loty na Arubę i Bonaire, dzięki czemu pod koniec roku klienci będą mieli do dyspozycji w sumie do 10 lotów w tygodniu.
Wraz ze stopniowym ożywieniem ruchu do Ameryki Południowej i Środkowej, KLM planuje liczne zmiany w swojej siatce w tej części świata. Do czterech (z dwóch oferowanych zimą zeszłego roku) wzrośnie liczba lotów z Amsterdamu do San José i Liberii w Kostaryce, a do Panamy KLM poleci codziennie. Ponadto wzrośnie częstotliwość połączeń do Paramaribo (Surinam). W tym sezonie będą to już cztery loty tygodniowo, podczas gdy zeszłej zimy KLM oferował tylko jeden lot ze względu na mały ruch spowodowany surowymi ograniczeniami w podróżowaniu.
Tej zimy będzie też można nadal korzystać z najdłuższego połączenia non-stop w siatce KLM – z bezpośrednich lotów z Amsterdamu do Santiago de Chile (3 loty tygodniowo).
4 nowe kierunki
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, oferta holenderskiego przewoźnika wzbogaca się o cztery nowe kierunki: Mombasę, Cancun, Port of Spain (Trinidad i Tobago) oraz Bridgetown (Barbados). Pierwszy lot do Cancun w Meksyku startuje już 2 listopada b.r. Wraz z nowo otwartą trasą (do 5 rejsów tygodniowo) oraz istniejącym połączeniem do Miasta Meksyk, oferta KLM do tego kraju będzie wynosiła 12 lotów w tygodniu.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”
Kolejne dwa nowe punkty ma mapie połączeń KLM – wyspy Barbados oraz Trinidad i Tobago zostały włączone do oferty przewoźnika kilka dni temu, t.j. 16 października b.r. Turyści mogą zaplanować zwiedzanie obu miejsc podczas jednej podróży, ponieważ lot KLM z Amsterdamu do Trinidad i Tobago (Port of Spain) odbywa się z międzylądowaniem na Barbados (Bridgetown). Połączenie odbywa się trzy razy w tygodniu.
Otwarcie nowej trasy do Mombasy w Kenii jest planowane na początku grudnia b.r., zaraz po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń od kenijskich władz.
Azja – transport cargo
Oferta lotów KLM do Azji jest nadal ograniczona ze względu na restrykcje wjazdowe do wielu krajów, które sprawiają, że popyt na bilety jest niższy. Natomiast zapotrzebowanie na transport towarowy między Azją, a Europą utrzymuje się na wysokim poziomie, co pozwala KLM utrzymać swoje trasy do wielu miast na tym kontynencie.
Europa – stały wzrost popytu
Popyt na loty na europejskich trasach oferowanych przez KLM stale rośnie, zarówno w segmencie podróży wakacyjnych, jak i służbowych. W sezonie zimowym liczba kierunków w europejskiej siatce holenderskiej linii będzie większa niż w analogicznym okresie w 2019 roku. W przypadku wielu tras europejskich, częstotliwość lotów jest nadal nieznacznie niższa niż w tym samym okresie przed pandemią Covid-19, a całkowita oferta przewozów pasażerskich KLM w Europie wynosi aktualnie 84 procent.*
Jednakże wzrost częstotliwości lotów do dużych ośrodków biznesu, takich jak Berlin, Londyn, Monachium i Paryż, do co najmniej pięciu rotacji dziennie sprawia, że zimowa oferta KLM, z większą liczbą lotów niż latem, jest atrakcyjna dla rosnącej liczby pasażerów podróżujących służbowo.
>> PODRÓŻE LAST MINUTE (i nie tylko) Z POLSKI – NAJLEPSZE OKAZJE!
Dzięki zwiększonej liczbie i częstotliwości lotów KLM, podróżni zyskają na nowo połączenia między wieloma lokalizacjami w Europie poprzez lotnisko Schiphol w Amsterdamie, które ponownie wzmacnia swoją rolę globalnego hubu.
Loty z Polski
W sezonie jesień-zima KLM będzie oferował loty do Amsterdamu z 5 miast w Polsce:
– z Warszawy – do 3 lotów dziennie,
– z Krakowa – 3 loty dziennie,
– z Gdańska – 3 loty dziennie,
– z Wrocławia – 6 lotów tygodniowo,
– z Poznania – 4 loty tygodniowo.
Po ponad 18 miesiącach kryzysu coraz więcej krajów otwiera na nowo granice, a KLM jest na dobrej drodze do odzyskania swojej dawnej pozycji. Bardzo się cieszę, że po raz kolejny możemy zaoferować pasażerom tak wiele kierunków. Podróże to przede wszystkim osobiste spotkania, a zbliżanie ludzi, to nasze zadanie i misja, którą KLM realizuje od ponad 102 lat. – powiedział Pieter Elbers, Prezes KLM
KLM nadal oferuje pełną elastyczność w planowaniu wyjazdów do 31 marca 2022 r. Podróże na pokładzie KLM z wylotem do końca marca podlegają dowolnym i bezpłatnym zmianom, aż do dnia wylotu, a klienci mogą zmienić datę i/lub kierunek niezależnie od warunków taryfy lub zwrócić bilet. Więcej informacji jest dostępnych na klm.pl
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika