Ryanair odwoła ponad 2000 lotów! Mamy listę skasowanych lotów aż do 28 października!
Czegoś takiego jeszcze nie było – Ryanair w najbliższym czasie odwoła ponad… 2000 lotów!
Odwołane loty, chaos, utrudniony kontakt z przewoźnikiem
Wszystko zaczęło się w piątek, 15 września. Ryanair odwołał ponad 80 lotów. W weekend było tylko trochę lepiej. Jeszcze w piątek na stronie Ryanair ukazał się oficjalny komunikat. Całą sytuację linia tłumaczy chęcią… poprawienia statystyk punktualności lotów. W pierwszej połowie września spadła ona poniżej 80% – na skutek kombinacji wielu okoliczności: strajków kontrolerów, pogody oraz konieczności udzielenie wolnego (zaległe urlopy) wielu swoim pracownikom.
Irlandzki przewoźnik zapowiada, iż dziennie będzie odwoływać 40-50 lotów. Na bieżąco aktualizowaną listę odwołanych lotów znajdziecie tutaj oraz tutaj.
1,5 miesiąca z odwołanymi lotami!
Te kilka dni to jednak nie koniec – problemy z lotami będzie odczuwalne aż do końca października 2017. Przy dziennie odwołanych 40-50 lotów problemy dotkną tysięcy pasażerów dziennie oraz kilkuset tysięcy osób w ciągu 1,5 miesiąca.
Ryanair prosi o wyrozumiałość. Pasażerowie odwołanych lotów mają otrzymać emailowe i smsowe powiadomienie o odwołaniu lotu. Informacje mają być wysyłania na email i telefon podane podczas rezerwacji. Warto też sprawdzać listę odwołanych lotów tutaj oraz tutaj.
Pamiętajcie, iż z powodu wielu osób próbujących otrzymać pomoc od Ryanair, kontakt z przewoźnikiem jest bardzo utrudniony. Z Ryanair możecie skontaktować się telefonicznie (703 303 033, od 2,08 PLN/min) lub poprzez czat na ich stronie.
Możliwość zmiany rezerwacji ma być dostępne też na stronie Ryanair w sekcji “Moje rezerwacje”
Zmiana rezerwacji i odszkodowanie od 250 EUR
Na początek linia musi Wam zapewnić zmianę rezerwacji na inny – dogodny dla Was – termin lotu. Z powodu dużej liczby chętnych, może się to wiązać z wielodniowym oczekiwaniem.
Osobna sprawa to odszkodowanie wynikające z rozporządzenia Unii Europejskiej nr. 261/2004, zwane też “EU 261/2004”.
Ponieważ o odwołaniu lotów linia informuje raptem kilka dni przed datą lotów, pasażerowie mają prawo do odszkodowania. W zależności od długości trasy wynosi ono:
– 250 EUR dla tras wewnątrzwspólnotowych o długości do 1500 km
– 400 EUR dla tras wewnątrzwspólnotowych o dłuższych i wszystkich lotów dłuższych niż 3500 km
– 600 EUR dla pozostałych lotów.
Przed złożeniem skargi do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, należy zwrócić się o odszkodowanie do przewoźnika. Odpowiedź odmowna, bądź brak odpowiedzi w ciągu 30 dni, powoduję, iż możemy składać skargę do ULC. Należy wypełnić wniosek ze strony ULC i złożyć go do odpowiedniego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (odpowiedniego w stosunku do kraju wylotu).
!UWAGA! Jeśli nie macie czasu (albo doświadczenia) w tego typu sprawach, możecie to zlecić doświadczonej firmie. AirCashBack zajmie się całym procesem i w Waszym imieniu uzyska dla Was odszkodowanie. Prosty formularz zgłoszeniowy znajdziecie tutaj.
Odwołane loty 18, 19 i 20 września
Każdego dnia odwołano kilkadziesiąt lotów, w tym kilka do/z Polski. Oto lista odwołanych lotów z Polski (lista skasowanych lotów może ulec zmianie!):
18 września
lot FR2142 Kraków – Manchester T3
lot FR2141 Manchester T3 – Kraków
lot FR2283 London Stansted – Warszawa Modlin
lot FR6876 Milan Bergamo – Kraków
19 września
lot FR2372 London Stansted – Gdańsk
lot FR2466 London Stansted – Szczecin
lot FR2361 Szczecin – Warszawa Chopin
lot FR1902 Kraków – Dublin
20 września
lot FR2436 London Stansted – Kraków
Aktualizacja – loty odwołane do 28 października!
Ryanair wrzucił na stronę listę odwołanych lotów – w wiele dni aż do 28 października! Poniżej wypisane loty do/z Polski:
>> SPRAWDŹ TEŻ: SUPER TANIE MALEDIWY
czwartek, 21 września
FR2136 Londyn Stansted – Rzeszów
FR2137 Rzeszów – Londyn Stansted
FR2336 Londyn Stansted – Poznań
FR2337 Poznań – Londyn Stansted
piątek, 22 września
FR1062 Madryt – Warszawa Modlin
FR1063 Warszawa Modlin – Madryt
sobota, 23 września
FR9662 Rzym Ciampino – Kraków
FR9663 Kraków – Rzym Ciampino
niedziela, 24 września
brak odwołanych lotów do/z Polski
Poniedziałki: 25 września oraz 2, 9, 16 i 23 października
FR1055 Bruksela Charleroi – Warszawa Modlin
FR1056 Warszawa Modlin – Bruksela Charleroi
FR2283 Londyn Stansted – Warszawa Modlin
FR2284 Warszawa Modlin – Londyn Stansted
Środy: 27 września oraz 4, 11, 18 i 25 października
FR2283 Londyn Stansted – Warszawa Modlin
FR2284 Warszawa Modlin – Londyn Stansted
Czwartki: 28 września oraz 5, 12, 19 i 26 października
FR1055 Bruksela Charleroi – Warszawa Modlin
FR1056 Warszawa Modlin – Bruksela Charleroi
FR5062 Londyn Stansted – Poznań
FR5063 Poznań – Londyn Stansted
Piątki: 29 września oraz 6, 13, 20 i 27 października
FR1055 Bruksela Charleroi – Warszawa Modlin
FR1056 Warszawa Modlin – Bruksela Charleroi
FR2283 Londyn Stansted – Warszawa Modlin
FR2284 Warszawa Modlin – Londyn Stansted
Soboty: 30 września oraz 7, 14, 21 i 28 października
FR2134 Londyn Stansted – Rzeszów
FR2135 Rzeszów – Londyn Stansted
Niedziele: 1, 8, 15 i 22 października
FR1057 Bruksela Charleroi – Warszawa Modlin
FR1058 Warszawa Modlin – Bruksela Charleroi
FR2283 Londyn Stansted – Warszawa Modlin
FR2284 Warszawa Modlin – Londyn Stansted
Pełną listę skasowanych lotów znajdziecie tutaj oraz tutaj.
Aktualizacja 20 września 2017
W informacji prasowej Ryanair poinformował o postępach w procesie związanym z odwołaniem 2100 lotów (ze wszystkich 103000) w ciągu najbliższych 6 tygodni.
– Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane – łącznie 315.000 osób – w poniedziałek 18 września otrzymali pocztą elektroniczną informacje o zmianach. Zaoferowano im loty zastępcze lub odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem EU 261. (Liczba osób jest niższa niż pierwotnie zakładana tj. 390.000 z uwagi na fakt obłożenia lotów, które we wrześniu wyniosło 90%, natomiast w październiku 70%).
– W środę (20 września), do końca dnia, Ryanair zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach 175.000 osób – ponad 55% wszystkich, których loty anulowano.
– W środę (20 września), do końca dnia, rozpocznie się proces wypłaty pierwszych 63.000 odszkodowań (ponad 20% wszystkich, którym loty anulowano).
– Ryanair zatrudnił dodatkowych pracowników w Dziale Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo zamiany lotów i wypłaty odszkodowań.
– Do końca tygodnia, a więc w ciągu 6 dni od anulowania lotów, Ryanair przeanalizuje ponad 300.000 połączeń zastępczych i przedstawi je klientom, alternatywnie zaproponuje także wypłatę odszkodowania.
Aktualizacja 25 września 2017
Do niedzieli (24 września), Ryanair odpowiedział 305.000 osób – ponad 97% wszystkich, których loty anulowano rezerwując loty zastępcze lub przystępując do wypłaty odszkodowań.
– Pozostałe 3% pasażerów (mniej niż 10.000) nie skontaktowało się jeszcze z działem obsługi klienta Ryanair.
– W ciągu ostatnich 7 dni punktualność lotów Ryanaira wzrosła do 96%.
– W ciągu ostatnich 7 dni tylko 3 loty z ponad 16.000 zostały odwołane.
Aktualizacja 27 września 2017
Wszystkie wpisy związane z odwołanymi lotami znajdziesz tutaj.