Ryanair przyspiesza proces zwrotów pieniędzy. 90% zostanie oddanych w tym miesiącu!
W końcu!
Ryanair 3 lipca poinformowała o znacznym przyspieszeniu realizacji zwrotu za odwołane loty na skutek decyzji rządów poszczególnych krajów w związku z pandemią Covid-19.
Od czasu ponownego otwarcia biura w Dublinie w czerwcu, linia przeszkoliła dodatkowych pracowników do obsługi wniosków w celu wyeliminowania zaległości, w efekcie czego:
– wszystkie wnioski o zwrot za loty w marcu zostały rozpatrzone do 30 czerwca;
– 50% wniosków o zwrot za loty w kwietniu zostało rozpatrzone do 30 czerwca;
– wszystkie pozostałe wnioski o zwrot za loty w kwietniu zostaną rozpatrzone do 15 lipca.
– wszystkie wnioski o zwrot za loty w maju i większość czerwca zostaną rozpatrzone do 31 lipca.
– wszystkie wnioski o zwrot za loty w lipcu i sierpniu zostaną rozpatrzone do 31 sierpnia.
Liczby te obejmują pasażerów, którzy zaakceptowali vouchery i możliwość bezpłatnej zmiany terminu lotu na lipiec, sierpień oraz wrzesień.
Ryanair wezwał także internetowe biura podróży (OTA), aby podawały dokładne szczegóły ich nieautoryzowanych rezerwacji, aby Ryanair mógł również zająć się tymi wnioskami. Znaczna część zwrotów jest blokowana przez biura podróży wykorzystujące fałszywe adresy email klientów i wirtualne karty kredytowe podczas dokonywania rezerwacji, których nie da się przypisać do konkretnego pasażera. Ryanair wzywa wszystkich klientów, których to dotyczy, a którzy jeszcze nie otrzymali zwrotu, aby skontaktowali się z biurem podróży (OTA) i upewnili się, że biuro to zareaguje na e-mail z powiadomieniem i zacznie współpracować z Ryanairem, aby te wnioski również zostały rozpatrzone.
Treść wpisu pochodzi z informacji prasowej przewoźnika
TO KOLEJNE GIGANTYCZNE KŁAMSTWO RYANAIR’A.
Wszyscy nasi Klienci otrzymali od nas już dawno zwroty za odwołane rezerwacje Ryanair’a ale dotąd Ryanair nie zwrócił nam ani jednej złotówki (a są to dziesiątki tysięcy złotych). Nawet za rezerwacje dokonane w pażdzierniku 2019 !!!
Wpierw Ryanair fałszował dokumentacje twierdząc, że wszyscy nasi Klienci wyrazili zgody na otrzymanie vouchera – jakim cudem jeśli nie posiadał kontaktu do naszych Klientów.
Póżniej brak zwrotów tłumaczył wytycznymi Komisji EU i krajów członkowskich – ewidentnie łamiąc prawo. Obecnie opóżnienia w dokonaniu zwrotów tłumaczy ogromną ilością żądań zwrotów. A pieniędzy jak nie było tak nie ma. TO TYPOWE DZIAŁANIE OSZUSTA MIĘDZYNARODOWEGO.
Ryanair mówi o nieautoryzowanych biurach sprzedaży – ale przecież Ryanair nie autoryzował do tej pory ani jednego biura podróży i taka procedura w Ryanair nie istnieje. A wszystko po to by zbierać gigantyczne pieniądze za połączenia telefoniczne od niedoświadczonych Klientów.
Komunikacja wszelkimi kanałami z Ryanair to rozmowa “głuchego z niemym”. Na każdym etapie Ryanair gra na zwłokę a co najbardziej przykre to fakt że ma w tym procederze wsparcie międzynarodowych organizacji.