Kolejne zmiany w PLL LOT. Przewoźnik od czerwca 2014 wprowadza nowe taryfy. Na krótkich lotach będzie dostępna nowa taryfa “LOT Economy Simple”, w której pasażer nie będzie miał bagażu rejestrowanego. Podróż odbywać będziemy jedynie z bagażem podręcznym.
Po zmianach będzie mieli do wyboru cztery taryfy na lotach krótkodystansowych:
- LOT Economy Simple (dopłacamy za: bagaż rejestrowany w wysokości 60 PLN, posiłki i napoje, wcześniejszy wybór konkretnego miejsca)
- LOT Economy Class (dopłacamy za: posiłki i napoje, wcześniej wybór konkretnego miejsca)
- LOT Economy PLUS (dopłacamy za: salonik biznesowy)
- LOT LOT Business Class
Z kolei na lotach długodystansowych mamy takie taryfy:
- LOT Economy Class (dopłacamy za: alkohole na pokładzie, wcześniejszy wybór konkretnego miejsca)
- LOT Premium (dopłacamy za: salonik biznesowy)
- LOT Business Class
Wszelkie zmiany mają zostać wprowadzone przed końcem czerwca 2014. Ze zmianami możemy zapoznać się na stronie PLL LOT.
TARYFY NA LOTACH KRÓTKODYSTANSOWYCH
TARYFY NA LOTACH DŁUGODYSTANSOWYCH
Podobną taryfę bez bagażu wprowadziło już wcześniej kilka innych linii, np AirFrance (KLIK), KLM czy British Airways. Taka nowości to odpowiedź na coraz to bardziej rosnącą popularność niskokosztowych linii lotniczych takich jak Ryanair, easyJet czy Wizz Air.
Szczegółow opis zmian znajdziecie poniżej:
Przewoźnik rozszerza ofertę zarówno dla pasażerów biznesowych, jak i podróżujących w celach turystycznych. W czerwcu zostaną wprowadzone m.in. nowa klasa LOT Economy Plus oraz taryfa LOT Economy Simple. Będzie więc można podróżować z jednej strony bardziej komfortowo, z drugiej zaś nawet do 30% taniej.
PLL LOT uruchamia nowe usługi i rozszerza grupę klientów, do której adresuje swoją ofertę. To kolejny etap konsekwentnie realizowanych założeń Planu Restrukturyzacji. W ubiegłym roku linia skupiła się przede wszystkim na cięciu kosztów i szukaniu oszczędności, rozpoczęła też proces zmian poprawiających m.in. jakość produktu i poziom usług. Teraz te działania zostają zintensyfikowane. LOT dokonał szczegółowej analizy badań opinii pasażerów, które zostały przeprowadzone przez TNS Polska. Badania obejmowały m.in. szereg aspektów wpływających na wybór linii lotniczej. Drugim filarem wprowadzanych zmian był prowadzony po raz pierwszy od wielu lat projekt pogłębionej analizy trendów i konkurencji na rynku lotniczym.
“W minionym roku znacząco poprawiliśmy wyniki, ale redukcja kosztów to za mało. LOT aby osiągnąć trwałą rentowność musi się rozwijać i lepiej dbać o pasażera rozszerzając ofertę, gwarantując wyższy komfort i szeroki wybór usług dodatkowych. Nowości, które dzisiaj prezentujemy, są najlepszym dowodem na to, że LOT się zmienia zgodnie z oczekiwaniami różnych grup pasażerów, zarówno podróżujących w celach biznesowych jak i turystycznych.” – mówi Sebastian Mikosz, Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.
LOT Economy Plus to nowa klasa podróży, która w czerwcu będzie dostępna we wszystkich samolotach LOT-u na krótkim i średnim dystansie. Podróżując w tej klasie pasażer otrzyma produkt biznesowy w ekonomicznej cenie. W ramach biletu każdy klient ma do dyspozycji dedykowany numer infolinii, wspólne stanowisko odprawy z klasą biznes, priorytet bagażu i boardingu, a w przypadku kiedy w Warszawie samolot nie będzie obsługiwany przez rękaw, dedykowany autobus. Jeszcze większe korzyści czekają na pokładzie – wybór posiłków, napojów i alkoholi jak w klasie biznes, prasa codzienna i miejsce w przedniej części samolotu przed tzw. zasłonką razem z klasą biznes. Dodatkowo pasażerowie otrzymają więcej mil w programie lojalnościowym niż dotychczas. Pasażerowie Klasy Premium z rejsów dalekiego zasięgu będą automatycznie podróżować po Europie w klasie LOT Economy Plus.
“Nowa klasa jest przede wszystkim propozycją dla pasażera biznesowego, który oczekuje serwisu na wyższym poziomie, a z różnych względów nie chce lub nie może latać w klasie biznes. Najważniejszy dla tej grupy pasażerów jest komfort, wysoki poziom obsługi i możliwość szybkiego podróżowania. Stąd m.in. zaoferowaliśmy w ramach tej klasy wszystkie ułatwienia przyspieszające odprawę, boarding, dotarcie na pokład i odbiór bagażu” – wyjaśnia Michał Leman, Dyrektor Biura Produktu i Marketingu PLL LOT.
LOT opracowując nowe propozycje przygotował również specjalną – prostą i tanią taryfę LOT Economy Simple skierowaną do pasażerów, którzy sami chcą decydować o tym z jakich usług korzystają, a zależy im przede wszystkim na jak najniższym koszcie przelotu.
Ceny biletów w tej taryfie będą nawet o 30% niższe niż w standardowej klasie ekonomicznej. W ramach biletu pasażerowie mogą odprawić się on-line lub na lotnisku, na pokładzie otrzymają napój i słodką przekąskę oraz gromadzą mile w programie lojalnościowym. Ta taryfa przygotowana jest głównie z myślą o osobach, które podróżują turystycznie, lubią np. krótkie wypady weekendowe, na które zabierają tylko bagaż podręczny.
Jeżeli oprócz bagażu podręcznego, chce nadać również bagaż rejestrowany dodatkowo dopłaca 60 złotych. W zwykłej klasie ekonomicznej bagaż rejestrowany nadal pozostanie bezpłatny.
Ceny w LOT Economy Simple zaczynają się od 199 złotych za przelot w obie strony. I tak na przykład dzięki nowej taryfie można np. do Brukseli polecieć o 30% taniej (439 zł Economy Simple – 638 zł w Economy), do Londynu 29% taniej (499 zł Economy Simple – 705 zł w Economy), czy do Paryża o 24% taniej (449 zł Economy Simple).
To jednak nie wszystkie nowości. Zmienia się również LOT Gourmet – na pasażerów klasy ekonomicznej na wszystkich rejsach czeka nowe sezonowe i wzbogacone menu oraz zestawy posiłków. A ich ceny nadal pozostają konkurencyjne w porównaniu z cenami na lotniskach i z tymi spotykanymi w innych liniach.
Natomiast na rejsach długodystansowych do i z Ameryki oraz Chin, LOT oprócz kompletnej zmiany menu we wszystkich klasach, w LOT Business Class wprowadził od maja nowe elementy serwisu – pasażerowie będą mogli się poczuć jak w podniebnej restauracji.
Przed startem wraz z powitalnym drinkiem otrzymają małą przekąskę na rozbudzenie apetytu, po starcie zaś nowością będzie zupa oraz lody na deser. Główne danie będzie przygotowywane na pokładzie i serwowane przez specjalnie przeszkoloną grupę personelu pokładowego. Tradycyjna przystawka oraz ciastko pozostają, jako opcja do wyboru do dania głównego. Pasażerowie wracający z USA lub Chin do Polski będą mieli również możliwość wybrania jednego z trzech rodzajów śniadań: kontynentalnego, fitness i na gorąco. Serwis w LOT Business Class w nowej formie ma więc zdecydowanie bardziej restauracyjną formę. Przy współpracy z Wiceprezydentem Stowarzyszenia Sommelierów Polskich ? Wiesławem Wysockim, LOT wprowadza także nową kartę win i nowość – cydr.
Dodatkowo na wszystkich rejsach do Chicago, Nowego Jorku, Toronto i Pekinu w Dreamlinerach podwojona została liczba filmów w pokładowym systemie rozrywki dostępnych w całkowicie bezpłatnej ofercie we wszystkich klasach podróży.
Zmiany pojawiają się również w programie LOT dla Firm. Obejmują one m.in. elastyczne zasady wykorzystywania zgromadzonych punktów: będzie nimi można na przykład zapłacić za pobyt w hotelu lub pobyt w Businnes Lounge, a także zakupy w airkiosk.lot.com. Jesienią w programie LdF pojawią się nowe aktywności, a oferta zostanie rozszerzona.
Inne udogodnienia wprowadzone ostatnio przez LOT to m.in.: Moje Ulubione Miejsce, czyli możliwość odpłatnego wyboru najbardziej dla siebie odpowiedniego i wygodnego miejsca w samolocie. Ponadto usługa Mój Dodatkowy Bagaż, czyli możliwość tańszego o 20% dokupienia planowanego nadbagażu. Do tego opcja zakupu dziewięciu pakietów ubezpieczenia podróży Mondial Assistance oraz cieszący się coraz większą popularnością LOT Upgdade. Jest to szansa wylicytowania lotu w Klasie Biznes na trasie długodystansowej, w atrakcyjnej, zaproponowanej przez pasażera cenie. Wszystkie usługi dodatkowe dostępne są już podczas dokonywania rezerwacji na lot.com.
Zapowiadane nowości zostaną natomiast wprowadzone do końca czerwca. Latem personel pokładowy zaskoczy pasażerów nowymi strojami – w roku 85-tych urodzin LOT wraca do koncepcji, by stewardesy nosiły sukienki. To na pewno nie koniec zmian i dalszej poprawy jakości oferowanych usług. LOT od maja powołał specjalny, mobilny zespół zajmujący się monitorowaniem poziomu jakości obsługi na lotnisku.
bagażem podręcznym^ popraw Mleko ;)
Poprawione. Dzięki.
LOT coraz blizej low costów / goni Wizz Air /
Z punktu widzenia przewoźnika to na pewno dobry ruch, dla niektórych klientów tez niczego sobie. Mam nadzieje, ze ceny bez bagażu będa chociaż odrobinę niższe niż obecne ceny z bagazem