Do Chin polecimy codziennie!
Do Chin… codziennie
LOT zwiększa częstotliwości połączeń do Chin do siedmiu rejsów tygodniowo. Z końcem października z Warszawy na nowe lotnisko Pekin-Daxing (PKX) poleci cztery razy w tygodniu, jednocześnie utrzymując w ofercie dotychczasowe trzy połączenia na Beijing Capital Airport (PEK). Rejsy do stolicy Chin będą wykonywane nowoczesnymi szerokokadłubowymi samolotami B787-8 i B787-9
Rejsy między Lotniskiem Chopina w Warszawie a największym i najnowocześniejszym lotniskiem Pekin-Daxing w Chinach będą wykonywane od 28 października 2019 z częstotliwością czterech połączeń w tygodniu. Dreamlinery LOT-u polecą na tej trasie według następującego rozkładu:
LO89 WAW-PKX 22:40-14:20+1 w poniedziałki, środy, piątki i soboty
LO90 PKX-WAW 16:00-18:45 we wtorki, czwartki, soboty i niedziele
Ponadto, LOT utrzyma dotychczasowe trzy częstotliwości połączeń na lotnisko Beijing Capital (PEK) według rozkładu:
LO91 WAW-PEK 16:30- 06:35+1 we wtorki, czwartki i niedziele
LO92 PEK-WAW 08:45-12:20 w poniedziałki, środy i piątki
Potencjał biznesowy
– Od kilku lat ubiegaliśmy się o zwiększenie częstotliwości rejsów do Chin, ponieważ dostrzegamy w tym połączeniu ogromny potencjał biznesowy. Nowa inwestycja infrastrukturalna, jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. Tym samym, z trzech dotychczasowo obsługiwanych rejsów między Warszawą a Pekinem, z końcem października zwiększymy oferowanie do siedmiu połączeń tygodniowo. To nie tylko doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących turystycznie i biznesowo między Polską a Chinami ale również dla osób rozpoczynających swoją podróż z wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing, które zostanie otwarte 1 października br.
O Chinach
Chiny to obecnie druga największa gospodarka świata, której wartość przekracza 13 000 mld USD. Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami dynamicznie się rozwija: w 2018 r. między Warszawą a Pekinem podróżowało w sumie ponad 70 tys. pasażerów. W ostatnich latach znacząco wzrosła też liczba turystów z Chin odwiedzających Polskę, z 16 tys. osób podróżujących w 2007 r. do blisko 140 tys. podróżnych w ubiegłym roku. W 2018 r. średni poziom wypełnienia samolotów LOT-u na rejsach Warszawa-Pekin (PEK) wyniósł 90 proc. w sezonie letnim i 75 proc. w sezonie zimowym.
Rozkład połączeń do Pekin-Daxing został dostosowany tak, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od 1 godziny dla pasażerów z innych miast w Europie, w tym ze Szwecji, Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu, Bukaresztu czy Wilna. Rejs do Pekin-Daxing potrwa 8 godzin i 40 minut. W drugą stronę Dreamlinery LOT-u polecą w niespełna 10 godzin.
Szansa dla cargo
Nowe połączenie do Pekin-Daxing oznacza też rozwój potencjału przewozu towarów dla LOT Cargo. Oprócz standardowego przewozu produktów na tej trasie obejmującego części samochodowe, pocztę, wyposażenie medyczne, odzież i produkty chemiczne, po uzyskaniu certyfikatu IATA CEIV Pharma jesienią br. LOT Cargo zajmie się transportem wrażliwych na temperaturę produktów farmaceutycznych m.in. leków pomiędzy Chinami, a Europą.
Nowe połączenie będzie wykonywane wyłącznie najnowocześniejszymi samolotami szerokokadłubowymi świata – Boeingami 787 Dreamliner. W każdym z nich pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka oraz kuchnią niczym z najlepszej restauracji; LOT Premium Economy Class z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu oraz LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami z indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB oraz świeżymi i urozmaiconymi posiłkami serwowanymi podczas rejsu.
Na pokładach znajdzie się również produkty zawierające elementy regionalne, w tym menu w stylu chińskim.
Rozwój
Uruchomienie połączenia z Warszawy do Pekin-Daxing zostało zaplanowane w strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 r., a większość z jej założeń polski przewoźnik zrealizował przed czasem. LOT stale rozwija swoją flotę. Do końca tego roku do floty zostanie włączony kolejny B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba we flocie LOT-u zwiększy się do 15.
LOT w ub. roku przewoźnik przewiózł rekordową liczbę ponad 8,9 mln pasażerów, czyli o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje przekroczyć barierę 10 mln przewiezionych osób. LOT używa dziś na co dzień ponad 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 111 rozkładowych połączeń na trzech kontynentach.
Wpis pochodzi z informacji prasowej