Åšwietne newsy od PLL LOT – bÄ™dzie jeszcze wiÄ™cej lotów!
Od początku grudnia ubiegłego roku polski przewoźnik lata z Warszawy do Berlina i z powrotem dwa razy dziennie. Teraz w celu budowy pełnej oferty pasażerskiej LOT zwiększa swoją obecność na tej trasie. Polski przewoźnik dokłada trzeci codzienny rejs między Warszawą a Berlinem. Od 1 lipca między stolicami Polski i Niemiec LOT zaoferuje w sumie 20 połączeń tygodniowo.
Odloty z Lotniska Chopina w Warszawie będą odbywały się: > codziennie o godz. 9:05 (od 1 czerwca o 9:55) > codziennie o 16:15 > codziennie za wyjątkiem sobót o 20:30 (od 1 lipca). Z portu Tegel w Berlinie samoloty polskiego przewoźnika wystartują: > codziennie oprócz niedziel o godz. 7:40 (od 2 lipca) > codziennie o 11:15 (od 1 czerwca o 12:05) > codziennie o 18:25.
Rejs między Warszawą i Berlinem trwa ok. półtorej godziny. Połączenia są obsługiwane samolotami trzech typów: Embraer 170 (70 miejsc dla pasażerów), Bombardier Q400 (78 foteli) i Embarer 175 (82 fotele).
– Trzymilionowy Berlin, miejsce zamieszkania dla wielu osób z Europy Åšrodkowo-Wschodniej, to cel licznych podróży również z Warszawy. Dajemy pasażerom możliwość wygodnego podróżowania do swoich rodzinnych krajów z Berlina przez Lotnisko Chopina, nasz port przesiadkowy – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u. – LOT oferuje pasażerom podróżujÄ…cym z Berlina wygodne poÅ‚Ä…czenia do wielu miast Europy Åšrodkowo-Wschodniej, np. Kaliningradu, Moskwy, Kijowa, Lwowa, Odessy, Charkowa, MiÅ„ska, Koszyc, Tallinna, Wilna, Kowna, Rygi, Bukaresztu, Sofii i Budapesztu – dodaje.
Rozkład został skonstruowany w ten sposób, że połączenie Warszawa-Berlin daje też możliwość dogodnych przesiadek w Warszawie na rejsy dalekodystansowe obsługiwane samolotami Boeing 787 Dreamliner: do Ameryki Północnej (Nowego Jorku, Newark, Chicago, Los Angeles i Toronto) i na Daleki Wschód (do Pekinu, Tokio i Seulu, a od maja do Singapuru). Z tras średniego zasięgu pasażerowie mają do wyboru rejsy na pokładach B737 MAX 8 i B737-800 m.in. do Astany w Kazachstanie i Tel Awiwu w Izraelu.
Oprócz Berlina LOT lata do piÄ™ciu miast w Niemczech: Düsseldorfu, Frankfurtu, Hamburga, Monachium i Stuttgartu. Od maja pojawi siÄ™ w Norymberdze – bilety sÄ… w sprzedaży. Dla pasażerów z Niemiec atrakcyjne wydajÄ… siÄ™ też poÅ‚Ä…czenia LOT-u do sÄ…siednich krajów, np. lotnisko w duÅ„skim Billund obsÅ‚uguje też land Schleswig-Holstein, a z Luksemburga Å‚atwo dotrzeć do Nadrenii-Palatynatu i Saary.
LOT wrócił do Berlina. Wcześniej przez lata obsługiwał trasę między stolicami Polski i Niemiec początkowo do portu Schönefeld, a następnie Tegel (do 2012 r., kiedy połączenie zostało zawieszone).
Poza wzmocnieniem oferty berliÅ„skiej LOT zwiÄ™kszy w sezonie letnim czÄ™stotliwość na 24 trasach. W tym roku w porównaniu z sezonem letnim w 2017 r. najwiÄ™cej rejsów – aż o siedem – przybÄ™dzie na trasach z Warszawy do: Krakowa (wzrost z 49 do 56 tygodniowo, czyli do oÅ›miu dziennie), Budapesztu (z 26 do 33 tygodniowo, do prawie piÄ™ciu dziennie) i Pragi (z 27 do 34 w tygodniu – do niemal piÄ™ciu dziennie). O pięć wiÄ™cej rejsów tygodniowo wiÄ™cej bÄ™dzie z Warszawy do Podgoricy, o cztery do Rzeszowa i Zagrzebia, a o trzy do Charkowa i Wenecji.
Częstotliwość operacji wzrośnie również na trasach z Warszawy: do Los Angeles (z czterech do sześciu tygodniowo), Nowego Jorku JFK (z dziewięciu do dziesięciu), do Tokio (z czterech do pięciu) z Krakowa do Chicago (z jednego do dwóch), a także na trasach z Warszawy m.in. do Tel Awiwu, Erywania, Belgradu, Sankt-Petersburga i Sofii.
W 2018 r. LOT uruchomi wiele nowych tras. Dotychczas na ten rok ogłoszonych zostało 12, m.in. z Warszawy: do Singapuru, Billund, Dubrownika, Kowna, Moskwy-Domodiedowa, Norymbergi i Oslo, a także z Krakowa do Budapesztu, z Olsztyna do Lwowa oraz z Rzeszowa do Newark i Tel Awiwu.
W sumie w tegorocznym sezonie letnim LOT zaoferuje pasażerom o 130 rejsów tygodniowo wiÄ™cej – czyli o prawie 20 rejsów dziennie – niż rok wczeÅ›niej.
W 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, czyli więcej o prawie 1,5 mln niż rok wcześniej i 2,5 mln więcej niż w r. 2015. Do 2020 r. LOT zakłada osiągnięcie ponad 10 mln przewiezionych pasażerów rocznie. W ub. roku przewoźnik odebrał cztery nowe samoloty od: dwa Boeingi 787 Dreamliner i dwa B737 MAX 8. W 2018 r. do floty przewoźnika wejdzie 12 kolejnych maszyn: trzy B787-9 (większa wersja Dreamlinera), trzy B737 MAX 8 i sześć Embraerów 195.