W aplikacji mytaxi pojawiła się nowa opcja – współdzielenie taksówki!
13 września 2017 roku – mytaxi, pierwsza na świecie aplikacja do zamawiania taksówek, udostępnia w Warszawie usługę ride-sharingową wykorzystującą taksówki: mytaxi match. Jest to pierwsza tego typu usługa w Europie, która polega na współdzieleniu przejazdu i podziale kosztu za kurs między dwoma nieznającymi się pasażerami.
mytaxi match łączy pasażerów jadących w jednym kierunku, dzięki czemu cena za kurs może być nawet o 40% niższa od kwoty za standardowy przejazd taksówką. Warszawa została wybrana jako miasto pilotażowe dla usługi mytaxi match, spośród 70-ciu miast w Europie, w których działa mytaxi. Według najnowszego raportu mytaxi i GfK 1, przeprowadzonego wśród mieszkańców stolicy, co drugi warszawiak chętnie skorzystałby z usługi ride-sharingowej z wykorzystaniem licencjonowanej taksówki. Na zainteresowanie taką usługą wpływa m.in. fakt, że umożliwia oszczędność kosztów przejazdu, zwiększa szanse na zamówienie taksówki w godzinach szczytu i może przyczynić się do zmniejszenia korków w mieście.
W duecie taniej
W ramach mytaxi match, koszt przejazdu taksówką, obejmujący opłatę startową oraz wspólnie przejechany odcinek, będzie dzielony proporcjonalnie do przejechanego dystansu między dwóch pasażerów zamawiających przejazd z różnych miejsc, wybierających miejsce docelowe na podobnej trasie. W wypadku, gdy aplikacja nie znajdzie pasażerowi partnera do przejazdu,
pasażer odbędzie standardowy kurs, jednak z 25% zniżką. Dodatkowo, w ramach mytaxi match, dostępni będą kierowcy taksówek mytaxi ze stawką nie większą niż 2 zł/km.
Warszawiacy otwarci na nowe rozwiązania w mobilności
Badanie mytaxi i GfK wykazało również, że czynnikami decydującymi o zainteresowaniu warszawiaków taką usługą są:
– niższa cena – 76%;
– ograniczenie emisji spalin – 68%;
– zmniejszenie korków – 67%.
Największe zainteresowanie usługą ride-sharingową, wykorzystującą licencjonowane taksówki, wykazują ludzie młodzi ? ponad 72% warszawiaków w wieku 22-29 lat deklaruje, że chętnie by
z niej skorzystało. Aż 93% z nich docenia możliwość oszczędności, 89% nowoczesność usługi, a 43% szansę na poznanie nowych ludzi.