Ryanair zwróci za utracone hotele, zaproponuje loty innych przewoźników i nie tylko!
Stało się! Ryanair zwróci pieniądze za utracone rezerwacje hotelowe, przebukuje loty na rejsy innych przewoźnika i nie tylko!
Wszyscy pasażerowie Ryanair dotknięci odwołaniem lotów mają kilka możliwości.
Zwrot kosztów
Możecie ubiegać się o pełny zwrot kosztu niezrealizowanego biletu. W tym celu prosimy zalogować się przy użyciu numeru rezerwacji, a następnie wybrać opcję “Zwrot kosztów”, usługa dostępna jest pod tutaj. Zwrotu dokonamy w ciągu 7 dni roboczych zachowując formę płatności, jaką wybrano przy rezerwacji lotu.
Bezpłatna zamiana lotu (lot zastępczy)
Możecie bezpłatnie zmienić rezerwację na inny lot Ryanaira (w miarę dostępności miejsc). W tym celu należy zalogować się przy użyciu numeru rezerwacji, a następnie wybrać opcję “Zmień lot”, usługa dostępna jest tutaj.
Możecie również zmienić lotnisko wylotu lub przylotu w ramach siatki połączeń Ryanaira lub (w przypadku gdy lot Ryanaira jest niedostępny) wybrać podróż inną linią lotniczą. W typ przypadku prosimy o kontakt za pomocą komunikatorów internetowych lub telefonicznie z jednym z konsultantów – np. poprzez czat na stronie Ryanair. Obecnie jest możliwość zmiana lotów na rejsy następującymi liniami: Easyjet, Jet2, Vueling, Cityjet, Aer Lingus, Norwegian oarz Eurowings.
Jeśli zdecydujecie się na zmianę trasy/lotniska wylotu bądź przylotu, będzie przysługiwać Wam zwrot uzasadnionych kosztów przejazdu, a także posiłków, napoi i ewentualnego noclegu.
Odszkodowanie:
Jeśli Wasz lot został odwołany na mniej niż 14 dni przed lotem to przysługuje Wam odszkodowanie w wysokości minimum 250 EUR. Dodatkowo Ryanair wszystkim pasażerom wysłał kupony o wartości 40 EUR. Więcej informacji znajdziecie w tym miejscu
Ryanair poinformował o postępach w procesie związanym z odwołaniem 20.000 lotów (z 800.000) od września do marca.
Loty odwołane w dniu 18 września:
– Wszyscy pasażerowie, łącznie 315.000 osób, otrzymali notyfikacje.
– Ryanair odpowiedział 308.000 osób – ponad 98% wszystkich, których loty anulowano, rezerwując loty zastępcze lub przystępując do wypłaty odszkodowań.
– Pozostałe 2% pasażerów (mniej niż 7.000) nie skontaktowało się jeszcze z działem obsługi klienta Ryanair.
Zmiany w zimowym rozkładzie lotów ogłoszone w dniu 27 września:
– Wszyscy pasażerowie, łącznie 400.000 osób, otrzymali notyfikacje.
– Ryanair odpowiedział 300.000 osób – ponad 75% wszystkich, których zmiany w rozkładzie lotu dotyczyły, rezerwując loty zastępcze lub przystępując do zwrotu kosztów. Z końcem tygodnia odsetek ten powinien wynieść 90%.
– W ciągu ostatnich 7 dni punktualność lotów Ryanaira wzrosła do 97%.
– W ciągu ostatnich 7 dni tylko 2 loty z ponad 16.000 zostały odwołane.
Fragmenty tekstu pochodzą m.in. ze strony przewoźnika.