Home loty PLL LOT: to “najszybciej rozwijające się połączenie dalekodystansowe”
PLL LOT: to “najszybciej rozwijające się połączenie dalekodystansowe”

PLL LOT: to “najszybciej rozwijające się połączenie dalekodystansowe”

Dokładnie w rok od uruchomienia połączenia LOT podsumował swoją obecność w Korei Południowej.

Z bezpośrednich rejsów między Warszawą i Seulem do połowy października br. w sumie skorzystało 67 000 pasażerów, a średnie wypełnienie samolotów osiągnęło poziom 83 proc. Dobry wynik potwierdza potencjał dalszego rozwoju w ramach ruchu turystycznego i biznesowego między Polską, regionem CEE a Koreą Południową.

“Otwierając połączenie do Seulu od początku byliśmy przekonani, że będzie to strzał w dziesiątkę. Nie pomyliliśmy się, a wręcz okazało się, że połączenie to rozwija się jeszcze szybciej, niż zakładaliśmy. Sukces połączenia między Warszawą a Seulem przekroczył nasze oczekiwania” – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u. “W ubiegłym roku, jako nowy przewoźnik na koreańskim rynku, rozpoczynaliśmy sezon zimowy z trzema rejsami tygodniowo. Zaledwie pół roku później zwiększyliśmy ofertę do pięciu rejsów w tygodniu i pracujemy nad tym, by wkrótce móc latać do Seulu codziennie” – dodaje Adrian Kubicki.

Uruchomienie nowego, bezpośredniego połączenia zawsze wyzwala potencjał w sektorze turystycznym. Dzięki rejsom LOT-u do Seulu w ciągu ostatniego roku wielu Polaków zdecydowało się odwiedzić Koreę Południową, choć wcześniej nie miało takich zamiarów. Od stycznia do maja 2017 r. pasażerów podróżujących wyłącznie z Polski do Korei Południowej przybyło o 42 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Podobnie było w przypadku osób z Korei Południowej, które decydując się na podróż z LOT-em, przekonały się o niezliczonych atutach polskich miast, np. Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska czy Poznania.

Pasażerom z Korei Południowej LOT oferuje wygodne przesiadki przez położony w centralnej części Europy hub w Warszawie, skąd blisko już do innych kierunków europejskich dostępnych w siatce polskiego przewoźnika. Zaletami podróży przez Warszawę do innych miast Europy są m.in. krótki czas przesiadek (w niespełna godzinę) oraz komfortowe miejsca odprawy pasażerskiej i do odpoczynku.

Przez rok bezpośrednich rejsów na trasie Warszawa-Seul udział pasażerów podróżujących w ruchu point-to-point w obu kierunkach utrzymywał się na wyrównanym, wysokim poziomie. Istotny dla całkowitego ruchu był także udział pasażerów transferowych, którzy skorzystali z możliwości przesiadek poprzez hub na Lotnisku Chopina. W sumie do połowy października br. średnie wypełnienie samolotów LOT na trasie Warszawa-Seul osiągnęło 83 proc.

lot-dreamliner-official-zdjecie1



“W strukturze ruchu pasażerskiego na trasie Warszawa-Seul zaobserwowaliśmy również znaczący wzrost udziału osób podróżujących w celach biznesowych, którzy przekonali się o zaletach dedykowanej oferty LOT Business Class i Premium Economy Class. Dane ekonomiczne potwierdzają, że w 2017 r. po raz pierwszy od lat między Polską a Koreą Południową odnotowano ożywienie w sektorze handlowym. To wyraźnie pokazuje, że rozwój tego połączenia powinien przyczynić się do dalszej poprawy relacji gospodarczych i turystycznych między naszymi krajami” – mówi Adrian Kubicki.

Potwierdzenie powyższych danych wykazały także wyniki przewozu LOT Cargo za ostatni rok. “Współpracujemy z największymi koreańskimi koncernami technologicznymi w zakresie eksportu i importu towarów między Koreą Południową, Polską i regionem CEE, takich jak Samsung, LG, Philips, General Motors, 3M, Hyundai. Dzięki bezpośredniemu połączeniu, jesteśmy największym eksporterem określonych produktów do Korei Południowej. Tygodniowo na pokładach Dreamlinerów przewozimy np. od 20 do 30 ton aronii” – podsumowuje Adrian Kubicki.

Połączenie na trasie Warszawa-Seul, realizowane są najnowocześniejszymi samolotami pasażerskimi świata – Boeingami 787 Dreamliner. Do swojej dyspozycji, pasażerowie mają trzy klasy podróży: biznes, ekonomiczną premium i ekonomiczną. Specjalnie z myślą o pasażerach podróżujących na tej trasie LOT wprowadził dedykowane menu i napoje, natomiast w system rozrywki pokładowej wraz z szerokim wyborem filmów dostępny jest w koreańskiej wersji językowej. Na pokładzie zawsze znajduje się osoba z personelu pokładowego mówiąca po koreańsku.

Wkrótce do obsługi połączeń średniego zasięgu LOT otrzyma pierwsze egzemplarze najnowocześniejszych samolotów wąskokadłubowych dostępnych na rynku ? Boeingów 737 MAX 8. W I kwartale 2018 r. polski przewoźnik pozyska także nowe większe Boeingi 787-9, które latać będą na trasach dalekiego zasięgu z dostępnością 294 miejsc pasażerskich.

Uruchomienie i rozwój połączenia Warszawa-Seul jest jednym z kluczowych elementów strategii rentownego wzrostu polskiego przewoźnika, którą LOT wdraża od początku 2016 r. W tym czasie LOT uruchomił najwięcej połączeń spośród wszystkich linii w Europie. Znalazły się wśród nich rejsy z Warszawy m.in. do Los Angeles, Newark, Seulu i Tokio oraz z Krakowa do Chicago. W maju przyszłego roku LOT po raz pierwszy planuje uruchomienie bezpośrednich lotów spoza Polski – z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Korea Seul Vector - Flag Paper Circle Shadow Button South Korea

Treść wiadomości pochodzi z informacji prasowej przewoźnika.





mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *