Home Newsy Prezes PLL LOT – Sebastian Mikosz – podał się do dymisji
Prezes PLL LOT – Sebastian Mikosz – podał się do dymisji

Prezes PLL LOT – Sebastian Mikosz – podał się do dymisji

Sebastian Mikosz – prezes Polskich Linii Lotniczych LOT – zrezygnował ze swojego stanowiska. Jak dowiedziała się “Rzeczpospolita” dymisja została przyjęta.

Rezygnacja została złożona wczoraj 17 sierpnia 2015, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia Sebastian Mikosz funkcję prezesa PLL LOT będzie pełnił do połowy września.

Powodem takiej decyzji ma być niechęć Ministerstwa Skarbu Państwa wobec potencjalnego inwestora – funduszu Indigo.

>> SPRAWDŹ PROMOCJE PLL LOT

Resort zrezygnował z podpisania umowy, twierdząc, że jest to sprawa kolejnego rządu. W liście do Indigo wysłanym 13 sierpnia, resort napisał, że w związku z sytuacją polityczną w Polsce – zbliżającymi się wyborami decyzja o podpisaniu listu intencyjnego została wstrzymana. Pierwotnie podpisanie listu intencyjnego było planowane na 13 lipca, MSP zwlekało jednak z decyzją zasłaniając się koniecznością przeprowadzenia “dodatkowych analiz”. Prywatyzacją LOT będzie zajmował się już nowy rząd – informuje “Rzeczpospolita”.

W piśmie, które przytacza Rzeczpospolita Sebastian Mikosz napisał: “W tej sytuacji moja misja na stanowisku Prezesa Zarządu PLL LOT SA powierzona mi w lutym 2014 właśnie się wyczerpała.”

>> PRZECZYTAJ TAKŻE: PLL LOT otwiera nowe trasy! Dużo informacji – prezentacja, nowe trasy, plany rozwoju…



Sebastian Mikosz wyraził też rozczarowanie decyzją – zwłaszcza, że potencjalny inwestor nie tylko zadeklarował chęć utrzymania marki czy pozostawieniu siedziby spółki w Warszawie, ale także chęć “zbudowania” centrum przesiadkowego na Lotnisku Chopina w Warszawie.

Prezes Indigo, William Franke taki rozwój sytuacji miał skomentować “Wszystko wskazuje, że opcją ministerstwa wobec naszej inwestycji jest dalsze wykorzystywanie pieniędzy podatników w celu utrzymania tego przewoźnika przy jednoczesnym obserwowaniu konkurencyjnych zakusów na rynek, bądź sprzedanie LOT-u większemu konkurentowi (Lufthansa, IAG/British Airways bądź linii z Bliskiego Wschodu). Czy jest to w najlepszym interesie Polski? Czy jest to w interesie klientów spółki? Czy jest to w interesie podatników?”

lot-economysimpleUP-banner666x442px




mleko

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *