Zobaczcie!
Pierwszy z 60 zamówionych Airbusów A220-300 wylądował w Paryżu.
Air France kontynuuje modernizację swojej floty. Linia właśnie otrzymała pierwszy z sześćdziesięciu zamówionych samolotów typu Airbus A220-300. Samoloty A220 zastąpią Airbusy A318 i A319, które są aktualnie używane przez Air France na trasach krótkiego i średniego zasięgu – w Europie (m.in., z/do Polski) i na terenie Francji oraz kilka maszyn typu A320.
Dzięki wykorzystaniu tych nowoczesnych i wydajnych samolotów, Air France będzie mógł obniżyć koszty eksploatacji o 10%*. Nowy nabytek we flocie jest też ucieleśnieniem ambicji przewoźnika pod względem troski o środowisko i zrównoważony rozwój. W porównaniu z poprzednim modelem, maszyna zużywa 20% mniej paliwa i jest 34% cichsza.
Od 31 października 2021 pierwszy Airbus rozpocznie rejsowe loty na trasach z Paryża (CDG) do Berlina, Madrytu, Barcelony, Mediolanu i Wenecji.
Poniżej można obejrzeć przygotowanie i pierwszy start samolotu
Po wcześniejszej inwestycji w nowe Airbusy A350, obsługujące trasy długodystansowe, nadszedł czas na modernizację floty średniego i krótkiego zasięgu.
29 września 2021 r. Air France odebrał swojego pierwszego Airbusa A220-300, który podobnie jak pozostałe z zamówionych samolotów tego typu będzie latał na trasach europejskich. Nowe Airbusy będą sukcesywnie zastępować aktualnie eksploatowane maszyny Airbus A318 i A319 oraz część A320. Dostawy A220 będą realizowane do 2025 roku. Oprócz zamówienia obejmującego 60 maszyn A220 przewoźnik posiada także 30 opcji oraz 30 praw zakupu. Jest to największe zlecenie w Airbus ze strony europejskich linii.
>> KORONAWIRUS I PODRÓŻE – SPRAWDŹ INNE NASZE WPISY
“Ten nowy, wysoce energooszczędny samolot stanowi główny atut Air France. Modernizacja floty jest do tej pory naszym głównym narzędziem w redukcji emisji CO2, dlatego nadal inwestujemy w samoloty najnowszej generacji. Ponadto angażujemy wszystkie dostępne sposoby redukcji emisji takie jak zrównoważone paliwa lotnicze, czy bardziej wydajny pilotaż. Jest to nasz wkład w transformację energetyczną sektora lotniczego. Naszą ambicją jest wiodąca rola w tworzeniu zrównoważonego lotnictwa.” – powiedział Benjamin Smith, Dyrektor Generalny Air France-KLM.
“‘Przylot nowego samolotu jest dla linii lotniczej zawsze wyjątkowym wydarzeniem. Wszystkie zaangażowane zespoły Air France spędziły ponad dwa lata przygotowując się na ten moment i cieszymy się, że wkrótce nasi klienci doświadczą komfortowej podróży na pokładzie tego nowego samolotu. Jego kabina jest bardziej przestronna i jaśniejsza, a ponadto wyposażona w dostęp do internetu, co czyni nasz produkt bardziej atrakcyjnym.” – dodała Anne Rigail, Dyrektor Generalny Air France.
>> WIĘCEJ WPISÓW Z KATEGORII “NEWS”
Pierwszy Airbus A220 we flocie Air France ochrzczono imieniem “Le Bourget” w hołdzie dla francuskiego miasta, które jest silnie związane z przemysłem lotniczym. Samolot w tradycyjnym malowaniu Air France ozdobiono dodatkowo historycznym symbolem linii, którym jest uskrzydlony konik morski.
Od 31 października b.r. pierwszy Airbus A220 rozpocznie regularne loty na trasach z Paryża (CDG) do Berlina, Barcelony, Madrytu, Mediolanu (Linate) i Wenecji. W najbliższym sezonie zimowym 2021-22 samolot będzie stopniowo obsługiwać koleje trasy – do Bolonii, Rzymu, Lizbony i Kopenhagi.
Wydajność paliwowa i mniejszy wpływ na środowisko
Innowacyjny i wydajny Airbus A220 idealnie odpowiada potrzebom Air France w zakresie lotów na krótkich i średnich trasach. W porównaniu do kosztów eksploatacyjnych A318 i A319, nowy model samolotu pozwala na redukcję jednostkowych kosztów o 10%.*
>> POTRZEBUJESZ WALUTY NA WYJAZD? SPRAWDŹ PROMOCJE INTERNETOWEGO KANTORU!
Dzięki nowoczesnym silnikom i konstrukcji z lżejszych materiałów kompozytowych, Airbus A220 wyróżnia się pod względem zużycia paliwa, które jest 20% niższe**, co przekłada się na obniżenie emisji CO2 z lotu, również o 20%. Ponadto maszyna jest o 34% cichsza. Nowe samoloty, za sprawą swoich paramentów mają pomóc Air France w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, w tym redukcji emisji dwutlenku węgla.
Przewoźnik zobowiązał się, że do roku 2030 obniży swoją całkowitą emisję dwutlenku węgla o 50% w przeliczeniu na pasażera / kilometr lub o 15% w wartościach absolutnych. Linia jest również zaangażowana we współpracę ze wszystkimi swoimi interesariuszami i władzami publicznymi, aby osiągnąć cel klimatyczny zerowej emisji CO2 netto do 2050 roku.***
Nowa wymiar komfortu podczas lotu
Airbus A220-300 w barwach Air France zabierze na pokład 148 pasażerów. Dzięki konfiguracji siedzeń 3+2 (w sumie 5 foteli w każdym rzędzie), 80% pasażerów będzie zajmowało preferowane miejsca przy oknie lub przy przejściu. W obu kabinach – ekonomicznej i biznes podróżni będą mogli korzystać z pokładowego Wi-Fi na własnych urządzeniach mobilnych, dzięki systemowi Air France Connect.
Samolot jest wyposażony w skórzane, ergonomiczne fotele. Każdy z nich posiada wyjątkowo szerokie (48 cm), komfortowe siedzisko, a jego oparcie odchyla się do 118 stopni. Dodatkowy komfort podróży zapewniają regulowany zagłówek, szeroki solidny stolik, uchwyt na kubek oraz kieszeń do przechowywania podręcznych przedmiotów. Całości dopełniają porty USB typu A i C oraz zintegrowany z oparciem uchwyt na tablet lub smartfon ? do wygodniejszego korzystania z pokładowego Wi-Fi.
>> DOBRE I TANIE UBEZPIECZENIE TURYSTYCZNE – TAK WAŻNE W TYCH CZASACH!
Przestronna i jasna kabina została zaprojektowana w kolorach Air France – odcieniach niebieskiego i bieli z odrobiną czerwieni, tworząc eleganckie, świeże wnętrze. Całość uzupełniają wykładziny dywanowe w geometryczny wzór w jodełkę, który nawiązuje do emblematycznego świata paryskich apartamentów inspirowanych wzornictwem Haussmanna. Duże panoramiczne okna zapewniają naturalne światło w czasie podróży.
W kabinie zastosowano specjalne oświetlenie, które dostosowuje się w zależności od pory dnia i sytuacji, zapewniając silniejsze światło podczas wejścia i wyjścia z samolotu oraz przyjemny, ciepły nastrój podczas lotu. Pasażerowie mają do dyspozycji pojemne, łatwo dostępne schowki bagażowe oraz szczególnie szerokie przejście między fotelami, które ułatwia poruszanie się po samolocie.
Powietrze w kabinie jest wymieniane co 3 minuty, a system wentylacyjny samolotu jest wyposażony w specjalne filtry HEPA, który pozwala wyeliminować 99,9% cząsteczek wirusów.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika