PKP Intercity statystyki: w styczniu br. z usług przewoźnika skorzystało łącznie ponad 2,6 mln osób.
2,6 mln osób wygenerowało dynamikę wzrostu na poziomie 28%. W samej komunikacji krajowej pociągami PKP Intercity podróżowało blisko 600 tys. pasażerów więcej, co oznacza 31% wzrost w stosunku do stycznia ubiegłego roku. Porównując dane z ostatnich lat, to najlepszy wynik za styczeń od 2012 roku.
Dobre wyniki motywują nas do rozwijania naszej oferty. Nadal zamierzamy walczyć o klienta. Widzimy na rynku dalszy potencjał zainteresowania naszą ofertą szczególnie tych grup, dla których pociąg nie jest pierwszym wyborem przy planowaniu podróży. Szczególnie cieszy nas, że pomimo rekordowej oferty w tym rozkładzie jazdy wzrost liczby pasażerów jest szybszy niż wzrost naszej pracy eksploatacyjnej i liczby uruchamianych pociągów. Oznacza to, że wciąż poprawiamy frekwencje w naszych pociągach – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. W najbliższym czasie zamierzamy skupić się np. na kierowcach czy osobach podróżujących pomiędzy mniejszymi miastami – dodaje prezes PKP Intercity.
Przyrost liczby pasażerów był większy niż przyrost pracy eksploatacyjnej. W styczniu br. różnica pomiędzy dynamiką wzrostu liczby pasażerów a dynamiką wzrostu pracy wyniosła 2 pp.