Home loty Minimum 3,5 miliona PLN strat przez strajk w PLL LOT
Minimum 3,5 miliona PLN strat przez strajk w PLL LOT

Minimum 3,5 miliona PLN strat przez strajk w PLL LOT

W przesłanej informacji PLL LOT podaje trochę informacji.

Regularność rejsów przez siedem dni (od 18 do 25 października) nielegalnego strajku wyniosła 95 proc. Przez pierwsze trzy dni nie został odwołany ani jeden lot. Było to łatwiejsze dzięki pozyskaniu dodatkowych samolotów w ramach leasingu krótkoterminowego. Koszt tej operacji wyniósł dotychczas 3,5 mln zł

Umowa ACMI (Aircraft Maintenance Crew Insurance) umożliwia wypożyczenie samolotu razem z załogą. Tzw. leasing krótkoterminowy to narzędzie pozwalające na doraźne pozyskanie samolotów w odpowiedzi na trudności operacyjne.

Podczas trwającego od czwartku, zakazanego przez sąd strajku, LOT wyleasingował w formule ACMI samoloty od przewoźników Travel Service, BlueAir, GetJet, Carpatair, Fly VLM i SmartLynx. Koszt wynajmu przez samolotów w ramach umów “wet lease” to dotychczas 3,5 mln zł.

25 i 26 października dla przewoźnika rejsy wykonuje jeden Boeing 737-300 i dwa B737-400 przewoźnika GetJet, B737-800 od Travel Service i Fokker 100 od Carpatair. Potem możliwe jest przedłużanie umów.

>> SPRAWDŹ AKTUALNE STATUSY LOTÓW

Najważniejsi zawsze są dla nas nasi pasażerowie i ich komfort. Dokładamy wszelkich możliwych starań, żeby mogli dotrzeć o czasie do swoich celów podróży, mimo problemów operacyjnych, z jakimi musimy się mierzyć – powiedział Adrian Kubicki, dyr. Biura Komunikacji LOT.

Powstrzymanie się od wykonania obowiązków służbowych z powodu uczestnictwa w nielegalnym strajku zadeklarowało w sumie 67 osób. Była to przede wszystkim grupa najlepiej zarabiających starszych stewardes i pilotów.



Nieobecność nawet jednej starszej stewardesy jest w stanie uziemić samolot, uniemożliwiając pracę pozostałym członkom załogi. Tym bardziej jesteśmy wdzięczni latającym załogom, dla których najważniejsi okazali się nasi pasażerowi, a nie udział w nielegalnym proteście – dodaje Kubicki.

Dla pracujących LOT zapewnił dodatkowe wsparcie: środki na opiekę nad dziećmi, refundację dojazdów z i na lotnisko oraz opiekę psychologa.

Od 18 do 25 października – podczas zakazanej przez sąd akcji strajkowej – z powodów załogowych LOT odwołał 56 na 2346 operacji. Oznacza to, że w wyniku protestu odwołanych zostało 2,4 proc. rejsów.

W tym okresie LOT przewiózł 183 tys. pasażerów. Regularność połączeń w tym czasie wyniosła 95 proc., a punktualność rejsów utrzymała się na poziomie 70 proc.

Treść pochodzi z informacji prasowej przewoźnika






mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *