Złe informacje.
Ryanair zapowiedział redukcję październikowego rozkładu lotów o kolejne 20% (w połowie sierpnia Ryanair poinformował o pierwszej 20% redukcji). Ryanair zakłada, że oferowanie w październiku spadnie z 50% do ok. 40% poziomów z października 2019 r., przy współczynniku wypełniania samolotów (load factor) na poziomie powyżej 70%.
Ryanair potwierdził, że redukcje te były konieczne z powodu spadku rezerwacji wywołanego przez ciągłe zmiany w ograniczeniach i zasadach podróży w UE, z których wiele wprowadzanych jest z bardzo krótkim wyprzedzeniem, co osłabia chęć konsumentów do dokonywania rezerwacji z wyprzedzeniem.
W niektórych krajach (zwłaszcza w Irlandii), w których rząd od 1 lipca utrzymuje nadmierne i wadliwe ograniczenia podróży, wskaźniki Covid-19 wzrosły w ostatnich tygodniach do 50 na 100 000 mieszkańców – ponad dwukrotnie więcej niż np. w Niemczech i we Włoszech – gdzie od 1 lipca podróżowanie wewnątrz UE jest dozwolone.
Jeśli chodzi o polski rozkład lotów, to straciliśmy m.in. październikowe loty na trasie Wrocław – Malta.
Ryanair z zadowoleniem przyjmuje plan Komisji Europejskiej dotyczący zniesienia ograniczeń w podróżach wewnątrz UE, z zastrzeżeniem jedynie cotygodniowych aktualizacji ECDC dotyczących wskaźników przypadków Covid / pozytywnych wyników testów według krajów i regionów UE i wzywa do natychmiastowego wdrożenia tego skoordynowanego podejścia przez wszystkie państwa UE, zwłaszcza w Irlandii, aby obywatele UE mogli dokonywać niezbędnych rezerwacji na podróże służbowe i rodzinne, bez obaw o odwołanie lotu i / lub wadliwe ograniczenia jak kwarantanna.
Rzecznik prasowy Ryanaira powiedział:
“Jesteśmy rozczarowani redukcją naszego oferowania do poziomu ok. 40% w porównaniu z październikiem zeszłego roku. Niestety zaufanie klientów zostało nadszarpnięte przez złe zarządzanie zasdami podróży lotniczych wprowadzanymi przez rządy poszczególnych krajów, a wielu klientów Ryanaira nie może podróżować w celach biznesowych lub z powodu pilnych spraw rodzinnych bez konieczności poddania się nieskutecznej 14-dniowej kwarantannie.
Chociaż jest jeszcze za wcześnie na podjęcie ostatecznych decyzji odnośnie naszego zimowego rozkładu lotów (od listopada do marca), jeśli obecne trendy i złe zarządzanie zasadami podróży lotniczych i normalną działalnością gospodarczą będą się utrzymywać na tym samym poziomie, to podobne ograniczenia oferowania mogą zostać wprowadzone.
Wzywamy ministra transportu Irlandii Eamona Ryana do wyjaśnienia, dlaczego od ponad 2 miesiecy nie wdraża żadnego z 14 zaleceń rządowej Komisji ds. Lotnictwa przedstawionych rządowi 7 lipca. Pan Minister powinien również wyjaśnić, dlaczego Krajowy Zaspół ds. Zdrowia Punlicznego (NPHET) od 1 lipca utrzymuje Irlandię w zamknięciu, podobnie jak Korea Północna, podczas gdy w tym samym czasie Włochy i Niemcy zniosły wszystkie ograniczenia dotyczące podróży wewnątrz UE, a ich wskaźniki zachorowań na Covid są niższe o ponad połowę niż w Irlandii.
Podróże lotnicze wewnątrz UE nie stanowią problemu, a wadliwe zakazy podróży nie są skutecznym rozwiązaniem“.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika