Informacje!
W ubiegłą sobotę – 24 kwietnia 2021 r. Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM obchodziły jubileusz 65-lecia lotów między Polską a Holandią. Pierwsze połączenie ustanowiono między Amsterdamem a Warszawą w 1956 roku. Z okazji rocznicy, na warszawskim lotnisku im. Chopina na pasażerów KLM czekały niespodzianki w postaci tulipanów.
Trasę z Amsterdamu do Warszawy zainaugurowano 24 kwietnia 1956 roku, śmigłowcem typu Douglas DC-4 o imieniu “Paramaribo”, który przewiózł sześciu pasażerów, w tym honorowego gościa – burmistrza Amsterdamu. Początkowo rejs był oferowany dwa razy w tygodniu, a KLM był pierwszą zachodnioeuropejską linią lotniczą, która uruchomiła regularne połączenie z Polską po II wojnie światowej.
Od ponad 100 lat, KLM jest pionierem w branży lotniczej i najstarszą linią, która nadal działa pod oryginalną nazwą. Aktualnie holenderski przewoźnik oferuje dwa połączenia dziennie z Warszawy do Amsterdamu, ponadto jest obecny w czterech innych polskich miastach – Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu.
“Dziś, kiedy KLM i cała branża lotnicza borykają się najcięższym kryzysem w historii lotnictwa, spojrzenie wstecz na udane 65 lat połączenia między Warszawą, a Amsterdamem napawa nas dumą. Dokładamy wszelkich starań, aby kontynuować naszą działalność w najbliższej i dalszej przyszłości, uwzględniając wszystkie niezbędne środki ochrony zdrowia naszych pasażerów. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom, partnerom i akcjonariuszom za minione, udane 65 lat. Z okazji jubileuszu życzę całej firmie i jej pasażerom optymistycznego spojrzenia w przyszłość“. – powiedział Frantisek Siling, Dyrektor Generalny Sprzedaży Air France i KLM na Polskę.
>> SPRAWDŹ INNE WPISY Z KATEGORII “NEWS”
Piotr Rudzki – Rzecznik prasowy Lotniska Chopina w Warszawie dodał – “Dziś obchodzimy wyjątkową rocznicę – 65 lat od momentu uruchomienia połączenia między Warszawą a Amsterdamem. Napawa to radością i optymizmem zarówno KLM Royal Dutch Airlines, jak i Lotnisko Chopina. Nasza współpraca i wzajemne wsparcie są niezwykle cenne, zwłaszcza w tych trudnych czasach. Z całego serca gratulujemy i dziękujemy naszemu niderlandzkiemu partnerowi i życzymy KLM kolejnych rocznic obecności w Polsce.”
Bezpieczne i odpowiedzialne loty, a także zapewnienie ochrony zdrowia pasażerów i załóg stanowią dla KLM najwyższy priorytet od samego początku kryzysu związanego z wybuchem pandemii COVID-19. Linia wprowadziła i nadal stosuje środki bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na pokładzie, takie jak filtry HEPA, wymóg podróży w maskach ochronnych, specjalne procedury czyszczenia kabin samolotów, czy zmodyfikowany serwis pokładowy.
Przewoźnik oferuje w pełni elastyczne bilety na wszystkie loty do 31 grudnia 2021. Bez względu na powód, klienci mogą dokonać bezpłatnej zmiany biletu na inne daty i/lub inny kierunek.
Drugą opcją jest rezygnacja z podróży i zwrot środków na kupon podróżny, który podlega wymianie na inną dowolną podróż w przyszłości. A w sytuacji kiedy lot zostanie odwołany przez linię, klienci dodatkowo otrzymują możliwość pełnego zwrotu środków za bilet.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika