Pierwszy Airbus A350 XWB nowej generacji został dziś uroczyście odsłonięty podczas ceremonii przekazania samolotu w centrum dostawczym Airbusa we francuskiej Tuluzie. Finnair to pierwsza europejska linia lotnicza, której loty będą obsługiwać Airbusy A350 XWB.
“Ten moment wyznacza otwarcie nowego, ekscytującego rozdziału w 92-letniej historii Finnaira. Airbus A350 to przyszłość lotnictwa, a podróż nim zapewni naszym pasażerom zupełnie nowe, niezwykłe wrażenia,” mówi dyrektor Finnaira, Pekka Vauramo.
“To także chwila dumy dla wszystkich pracowników Finnaira, którzy niestrudzenie pracowali nad wprowadzeniem A350 do naszej floty. Po planowaniua tras, wyszkoleniu pilotów i załogi, realizacji usług technicznych i założeń marketingowych – nastąpił moment na który czekaliśmy. Dysponując Airbusem A350 XWB we flocie, możemy w pełni realizować założenia naszej strategii i rozpocząć etap intensywnego rozwoju firmy,” dodaje Vauramo.
“Jesteśmy dumni i zachwyceni, że możemy być świadkami momentu, w którym Finnair, jedna z najstarszych i najbardziej cenionych linii lotniczych na świecie, staje się pierwszym europejskim przewoźnikiem z Airbusem A350 w swojej flocie,” powiedział Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny Airbusa.
“Bezkonkurencyjnie niskie zużycie paliwa i niezrównany komfort podróżnych sprawiają, że A350 będzie stanowić idealną podstawę dla ekspansji Finnaira na rynkach azjatyckich”
Finnair zamierza do roku 2020 podwoić ruch na trasach azjatyckich w stosunku do roku 2010, a inwestycja we flotę Airbusów A350 stanowi fundament tego planu. Przewoźnik zamówił w sumie 19 samolotów A350 i jest to największa inwestycja w jego historii. Odbiór pierwszych czterech maszyn zaplanowano do końca 2015 r., siedem kolejnych zostanie dostarczonych w 2016 i 2017 r., a pozostałe zamówienia zostaną zrealizowane do 2023 r.
Nowy A350 odgrywa także kluczową rolę w realizacji strategii przewozów cargo Finnaira – dzięki nowym A350 ładowność przewoźnika ma wzrosnąć do 2020 r. o 50%.
Pierwsze rejsowe loty komercyjne odbędą się 9 października z Helsinek do Amsterdamu i Oslo, w ramach programu lotów doszkalających dla załogi. Samolot zacznie obsługiwać trasy dalekodystansowe 21 listopada 2015 na trasie z Helsinek do Szanghaju.