Od 1 października 2017 UIA na dobre wprowadza opłatę za wydanie karty pokładowej.
Jeśli skorzystaliście z jednej z ostatnich promocji UIA (klik) to musicie się zapoznać z tymi zmianami.
Nowa opłata – za wydanie karty pokładowej
Już od 1 października 2017 UIA wprowadza opłatę za wydanie karty pokładowej na lotnisku. Opłatą mają są objęte rejsy międzynarodowe średniego zasięgu oraz rejsy krajowe wewnątrz Ukrainy. Na szczęście loty długodystansowe (Nowy Jork, Bangkok, Sri Lanka itp) nie zostały objęte nową prowizją.
Co ciekawe – jeśli samodzielnie nie odprawimy się online, to linia sama automatycznie… nas odprawi. Wyśle nam też kartę pokładową na adres email lub telefon. Stąd też prośba linii o uzupełnienie swoich danych i podanie prawidłowych informacji.
Dwie opcje bezpłatnej odprawy
Do wyboru będą więc dwie opcje:
1. Web Check-in: dostępny na stronie internetowej UIA lub za pośrednictwem aplikacji UIA Web Check-in. Usługa odprawy w internecie (Web Check-in) na połączenia regularne uruchomiona jest na 48 godzin przed planowanym odlotem. Check-in na wszystkie rejsy UIA zamyka się na 40 minut przed planowanym odlotem.
2. Automatyczna odprawa dostępna dla pasażerów, którzy podczas dokonywania rezerwacji podali prawidłowe dane kontaktowe i paszportowe, a nie odprawili się on-line w czasie do 12 godzin przed odlotem na rejs. Miejsca są przydzielane automatycznie zgodnie z rodzajem taryfy i klasy podróży wyszczególnionym w bilecie.
Ile zapłacimy?
Linia przypomni o zmianie zasad! Pasażerowie, którzy prawidłowo wpisali swoje dane kontaktowe i dane paszportowe, otrzymają mailowo zaproszenie, aby odprawić się online na 48 godzin przed wylotem. Po odprawie pasażerowie muszą zapisać elektroniczne karty na dowolnym urządzeniu przenośnym lub wydrukować je do okazania.
Jeśli natomiast nie pojawimy się na lotnisku z kartą pokładową, to za odprawę na lotnisku zapłacimy 10 EUR.