Home sprawy serwisu Nowy wygląd Mlecznych + mini konkurs z nagrodami
Nowy wygląd Mlecznych + mini konkurs z nagrodami

Nowy wygląd Mlecznych + mini konkurs z nagrodami

Prezentujemy Wam nowy, trochę odświeżony wygląd Mlecznych Podróży. Mamy nadzieję, iż przypadnie Wam do gustu i będziecie zadowoleni ze zmian. Teraz powinno być trochę bardziej przejrzyściej i ładniej, poprawiliśmy też dużo rzeczy w kodzie (z tego to akurat najbardziej zadowolony będzie serwer:)
Postanowiliśmy też zrobić mini-konkurs, w którym można wygrać kody rabatowe i vouchery na loty (szczegóły w rozwinięciu)

Na początek warto skorzystać z przycisku F5 (oraz CTRL+F5) i/lub wyczyścić ciasteczka w przeglądarce. Przed pierwsze dwa dni możecie jeszcze napotkać drobne błędy, ale wszystkie zostaną wyeliminowane:)

MINIKONKURS

Na czym będzie on polegać?
Otóż nagrody otrzymają autorzy najciekawszych komentarzy pod tym wpisem.

A o czym należy pisać?
O tym co Wam się w odświeżonym wyglądzie podoba lub nie podoba. Przydatne będą także propozycje zmian czy nowości, jaki chcieliście zobaczyć na stronie.

Ze wszystkich komentarzy wybierzemy 5 (pięć) – naszym zdaniem – najciekawszych komentarzy, a ich autorów nagrodzimy kodami rabatowymi na loty oraz voucherami.

NAGRODY

Mamy dla Was trzy rodzaje nagród (łącznie 5 sztuk):

– Kod rabatowy o wartości 150 PLN do zrealizowania w serwisie Flipo.pl
– 2 (dwa) kody rabatowe o wartości 100 PLN do zrealizowania w serwisie Tripsta.pl
– 2 (dwa) vouchery rabatowe na przeloty Ryanair o wartości 25 EUR/80 PLN

Kody rabatowe na loty ufundowały serwisy Flipo.pl oraz Tripsta.pl:

flipo_650x217

advert_tripsta



Regulamin
1) Do konkursu liczą się komentarze zamieszczone na stronie do końca 16 sierpnia 2013. Komentarz musi zawierać adres email autora (należy go podać w formularzu; nie jest on widoczny publicznie)
2) Ze wszystkich prawidłowych komentarzy zostanie wybranych pięć najciekawszych. Wyboru dokonuje Redakcja. Każda z nagród zostanie losowo podporządkowana do każdego z wybranych komentarzy
3) Ze zwycięzcami skontaktujemy się emailowo na adres podany w komentarzu.
4) Warunki kodów: Kodu rabatowego Flipo można użyć na rezerwację lotów w serwisie Flipo z wyjątkiem lotów tanich linii. Kod rabatowy Tripsta jest ważny do 13 sierpnia 2014. Warunki realizacji voucheru rabatowego Ryanair znajdziecie tutaj

WYNIKI KONKURSU

Ciężko było, ale któreś komentarze musieliśmy wybrać. O wyborze piątki komentarzy decydowała Redakcja, natomiast przydzieleniem nagród zajęła się zaawansowana maszyna generująco-losująca.

Co, kto i jak, czyli rozdanie nagród:

1) Kod rabatowy Flipo.pl otrzymuje

Zuzia za ten komentarz

2) Pierwszy kod rabatowy Tripsta.pl o wartości 100 PLN otrzymuje

Adrian za ten komentarz

3) Drugi kod rabatowy Tripsta.pl o wartości 100 PLN otrzymuje

emwu za ten komentarz

4) Pierwszy bon Ryanair o wartości 25 EUR/80 PLN otrzymuje>

Johan za ten komentarz

5) Drugi bon Ryanair o wartości 25 EUR/80 PLN otrzymuje

Agnieszka za ten komentarz

Dodatkowo Kasia za ładny wierszyk otrzymuje kartę Simpass (umożliwiającą tańsze rozmowy za granicą) doładowaną kwotą 5 EUR.

Z nagrodzonymi osobami skontaktujemy się emailowo.

Chcieliśmy także serdecznie podziękować za wszelkie opinie jakie zamieściliście w tym wątku. Będą one dla nas bardzo przydatne – z części nich już skorzystaliśmy. A już niedługo kolejne nowości i zmiany:)





mleko

Komentarz(42)

  1. Strona rzeczywiście przejrzysta, ale chyba czas zrobić wersję dla smartfonów i tabletów (w formie osobnej aplikacji)! Konkurencja już wersję dla smartfonów ma, gdyby tutaj udało się zrobić także wersję dla tabletów bylibyście pierwsiz w Polsce, a pierwszy zawsze ma przewagę nad konkurencją! Poza tym większa aktywność na twitter by się przydała oraz większa integracja twittera ze stroną (może okienko z twittami wszystkich obserwujących w których wyświetlałyby się newsy jakie znaleźli?). No i parę groszy można by zarobić na takiej wersji płatna bez reklam a darmowa z reklamami :)

    Warto pomyśleć o rozbudowie czatu. Jednak jest on dość kłopotliwy w obsłudze. Czat można by (a właściwie trzeba by pożenić z facebook – może logowanie z konta facebook na czat i o całych mlecznych podróży) ?

    Jeszcze jedna rzecz, której mi brakuje (albo nie zauważyłem, ale to znaczy, że mało widoczna). Czy nie możnaby pod każdym artykułem zrobić opcji “poleć na twitterze?). Dużo ludzi z tego korzysta :-) Swoją drogą polecenia na facebook nie widzę… ja wiem, że wszystko (no prawie) jest na fb publikowane z linkiem, ale niektórzy wolą twitter :-)

    Można by też pomyśleć o przebudowie menu u góry strony. Jest już trochę “archaiczne”. Może wyeksponować “forum”? zrobić z boku dział “ostatnio na forum”, aby nie trzeba było wchodzić kilkanaście razy dziennie i sprawdzać co tam nowego słychać ? Są przecież newsy, może nie porażające jeśli chodzi o cenę biletów, ale przydatne np. usa za 3 dni wylot za 2500 zł (a normalna cena to 3000).

    To na tyle z mojej strony :)

  2. Jest problem z tytułami wpisów w RSS – np. tytułem powyższego wpisu jest “zmiany odświeżony wyglad serwisu mini konkurs i nagrody”. Wygląda mi to na wersje robocze bez interpunkcji. Wcześniej też się to zdarzało (np. wczorajsze “tanie-przeloty-do-wenecji-z-wroclawia-168-pln”), ale nie było zbyt denerwujące, więc nie zgłaszałem.

  3. Strona jest teraz w znakomitej formie. Jest bardziej przejrzysta i pozwala skupić wzrok na tym co najważniejsze – wyśmienitych promocjach lotniczych.
    W związku z tym, że publikowane są na stronie często propozycje lotów do odległych egzotycznych krajów umieściłbym może odnośniki do aktualnych warunków wjazdowych i przepisów konsularnych wszystkich państw świata. Wyróżniłbym też forum. Zdarzyło się już wiele razy, że informacja o atrakcyjnej promocji pojawiła się na forum, ale nie trafiła już na stronę główną. Tak więc, żeby zachęcić czytelników do zaglądania i korzystania z forum można je w jakiś sposób wyróżnić.
    I ostatnia propozycja zmiany: Można zbudować na którymś z “marginesów” strony stałe rubryki z ofertami promocyjnymi ryanair i wizzair. W końcu te linie karmią nas promocjami niemal codziennie. pzdrw

  4. PODOBA MI SIĘ:
    – Nowe tło i formatowanie czcionki w artykułach
    – Zawartość menu “NA SKRÓTY” (nie wiem czy to jest nowość, ale nie zauważyłem go w poprzedniej wersji strony)
    – Ogólnie, teraz strona wygląda bardziej świeżo i profesjonalnie

    PROPONUJĘ:
    – Rozwinąć zakładkę RELACJE także o relacje użytkowników – nie tylko, jak dotychczas, z podróży, ale i z samych przelotów (dzięki temu cały czas będzie utrzymywał się na stronie klimat lotniczy i takie relacje będą, wg mnie, inspirować do kolejnych lotów).
    – Dodać zakładkę KONKURSY, w której będzie można dodawać (tu także wprowadzić możliwość dodawania info przez użytkowników) informacje o aktualnych konkursach, w których można wygrać bilety lotnicze, vouchery na przeloty, hotele, mile itp.
    – Dodać (nad lub pod bannerem Citi) pasek informacyjny i wyświetlać na nim istotne krótkie newsy dnia, dotyczące turystyki i lotnictwa (np. o otwarciu nowych połączeń, o upadłości biur podróży, o większych nieregularnościach w ruchu lotniczym – spowodowanych przez np. strajk, wybuch wulkanu, usterkę samolotu/systemu/infrastruktury)
    – Dodać kalendarz, do którego możnaby dodawać gdzie, kto, czym leci – ułatwi to planowanie wspólnych podróży wśród użytkowników

    NIE PODOBA MI SIĘ/PRZESZKADZA MI:
    Po spędzeniu na stronie kilku godzin, nie zauważyłem jakichś rażących błędów, czy niedociągnięć.
    Może trochę bardziej niż wcześniej rzucają się w oczy i dekoncentrują bannery po prawej stronie (to chyba za sprawą nowego tła).

  5. Popieram tą zmianę z rss’ami. Też mi to trochę przeszkadzało. Na przykład teraz do tego artykułu prowadzi: “zmiany odswiezony wyglad serwisu mini konkurs i nagrody” i na początku w ogóle na niego nie kliknąłem bo myślałem że to jest o serwisie mini, a nie o mini konkursie, a to pierwsze mnie w ogóle nie interesowało. Dopiero teraz wszedłem przez główną ;)

    Co do tego co mi się nie podoba, to w zasadzie nie mam czego wymienić. Strona jest czytelna, jest dobrze. Trochę te wszystkie referrale i linki do np wypożyczalni samochodów przeszkadzają, ale rozumiem że strona ma jakoś zarabiać i wolę to niż jakieś niepowiązane z tematem reklamy. Zwłaszcza że często naprawdę można znaleźć okazję przez Wasze linki.

    Z rzeczy które moglibyście dodać przy promocjach jakieś poglądowe info ile kosztuje dojazd z lotniska do miasta, bo czasem to jest dużo droższe niż sam lot i jak się ma do wyboru lot do Beauvais (gdzie bilet do Paryża kosztuje 32 euro w obie strony), czy do Rzymu (gdzie wychodzi jakoś poniżej 3 euro) to robi różnicę jak ktoś nie jest zorientowany. Jakieś kilka innych praktycznych informacji mogłoby trochę ożywić stronę i ludzie by zostawali na niej dłużej niż tylko patrzeli na terminy lotów.

  6. Zmiany w wyglądzie pozytywnie. Nie zmieniło się tak dużo, by trzeba się do czegoś nowego przyzwyczajać, a jednocześnie wystarczająco, aby strona była bardziej przejrzysta i nowoczesna.

    Często jest tak, że promocje trzeba wykorzystywać natychmiastowo. Z drugiej strony subskrypcja newslettera to mnóstwo maili o oferty w kiurunkach, które często nas nie interesują. Proponuję wprowadzić podział kategorii do newslettera, dzięki czemu można by śledzić tylko wybrane kierunki, np. południowa/północna Europa, USA, Azja itd.

    Ogólnie jest nieźle! ;)

  7. Strona po face liftingu jest o niebo lepsza od swojej poprzedniej wersji. To co się podoba to przede wszystkim jej czytelność oraz ergonomia. Pomimo tej samej (na pierwszy rzut oka ilości reklam) wygodniej przegląda się treści “właściwe” na stronie – reklamy tak nie rażą po oczach.

    Co się nie podoba to wymagająca dopracowania wersja mobilna Mlecznych Podróży, wielkim atutem byłoby rozbudowanie portalu na urządzenia obsługujące system Android oraz iOS.

    Propozycje: jedynie chyba bardziej marketingowo-PR`owe mające na celu zwiększyć ruch na stronie – rozbudowę forum, integrację z serwisami społecznościowymi (nie tylko Facebook i Twitter), konkursy (nawet z banalnymi nagrodami), ciekawie byłoby też zrobić zakładkę lub serię artykułów w stylu “kupno biletu i wyprawa od A-Z” mam tu na myśli umieszczenie informacji często banalnych, ale jak bardzo przydatnych, np. jak kupić bilet, jakie dokumenty potrzebuję (np. wizy), gdzie je wyrobić, jakie są adresy, terminy, jak się dostać na lotniska w kraju na kilka sposobów: autem, komunikacją miejską, etc., co jest niezbędne przy podróży w bardziej egzotyczne zakątki świata. Jednym słowem – poradnik dla początkujących o “podróżowaniu po świecie samolotem po taniości” :)

    Jednak nadal twierdzę, że na pierwszy rzut oka jest bardzo pozytywnie. Tak trzymać :)

  8. wsadzę kija w mrowisko i dorzucę 7 komentarz do konkursu.
    To co najbardziej podoba mi się na stronie to oczywiście
    PROMOCJE PROMOCJE PROMOCJE !!! mam hasło reklamowe dla Was:

    MLECZNE PODRÓŻE – TA MAŁE I TE DUŻE !!!

    Promocyjny lot to jednak jeden z wielu składników wyjazdu.
    Fajnie poza wskazaniem wyszukiwarki hoteli dodać info o logistyce.
    Np. loty do Baku to jeden wielki niewypał – bo obecnie nie
    można załatwić wizy tranzytowej a turystyczne zjadają
    przeciętnego fana latania.

    Warto też dodać “stempel” z hasłami – MEGA PROMOCJA (jak w przypadku
    Alitali) – każdy mógł kupić co chciał. Taki błędy zdarzają się rzadko.

    Pozdrowienia dla wszystkich z forum
    marcin

  9. Cześć,

    patrząc po poniższych komentarzach, rozpoczął się właśnie konkurs znawców ‘kto bardziej skrytykuje nową stronę’.

    Osobiście uważam zmianę layoutu za kosmetyczną, ale in plus. To co mnie zawsze najbardziej bolało, to że skupiacie się tylko i wyłącznie na ‘biletach’. W momencie gdy umieszczacie informacje o tanich lotach na np. Islandię – w pierwszym odruchu myślę sobie ‘kupuję!’, jednak po chwili przychodzi smutna myśl ‘a jakie ty masz dziewczyno pojęcie o islandzkich realiach’. Fajnie by było,gdybyście w kwesti bardziej odległych/egzotycznych kierunków, wrzucili czasem informację o wizach, sposobie przemieszczania sie po kraju (na Islandii praktycznie brak publicznego transportu, należy wynająć samochód), o szczepieniach i innych ważnych i ciekawych informacjach. Gdyby takie wskazówki były przez Was podawane, to przy tnich bieltach np do Kenii, może i nie kupiłabym ich od razu, ale wiedziałabym na przyszłość co w trawie piszczy, i realnie mogłabym rozważać podróź do Nairobi.

    Zawsze uważałam Mleczne Podróże za portal podróźniczy (o czym świadczą rewelacyjne relacje z podróży), a nie tylko okazyjne bilety doo wzięcia.

    Pozdrawiam całą redakcję i wszystkich podróżników!
    evk

  10. Ter reklamy pomiędzy : nie przegap promocji a wyszukiwarki lotów hotelów – wypieprz na dół. Niech są razem z innymy. No chyba, że więcej zarabiasz z reklam niż z pośrednictwa sprzedaży lotów, hoteli itepe …

  11. TOP: szkoda, ze pozostal praktycznie nienaruszony i nie wykorzystales nowego logo, ktore pokazuje sie w folderach, czy akcjach objetym patronatem.. jest zdecydowanie atrakcyjniejsze niz kilka obiektow ze znanych miast i slaba czcionka w nazwie strony. Do krowy nic nie mam, niech sie pasie po prawej ile chce, ale logo jako wizerunek strony praktycznie nie istnieje.

    MENU: generanie fajnie, ktos wyzej nazwal je archaiczym ja niczego w nim archaicznego nie widze.. Jedynie slogan z newsem kojarzy mi sie owiecznie, ale dobra.. przeciez nawet krowy wiedza jak sie strzyze owce.

    PANEL BOCZNY: Bloki są ok, czytelniejsze niz w poprzedniej wersji. Jedynie bez sensu jest blok z daj newsa.. juz przemilcze uzyta czcionke, ktora do niczego nie pasuje i razi, ale powtarzanie tego samego hasla 2x jest bez sensu.

    TRESC: Troche to kwestia gustu, ale jak dla mnie obramowanie wpisow to slaby pomysl. No ale jak mowie.. gusta. Jednak zlewanie sie tresci to juz nie gust a wyrazna uwaga, gdyz tytul artykulu zlewa sie z trescia i jest jak dla mnie slabo wyeksponowany. Nie wiem moze brak entera, powiekszenia czcionki albo jakies lini oddzielajacej to.

    Na duzy plus zasluguje nowa czcionka, bardzo przyjemnie sie na to patrzy.
    Calosciowo – duzy postep w porownaniu z poprzednim wygladem ale smaczniej bylo by z nowym logo w topie, ktory podkreslil by charakter wprowadzonych zmian.

  12. A – jak AKTUALNOŚCI- bardzo przejrzyste
    B- jak BEZ ZBĘDNYCH KOMBINACJI
    C- jak CZAT dla miłośników tanich lotów- banalna obsługa, szybki kontakt
    D- jak DOBRY UKŁAD STRONY
    E- jak EWIDENTNIE ZA MAŁO KOLORU
    F- jak FACEBOOK PAGE- łatwy dostęp prosto ze strony
    G- jak GENERALNE INFORMACJE- przydałyby się informacje wiążące się z przylotem na dane lotnisko, z reguły tanie loty są na lotniskach oddalonych od centrum stąd informacja: ile kosztuje transfer lotnisko-centrum miasta byłaby przydatna (pamiętam post dotyczący przelotu do Paryż Beauvais, super że dodaliście informację, że wraz z dojazdem do centrum to 200 zł)
    H- jak brak HIPNOTYZUJĄCYCH elementów- przydałby się pasek informacyjny przyciągający wzrok do najlepszych ofert dnia
    I- jak IDEALNIE nie zmieniliście za dużo, nie zmieniliście za mało- zarówno starzy użytkownicy nie czują się wyprowadzeni z równowagi nowym layoutem, ale nowi też mogą odnaleźć się w kilka sekund
    J- JESZCZE WIĘCEJ- może warto połączyć portal z inną stroną podróżniczą zawierającą informacje o krajach, to rozwija ciekawość miłośnika tanich lotów
    K- KROWA, spokojnie stoi i nigdzie się nie rusza :)
    L- LUBIMY RELACJE każdy chce odrobinę inspiracji
    M- grafika MA POTENCJAŁ na górze strony, pomysł z najbardziej znanymi budowlami świata jest świetny, dynamiczny i ma potencjał ale czarny kolor na szarym tle? smutno :)
    N- NEWSLETTER – zapisy do newslettera wstawiłabym bezpośrednio w menu kolumnie po prawej stronie, żeby od razu ze strony głównej można było wpisać adres e-mail, zatwierdzić i gotowe
    O- OCZOPLĄS- brak, duża zaleta
    P- PROSTOTA- zawsze jest zaletą w tym przypadku też, szczególnie że nowy trend w projektowaniu stron polega na upraszczaniu
    R- REKOMENDOWANIE POSTÓW – super sprawa, przejrzyście
    S- ŚLEDŹ WPISY- w dobrym miejscu, nie trzeba się naszukać
    T- TRAFNOŚĆ wyszukiwarki, super
    U- UŁOŻENIE MENU, najpierw skupiłabym się na tanich lotach, noclegach- a następnie przedstawiła forum i czat jako narzędzia dodatkowe do komunikacji- nie jako coś co dominuje na początku
    W- wersja mobilna na plus
    Z- ZDECYDOWANIE ulubiona strona ;)

    Pozdrawiam serdecznie całą redakcję i oby tak dalej!
    Zmiany na duży plussss

  13. Nie ma informacji o ciasteczkach zasłaniających pół strony?
    Tylko taka mała wzmianka w stopce?
    Żeby wam strony nie zamknięto ;)

    To tyle w ramach zgłoszenia do konkursu.

  14. Dosc malo zmian a te co sa sa dobre. ja bym dodatkowo proponowal glosowanie przez uzytkownikow czy dana promocja im sie podobala czy nie. Dobrze by tez bylo w dziale na skroty dodac mozliwosc wyszukania ofert jeszcze aktualnych. Czasem sie zdaza ze sie czlowiek zajara oferta a ona juz nieaktualna. Pozdraiwam

  15. Wygląd strony jest optymalny. Podkreślam optymalność jako najbardziej wyważony z przymiotników. Zmiany są widoczne, a zarazem nie na tyle radykalne, aby sprawiały bym musiał strony się na nowo “uczyć”. Przeglądam Mlecznych nieraz zasypiający przed samym snem, a czasem ledwo żywy rano i doceniam, ze struktura jest na tyle zbliżona, iż nawet wtedy swobodnie poruszam się po stronie.

    Generalnie zmiany radykalne (np. jak przebudowa allegro)odrzucają w początkowej fazie mnie prywatnie jako internautę, tutaj owy lifting (bo tak bardziej bym to nazwał) zadbał o stronę od formy kosmetycznej, poprawiając funkcjonalność a zarazem gdy włączyłem po raz pierwszy nową stronę nie zwątpiłem w duszy w pierwszym momencie zadając sobie pytanie, “co to za strona?, czy aby na pewno dobrze wpisałem?”. Tak więc, to pozytywnie.

    Jeśli chodzi o negatywy, to odpowiem dość subiektywnie, w pełni zakładam, że wielu osób się z tym nie zgodzi. Chodzi mi o charakter kolorystyczny strony. Dobrze wiem. Czerń – Biel to skromna elegancja, czytelność i mały cios dla zmęczonych oczu. Ale przecież w końcu jesteśmy trochę powietrznymi hedonistami?. Gdy latamy, chcemy podziwiać miejsca, czuć zapachy, karmić oczy kolorami i łechtać zmysły. Po to podróżujemy. Dolny czarny pasek z bielą i górne czarne motywy, powodują (i powodowały) mi pewien niepokój w żołądku – wiele stron internetowych przybiera podobne struktury podczas żałoby narodowej i innych smutnych incydentów. Oczywiście to tylko moje odczucie, być może dla kogoś innego zupełnie obce, ale mi jakoś tak podpowiada świadomość. Ja byłbym za jakimś bardziej żywym akcentem (oczywiście zachowują firmowe logo) dodanym subtelnie ale na tyle wyraźnie, by samo wejście na stronę, podkręcało we mnie to pozytywne uczucie zmysłów, kolorów i fantastycznych wrażeń jakie zawsze obiega nasze ciała (podróżników).. gdy widzimy fantastyczny deal, .. podejmujemy szybką decyzję.. wpisujemy numer karty, datę ważności, kod cvv i klikamy ten magiczny przycisk confirm….

    P.S Dobrze, że Krówka ma swój kącik, tyle w życiu przejechała, ze należy jej się własne 5×5 cm hall of fame w rogu matrycy ;)

  16. Jest turbo! Strona przejrzysta, łatwo się odnaleźć, ciężko zagubić;)
    1.Kolorystyka to kwestia gustu- spokojna i stonowana, może dodałabym trochę koloru ( turkus , malinowy) ale nie za wiele- takie akcenty najważniejszych rzeczy.
    2.Przydałaby się zakładka Last second- wypady na spontanie.
    3.Czat- łatwy, szybki i przyjemny.
    4.Poradnik- fajnie byłoby odnaleźć tam konkretne informacje dotyczące wyjazdów do egzotycznych miejsc ( co koniecznie przygotować na wyjazd, szczepienia, opłaty itp…)
    5.Czcionka – rewelacja, przyjemnie się czyta.
    6.Reklamy- nie są natarczywe więc jest ok!
    Podsumowując- strona bardzo pozytywna. Pozdrawiam serdecznie:)

  17. Wchodzę sobie właśnie na “Mleczne Podróże”,
    Patrze i nie wierzę – toż to zmiany duże!
    Jakoś tak przejrzyście, czcionka chyba inna…
    Czyżbym tym przemianom krowa była winna?
    Wszystko jest czytelne i poukładane,
    Miło się ogląda w sierpniowy poranek.
    Gdybym mogła jednak coś zasugerować,
    Kolorów więcej dajcie, by mleko podrasować :)
    Bo choć ono białe, to biel oczy męczy.
    Przecież tyle kolorów jest w palecie tęczy.
    Na koniec pozwólcie proszę na podsumowanie,
    Miło się na stronę patrzy na moim ekranie :)

    1. Gratulacje – wygrałaś nagrodą dodatkową – kartę Simpass doładowaną kwotą 5 EUR, umożliwiającą tańsze rozmowy za granicą i nie tylko.

  18. Pozytywy:
    1) Strona bardzo bardzo przyjemna w użytkowaniu zawierająca bardzo wiele fajnych ofert!

    2) Informacje jasne, wszystko odpowiednio wyróżnione

    3) Zachowana Równowaga

    4) Wydaje się ze znacznie lepiej sie ładuje (duży plus)

    Dorobne rzeczy które można polepszyć:
    1) Menu rozwijane, 2 sekcja myślę powinna być nie na środku tylko wyrównana do poprzednich wierszy np. Przydatne- > LInie lotnicze -> Ryaianair (to wyrównać z Linie lotnicze). Spowoduje to że będzie to bardziej spójne.

    2) Bardziej wyraźny boczny przycisk facebooka, jest na pierwszy rzut oka niewidoczny. Warto go jakos podkreslić.

    3) Dolny licznik stron powinien być wysrodkowany

    4) Czat: miejsce do wpisywania wiadomości powinno być większe np. takiej samej szerokości jak czat.

    5) Newsletter: Subskrybuj przycisk powinien być na środku albo wyrównany po lewej. Ogólnie ten widok mógłby być dopracowany bo wygląda w porównaniu z resztą strony bardzo ubogo.

    6) Dostosować apke pod urządzenia mobilne

    7) Stworzyć apke na smartfony z newsami i powiadomieniami gdy pojawi się nowy post

    8) Gdy w wyszukiwarce wpiszemy np. KOlonia pojawiają się posty ale np. nie pojawia się informacja w jakim kontekście jest używany wyszukiwany zwrot. Moze warto wyświetlić całe zdanie gdzieś z tym wyszukiwanym słowem /zwrotem.

    9) Można dodać jakąś wyszukiware na podstawie destynacji ale nie ogólnie tylko z postów zamieszczanych na stronie.

  19. Parafrazując naszego byłego prezydenta i jego ?Nie idźcie tą drogą, Sabo?, powiem: ?Mleczne Podróże, idźcie tą drogą!?. Rozbuduję moją opinię, w oparciu o moje odczucia jako użytkownika strony:

    CO BYŁO?
    Mleczne Podróże to strona dla takich osób jak ja ? uwielbiających podróże i szukających wielu pretekstów i okazji do ich odbywania. To, co na pewno wyróżnia Was na tle innych serwisów, poza samą nazwą ? oryginalną, budzącą pozytywne skojarzenia, to wyodrębniony dział ?Relacje?, co jest bardzo ciekawą pozycją. Zawsze warto skorzystać z cudzego doświadczenia, tak aby nasza podróż była jeszcze bardziej udana. Relacje są też źródłem inspiracji i miejscem rodzenia się nowych podróżniczych marzeń. A kiedy już takie marzenie powstanie ? pomagacie je zrealizować, wyszukując i publikując ciekawe opcje tanich lotów, często wcześniej niż inne serwisy (dając wiernym Wam poszukiwaczom lotów przewagę czasową nad innymi). I chociaż pod wymienionymi względami wyprzedzaliście konkurencyjne serwisy, to są też kryteria, pod względem których byliście za nimi w tyle. Przede wszystkim: wygląd strony. Przestarzały, smutny, sprawiający wrażenie niedopracowanego. Przykładam dużą wagę do estetyki strony i tutaj niestety Mleczne Podróże nie zdobywały mojego uznania. Podsumowując: był duży plus za treść, spory minus za formę.

    CO JEST?
    Kiedy zobaczyłam, że odświeżyliście stronę, pomyślałam: ?Super!?. Nie mam zapisanej nigdzie poprzedniej wersji layoutu, ale jest wyraźnie jaśniej (więcej bieli, mniej szarości?), lżej, prościej, nowocześniej. Strona poszła z duchem czasu, doganiając serwisy konkurencyjne (nie będę podawać nazw, ale wiadomo o które chodzi). Porównując Mleczne Podróże z dwoma innymi wiodącymi serwisami mam jednak wrażenie, że wszystkie trzy są łudząco do siebie podobne. Niemal trudno na pierwszy rzut oka je rozróżnić (są pewne szczegóły ? jak np. ramki wokół postów na Mlecznych, ale to są, powiedzmy szczerze, drobiazgi). Poza wyglądem mam wrażenie, że funkcjonalność i przejrzystość serwisu wzrosła (lepiej zostały rozmieszczone poszczególne kategorie i odnośniki albo po prostu są lepiej wyeksponowane). Podsumowując, za pomocą bliskiej podróżnikom metafory drogi: zmiany zdecydowanie na plus, tą drogą warto podążać, oczywiście nie tracąc z oczu warstwy treściowej. Pozwolę sobie zaproponować dokąd ta droga mogła by jeszcze ? moim subiektywnym zdaniem ? prowadzić :).

    CO MOGŁO BY BYĆ?
    Popracowałabym jeszcze nad identyfikacją wizualną Mlecznych, tak by Wasza strona wyróżniała się na tle pozostałych, podobnych. W ten sposób możecie wyprzedzić konkurencję, a nie tylko ?dorównać jej kroku?. Jak pisałam wcześniej ? macie ciekawą, oryginalną nazwę i to jest między innymi potencjalnym źródłem Waszej przewagi. Może warto dopieścić graficznie krówkę z górnego narożnika i awansować ją do oficjalnego logotypu? Ona będzie na pewno szczęśliwsza, a Wy zyskacie wyraźniejszy znak rozpoznawczy. Stronie życzyłabym też więcej spójności. Teraz, na przykład, favikonę stanowi samolot ?w pionie?, a przy bocznych odnośnikach do zawartości mamy samolociki ?w poziomie?, co jest pewnym brakiem konsekwencji. Ikonka z samolotem ? swoją drogą ? jest dość oczywistym, żeby nie powiedzieć banalnym wyborem. Może krowie dodać skrzydełka i będzie to odnośnik do nazwy i do latania? :) Pisząc o spójności i identyfikacji wizualnej, mam też na myśli kolorystykę. Aktualna jest stonowana, spójna i to jest OK., ale skoro nazywacie się MLECZNE Podróże to może na przykład biały i czarny (jak krowa) + akcent trawiastej zieleni w tytułach postów/nazwie strony (jak to, co ona lubi najbardziej)?

    Drugą kwestią do dopracowania są moim zdaniem czcionki. Najważniejszym do zmiany jest tutaj font nazwy strony ? ten pozostał ?smutny? i niewyróżniający się, trochę w duchu poprzedniego wizerunku strony. Nazwa nie musi błyszczeć jak miliony monet, powinna pozostać prosta i minimalistyczna, ale jest przecież tyle fajnych czcionek w tym duchu ? warto poszukać czegoś ciekawszego. Po drugie, czcionki tytułów postów. Post ma przykuwać uwagę ? również niekoniecznie być ?krzykliwy?, ale w elegancki sposób wyróżniać się na stronie. Tu też radziłabym zmianę czcionki na nieco większą i oryginalniejszą.

    Trzecia kwestia to wspomniane przeze mnie relacje. Ta bardzo ciekawa część zawartości Waszej strony zepchnięta została w dolny narożnik, podczas gdy ze spokojem można by ją bardziej wyeksponować. Trzeba się chwalić tym, co dobre :).

    CZEPIAM SIĘ?
    Zdecydowanie nie. Lubię Waszą stronę i życzę Wam wielu sukcesów. Mam nadzieję, że będziecie się rozwijać jak najlepiej ? nieważne czy uwzględniając moje sugestie czy nie. Cieszę się, że nie boicie się zmian, pozostając niezmiennie wartościowi pod względem zawartości. Zdecydowanie IDZCIE TĄ DROGĄ! :)

    Pozdrawiam!

  20. Nie lubię zmian wyglądu stronek do których korzystania jestem przyzwyczajona więć każdą zmianę traktuję podświadomie trochę z dystansem. Nie ukrywam więc, że na zmienione Mleczne wchodziłam trochę uprzedzona z myślą kołującą w głowie “kolejni coś wymyslili”:)
    Weszłam jednak i …. oniemiałam. Wygląd już na pierwszy rzut oka zadawala nawet wymagającego użytkownika. Fajny, ładny design i rozkoszna krówka w prawym górnym rogu – brawo dla grafika. Przyjemna dla oka czcionka, delikatne barwy. Na plus zdecydowanie – przejrzystość stronki. Wszystko jakby na właściwym miejscu. Widoczne. Skróty do portali społecznościwych, wyszukiwarka, promocje. Boczne skróty tylko do facebooka i google +, przydałoby się zrobić także do pozostałych ikonek tj. twittera, newslettera, wersji dla androida czy iphona. Poza tym na stronie widocznych jest dużo reklam co zdecydowanie na minus – ale wiadomo jak z reklamami – trzeba zaakceptować, że być muszą. Niestety czat na razie nie działa z pozycji gościa. Próbowałam korzystać bez logowania ale bez skutku. Poza tym czat ma spore opóżnienie, co utrudnia dyskusje. Na stronie brakuje także relacji z ostatnich wpisów na forum, co jest istotne w przypadku odnalezenia jakieś fajnej promocji, a także skrótu ostatnich komentarzy.

  21. Witam,

    Zobaczyłem waszą nową stroną.
    Jest fajna, przejrzysta,
    jak samolot ognista.
    Tanie loty i wasza strona
    przypominają mi, że z Wami dowiem się dużo,
    odwiedzę, przemyślę, zarezerwuję,
    znowu zarezerwują, wrócę, zdjęć na robię,
    będę bogatszy o nową wiedzę.
    Podsumowując, nie tekst się liczy ale wasze poświęcenie,
    a to jest bezcenne i nie podrobienia.
    Milczą teraz wszyscy, milczeć będą jeszcze długo,
    bo ktoś napisał, co jest w życiu bezcenne:)

  22. Gdyby wszystkie komentarze byłyby na tej stronie tak “pięknie” rozbudowane i wierszem pisane jak te tutaj to chyba przestałbym na nią wchodzić. Fuj! I wcale nie hejtuję … :)

  23. Przyłączam się do prośby o wersję mobilną. Poprzednią stronę dało się oglądać na telefonie ale ta ledwo pełza i praktycznie wykluczone jest korzystanie z niej na smartfonie. Dla mnie jest to duży minus bo w większości przypadków korzystałem z telefonu.

  24. Nowy wygląd jest przejrzysty, stąd łatwo można skupić się na informacjach których szukamy.

    Co do możliwości poprawy serwisu, to mam więcej uwag:
    – to dla mnie ważne jest, by posty dodawane na stronie nie powielały się z postami na pozostałych tego typu serwisach, lub pojawiały się tu wcześniej. To podstawa atrakcyjności strony;
    – dodałbym kilka dodatkowych podrozdziałów do działu z poradnikami. Wiele osób nie wie jak rozpocząć wyszukiwanie tanich lotów (1), jakie są dodatkowe opcjonalne koszty (2) lub szuka podstawowych informacji dotyczących np. opisu lotniska (3), czy możliwości dojazdów z lotniska (4);
    – dodatkowo proponuję nowy dział ? np. umożliwiający znalezienie najtańszego ubezpieczenia wakacyjnego – oprócz korzyści dla osób, które szukają ubezpieczenia na podróż, to może być też zarobek dla serwisu;
    – dzielenie się newsami o promocjach powinno pozwalać na dodawanie zrzutów ekranu;
    – może znalazło by się miejsce na okno z linkami do najciekawszych blogów podróżniczych fanów Mlecznych Podróży? :)

    Tyle ;) powodzenia!

  25. Cześć,

    Jak niektórzy mówią: wygląd nie ma znaczenia, liczy się wnętrze i ja zaliczam się do tej grupy, chociaż mam na myśli tylko stronę :) Dla stałych bywalców zmiana jest jedynie kosmetyczna, bo przynajmniej ja, zwracam uwagę tylko na newsy. Czasy w których czytałem poradniki dawno minęły. Jednak chcąc być bardziej obiektywnym można mieć kilka uwag i opinii:

    Plusy:
    1) Fajnie, że ramka z poradnikiem podróżowania została uporządkowana, szczególnie różna wielkość liter i kolor denerwowała oko, jest mniejszy chaos, jednak tylko mniejszy
    2)plusem jest dodanie banerów portali na których można was śledzić, teraz wszystko jest w jednym miejscu.
    3) dobrze, że w ramce z relacjami z podróży umieszczone zostały tylko te najbardziej aktualne wpisy, po reszte można zajrzeć w rozwinięciu.
    4) ciekawą opcją jest możliwość dzielenia się z wami informacjami przez stosowny baner, nie każdy musi wchodzić na czat/forum
    5) kilka newsów na stronie
    6) krowie się przytyło i w końcu ma bardziej naturalną trawe do gryzienia

    Minusy:
    1) wkurza natomiast przypadkowe wytłuszczenie wyrazów w ramkach.
    2) kolory ramek nie pasują do lewej części strony, zaburzeniu uległa kompozycja kolorystyczna strony. W poprzedniej wersji wyglądało to lepiej.
    3) nazwy działów pod górnym banerem powinny zajmować całą szerokość strony i być umieszczone w ładnych banerach.
    4) dużym mankamentem od początku pozostaje brak wersji mobilnej strony.

    Pozdrawiam.

  26. Nowa czcionka dobra. Wywalcie te awatary przy komentarzach – będzie przejrzyściej.

    Pozdro

    Ps. Ludzie, tam jest że najciekawsze komentarze wygrywają, a nie najdłuższe :-) długie komentarze są nudne,bo są …. długie ;-)

    Ciekawy komentarz: W liniach Delta pasażer który nie jest w stanie przypiąć się pasami płaci ekstra. W United płaci jak trzeba użyć 2giego extendera a w Southwest jak podłokietniki się nie opuszczają.

  27. JEST IDEALNIE, WPROST FENOMENALNIE, OPTYMALNIE I NIENACHALNIE! SKUPMY SIĘ TERAZ NA TREŚCI. NADMIAR DODATKÓW I GADŻETÓW TYLKO STRONIE ZASZKODZI!

  28. Panie i panowie,

    Dwie istotne cechy: CZYTELNIE i FUNKCJONALNIE, czyli strona Twoim portem docelowym.

    – Czytelność – wszystko na swoim miejscu, jak w niebie!

    – Funkcjonalność – no to puszczamy wodze fantazji i wznosimy się na dalej…

    LOT NEW0001: kalendarz ofert
    => wprowadzasz dzień na kiedy planujesz wyjazd i wyszukiwarka zgodnie z historią artykuły zaznacza na kalendarzu aktualność ofert, kierunków i cen. W przypadku planowania urlopu np. na drugą połowę września, jak znalazł.

    LOT NEW0002: klasyfikacja wg standardu
    => artykuły oznaczane według standardu, klasyfikowane po typie oferty i ceny. Oferty oznaczane znaczkami Mlecznej Krowy – np. SUPER HIT = 3 znaczki przed tematem.

    LOT NEW0003: trend ofert
    => oferta jest podsumowana o archiwalne promocje, tak by mając przedstawione informacje móc szybko określić czy oferta się powtarza, czy cenowo jest lepsza/gorsza niż wcześniej

    LOT NEW0004: mapa
    => obrazki wpadają nam szybciej do pamięci, tak więc przy ofercie dodajmy mapkę z oznaczeniem MIEJSCA WYLOTU i DOCELOWEGO + przesiadki

    LOT NEW0005: poradnik podróżnika
    => ciekawe informacje o podróżach – standardy na lotnisku, samolotach, informacje o krajach docelowych (np. wymagana wiza, weryfikowane poprzednio odwiedzane kraje), z czasem ciekawe miejsca do zobaczenia (by móc planować trasę)

    LOT NEW0006: nowa oferta na pasku na dole
    => analogicznie jak pasek w wiadomościach tv, nowa oferta pojawia się przez określony czas – pisząc ten komentarz już wiedziałbym czy pojawiła się jakaś nowa atrakcyjna oferta.

    A teraz lądujmy na nowej stronie MP :-)

    Kapitan LUKO

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *