Nowe reguły będą podobne do zasad w Ryanair.
To już kolejna zmiana w Wizz Air. Najpierw pod koniec sierpnia zmienił on zasady (KLIK) – była to z kolei odpowiedź na zmiany w Ryanair (KLIK). Teraz węgierski przewoźnik likwiduje darmowy duży bagaż podręczny i upodabnia się do Ryanair.
Nowe zasady bagażu podręcznego Wizz Air – od 1 listopada
Co było, to było. Nowe zasady będą obowiązywać podczas wszystkich lotów od 1 listopada 2018. Od tej daty na pokład za darmo wniesiecie tylko jeden mały bagaż podręczny o wymiarach do 40x30x20 cm).
Z kolei osoby, które wykupią usługę WIZZ Priority będą mogły zabrać ze sobą do kabiny również drugą sztukę bagażu – o wymiarach do 55x40x23 cm.
“Zachęcamy pasażerów do pakowania bagażu w przemyślany sposób i korzystania z usługi WIZZ Priority, która zawiera bezpłatny bagaż (free carry on bag) (40x30x20 cm) oraz walizkę na kółkach (55x40x23 cm) (trolley bag) do zabrania na pokład, odprawę Priority oraz pierwszeństwo wejścia na pokład w cenie już od 5 euro.”
Nowy bagaż rejestrowany!
Wizz Air wprowadza też nowy, 10 kilogramy bagaż rejestrowany. Ma być on dostępny w cenie od 7 EUR/os/lot.
Przewoźnik pisze o ponad 50 opcjach dotyczących bagażu wnoszonego na pokład oraz rejestrowanego, jednocześnie nazywając taką politykę… “przejrzystą”. Serio? :)
Prezent dla osób posiadających już rezerwacje
Jest też “prezent” od Wizz Air dla osób, które przed 10 października zakupiły bilety na podróż po 1 listopada 2018. Do takich rezerwacji zostanie dodany bezpłatny bagaż rejestrowany o wadze do 10kg, a rezerwacje zawierające bagaż rejestrowany otrzymają za darmo usługę WIZZ Priority.
Kilka info z przesłanej do nas informacji prasowej:
“Dane przewoźnika pokazują, że opóźnienia związane z bagażem mają wpływ na ponad 10000 lotów rocznie. Ponadto, wynika z nich, że w ciągu ostatnich 5 lat średnia długość pobytu w miejscu docelowym stale zmniejsza się, a obecnie co trzeci pasażer Wizz Air rezerwuje podróż trwającą trzy dni lub krócej.
W związku z krótszym czasem podróży, pasażerowie WIZZ pakują się w bardziej przemyślany sposób, a ich bagaże są lżejsze. Co trzeci klient Wizz Air, wykupił bagaż rejestrowany, a tylko co siódmy wybrał bagaż na kółkach, który mógłby zabrać na pokład.”
Wizz Air przygotował także krótki filmik przedstawiający nową politykę bagażową:
Mam rezerwacje z sierpnia, na lot w listopadzie i jak dotąd nikt nie podarował mi darmowego bagażu – sama muszę za niego zapłacić :/