Przydatne
Podróże ciągle nie takie jak były
Pasażerowie na całym świecie nadal doświadczają utrudnień w podróżowaniu związanych z epidemią COVID-19. Regulacje wjazdowe do poszczególnych krajów podlegają ciągłym zmianom.
Towarzyszy im niepewność związana z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na lotniskach i w samolotach, a także niejednokrotnie – niejasne warunki zakupu i zwrotu biletów lotniczych. Air France dostosowuje swoją działalność do bieżącej sytuacji i dokłada starań, aby pomóc w podróży i uspokoić swoich klientów.
W pełni elastyczne bilety
Air France dostosowuje swoją politykę handlową, aby umożliwić klientom rezerwację następnej podróży z gwarancją możliwości zmiany planów. Pasażerowie, którzy zakupią bilety Air France, a następnie podejmą decyzję o rezygnacji z podróży mają dwie opcje.
Pierwszą z nich jest bezkosztowa zmiana biletu na inne daty i/lub inny kierunek.*
Drugą opcją jest zwrot środków na kupon podróżny, który podlega wymianie na inną dowolną podróż Air France. Oba rozwiązania zapewniają podróżnym optymalną elastyczność w planowaniu podróży i dotyczą wszystkich lotów w terminie do 31 marca 2021 r.
W sytuacji jeśli lot zostanie odwołany przez linię lotniczą, klienci Air France otrzymują trzy możliwości. Po pierwsze, można przełożyć podróż, zmieniając jej termin i kierunek.* Po drugie można wystąpić o pełen zwrot kosztów biletu. Trzecią opcją jest zwrot środków na kupon podróżny, który również podlega zwrotowi, jeśli nie zostanie wykorzystany.
Na lotnisku w Paryżu wprowadzono liczne zmiany w celu zapewnienia podróżnym większej ochrony. Między innymi zastosowano fizyczne środki dystansu społecznego, ekrany ochronne z pleksiglasu przy stanowiskach obsługi klienta, samoobsługowe kioski do dezynfekcji rąk oraz przeorganizowano kolejki przy stanowiskach odprawy oraz przy wejściu do samolotu, tak aby zminimalizować kontakt między podróżnymi.
W kabinach samolotów Air France powietrze jest odnawiane co 3 minuty. System wentylacyjny jest wyposażony w specjalne filtry HEPA, identyczne z filtrami stosowanymi w szpitalnych salach operacyjnych. Serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały zmodyfikowane tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Sprzedaż wolnocłowa została czasowo zawieszona, a prasa jest dostępna tylko w wersji cyfrowej za pośrednictwem aplikacji Air France Play.
Ponadto przewoźnik wzmocnił procedury sprzątania samolotów. Kabiny są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich, silnych środków. Dotyczy to w szczególności wszystkich powierzchni dotykowych takich jak stoliki, podłokietniki, monitory, piloty, schowki bagażowe, półki i toalety. Air France stosuje też dodatkową procedurę całkowitego odkażania wnętrz samolotów preparatem wirusobójczym.
Aktualna oferta lotów i wygodna wyszukiwarka
Aktualnie Air France obsługuje loty na blisko 170 trasach, w tym do ponad 70 miast w Europie, wybrane trasy międzykontynentalne oraz całą sieć połączeń we Francji, w tym do francuskich departamentów zamorskich i na Korsykę. Na bieżąco aktualizowaną ofertę przelotów można sprawdzać na stronie linii.
Przewoźnik zachęca swoich klientów, aby przed podróżą sprawdzali aktualne przepisy i formalności związane z wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu. Pomocna w tym zakresie może być specjalnie przygotowana strona airfrance.traveldoc.aero z wygodną wyszukiwarką, gdzie w jednym miejscu, po wpisaniu trasy, podróżni znajdą aktualne wymogi wjazdowe w związku z COVID-19, w zależności od kraju, do którego planują lot.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika