Z początkiem czerwca pasażerowie Lufthansy otrzymali nieodpłatnie pakiet polskich filmów.
Jest to kolejny już partner włączający się w projekt Picture Poland, który jest pierwszym na świecie projektem mającym na celu promocję kinematografii jednego państwa w liniach lotniczych.
To dla nas wielka satysfakcja, że filmy polskich twórców będzie można obejrzeć w samolotach tak renomowanego i cenionego przez pasażerów przewoźnika jak Lufthansa – powiedziała Magdalena Sroka.
Pięć wybranych tytułów to produkcje reprezentatywne dla polskiej kinematografii ostatnich lat. To filmy, które odniosły międzynarodowy sukces oraz zyskały uznanie i popularność wśród widzów – dodała dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Bardzo cieszymy się, że polskie filmy wzbogacą naszą szeroką ofertę ponad 100 filmów w 9 językach. Program rozrywki pokładowej Lufthansy gwarantuje świetną zabawę podczas podróży – zarówno na ekranie monitora w oparciu fotela na rejsach międzykontynentalnych, jak i w rozrywkowej aplikacji mobilnej Lufthansy podczas wybranych rejsów średniej długości. Nieustannie inwestujemy w nasz produkt pokładowy, aby sprostać
oczekiwaniom wszystkich klientów – powiedział Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce.
Poprzez inicjatywę jaką jest Picture Poland, Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Lufthansa umożliwiają licznej grupie odbiorców kontakt z tytułami reprezentującymi różne rodzaje i gatunki filmowe. Dotarcie do tak licznej grupy widzów, jakimi są pasażerowie linii lotniczych, daje zupełnie nowe możliwości zwiększenia wiedzy – szczególnie u cudzoziemców – o tym, jak ważne i dobre filmy powstają w Polsce.
Od 1 czerwca 2016 na pokładach samolotów niemieckiego przewoźnika można obejrzeć pięć filmów w polskiej oraz angielskiej wersji językowej. Są to laureaci Oscarów: Ida w reż. Pawła Pawlikowskiego i Piotruś i wilk reż. Suzie Templeton oraz nagrodzony za najlepszą reżyserię na 28. Warszawskim Festiwalu Filmowym – Imagine w reż. Andrzeja Jakimowskiego, zwycięzca Konkursu Filmów Dokumentalnych podczas 36. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Moskwie – Deep Love w reż. Jana P. Matuszyńskiego, a także nagradzany na festiwalach i lubiany przez widzów film Waldemara Krzystka 80 milionów.
Projekt jest finansowany z Programu Operacyjnego “Promocja polskiego kina za granicą” Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Za realizację Picture Poland odpowiada agencja Movie Mates.
Źródło: tekst i grafiki pochodzą z informacji prasowej.